Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doe ik fout?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat doe ik fout?

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Na veel lezen op dit forum, ben ik zelf ook maar eens aan de haal gegaan met zaden.

    Het volgende gaat me telkens mis:

    Zaden laten ontkiemen, in een papieren zakdoekje. genoeg vocht erbij gedaan lijkt mij...
    Vervolgens komen de zaden uit, stop ze in stekken aarde en BAM, er gebeurt niks..

    Wat doe ik in hemelsnaam fout?! lijkt me heel leuk om eens een plant te zien opgroeien van A tot Z.

    Alvast bedankt voor jullie moeite!

    Peter,

    #2
    Re: Wat doe ik fout?

    verplaatst naar vragen binnen wiet kweken

    zaadje 0.5 cm diep pooten met worteltje omlaag. je grond vochtig houden met een plantenspuit niet kletsnat en op 20 tot 24 graden zetten, zou het eigenlijk moeten uitkomen na 24 tot 72 uur.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Wat doe ik fout?

      Is het aan te raden om het potje af te dekken met folie om zo de LV hoog te houden?
      Men gebruiken zaai en stekgrond, en dekken de zaad af, moet dit lichtjes worden aangedrukt of niet en gewoon nat spuiten?

      Nadat de zaden zijn uitgekomen kan je dan beter een tl kleur 33 erop zetten of in een propegator zetten?
      Kan het kwaad als je de zaailingen onder een TL hebt staan de LV hierdoor wat lager ligt? (staat tenslotte niet in een kweekkastje)
      Hoe vaak moet je in dit geval de grond vochtig houden?

      pff een hoop vragen maar denk dat andere mensen met dezelfde vragen zitten.

      Comment


        #4
        Re: Wat doe ik fout?

        Probeer is de zaden op zaai en stekgrond te leggen en daar een dun laagje 5 mm zaai en stekgrond over heen te strooien .
        Beetje besproeien met water en wat huishoudfolie over de potjes spannen en in die folie wat gaatjes prikken.

        Comment

        Bezig...
        X