Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gram per watt bij spaarlampen 23 watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gram per watt bij spaarlampen 23 watt

Korting op 420shop
    Beste mensen,

veel gelezen weer de laatste tijd hier.. Ik vond het volgende wel opmerkelijk:

bij (bvb) een 400watt hps opstelling wordt er zowat algemeen aangenomen dat je 0.5 tot 1.0 gram per watt kan scoren. Met 600watt hps kan dat hoger zijn, tot meer dan 1.5 gram per watt. Vanzelf speelt ervaring, kweekhok, grondstoffen enz. mee.

OK.

Bij spaarlampen kan ik er echter niet goed aan uit: 57.5 gram

EERST dacht ik dat je 23x5 moest doen om dus tot de vergelijking met een klassieke gloeilamp te komen (115w) en DAN pas maal het aantal lampen (=575w) en DAN maal 0.5 = 287.5 gram

Wie helpt mij even hier uit? Iedereen wil veel opbrengst natuurlijk, maar WAT EEN VERSCHIL tussen 57 grammetjes en 287 grammetjes... WAT is JUIST ?

Men spreekt ook van PAR en Lumen om het beter te vergelijken.. Wie helpt me?

Oprechte dank
    x
    LG
    I've seen things who people would never believe...

Re: gram per watt bij spaarlampen 23 watt

Watts geven slechts de hoeveelheid gebruikte elektriciteit weer. Energieverbruikrs (lampen) hebben een bepaald rendement: het aantal lumen per watt. Een gewone gloeilamp geeft ongeveer 13 lumen (licht) per watt. Een tl of sl geeft een rendement van 60 tot 70 lumen per watt. Een hps-lamp geeft tot wel 130 lumen per watt. Alles draait dus om het lichtrendement per watt. Terzijde: ik heb hierbij het bruikbaar licht van de lampen (het PAR-licht) buiten beschouwing gelaten.

Comment

Ciao
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Met minstens 10 tornados van 23 watt kom je wellicht in de buurt van de 100 gram en dat vermoedelijk niet bij je 1e ronde.

Comment

ik heb me nog nooit zo opbrengstgericht ingesteld > wiet kweken is een biologisch proces met tal van uitdagingen en heel veel factoren die een duit in het zakje doen of zelfs bepalend kunnen zijn voor die opbrengst. Goed startmateriaal bijv, ventilatie en temperatuur, constante belichting, co2 gehaltes, voeding, pH en EC. En dan heb je het nog niet over plagen enzo

Als theoretische bezigheid is het leuk natuurlijk om zo een beetje te rekenen, in de praktijk... ik hoor van serieuze en ervaren wietkwekers nauwelijks iets over verwachte opbrengst. Vast met een reden
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als je die rendementen grof doorrekent (en geen rekening houdt met klimaat, ph, ec...) dan krijg je:

HPS: 1 gram/watt
            Spaarlamp: 0.5 gram/watt
            Gloeilamp: 0.1 gram/watt

Comment

iedereen is hier aan het babbelen wat het kost per maand of de opbrengst
              maar als je nu 1x 400 hps watt lamp en 1 kap koopt bij 10 sokketes +10 tornado lampen
              mag je zeker al een kweekje doen op hps voor je aan de kostprijs komt van je sokkets en je tornado lampen
              voor een 400 watt hps lamp met rand appratuur zoals bv blazer en luchtbevochtiger kom ik op een 30 euro ongeveer per maand
              geef mij maar een hps lamp anders heb je meer kabels hangen in je kast voor al je spaar lampen te laten werken dan planten
              + ieder plant is anders zoals iedere mens anders is zo je kan niet op voorhand weten hoeveel je van je dames gaat krijg verzorg ze goed met liefde en geef ze alles wat ze nodig hebben en hopen op een mooi opbrengst lukt het niet kan je altijd opnieuw beginnen het is geen race dames kweeken moet een hobby blijven
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

ik kan extreme bijtreden,

mijn 1ste rondje dit jaar was vergelijkbaar met 10 tornados (230 tot 290watts, lichtelijk opgevoerd tijdens bloei)
                wel de opbrenst hiervan was al meteen 135gr dus met die 10 tornados of beter nog, een plug and grow lamp (zijn grote spaarlampen tot 250watt per lamp)
                kom je er normaal wel om die 100gr te halen. beetje goed op je planten letten en niks overdrijven dan komt het wel in orde.

grtn

Comment

Het ligt er ook aan hoe je knipt.
                  Ik zie soms geknipte toppen voorbij komen die voor de helft uit blad bestaan, en voor nog eens een kwart aan steel.
                  Als ik zo knip kom ik op 2gr/W
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                  X