Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik vraag me af wat beter is om te kweken. In een bak dus dan doe je de potgrond in een bak van 1vierkante meter of ik zet in die bak 9 potjes . Als je de planten dus in een bak zet hebbben ze meer aarde.Dat lijkt me persoonlijk beter.

    Mischien staat het er niet zo duidelijk maar ik hoop dat jullie het snappen.
    Mischien kan iemand wat voor en nadelen geven.

    Alvast Bedankt

    #2

    Comment


      #3
      Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

      bedankt voor de reactie ik ga denk ik voor aardebak

      Comment


        #4
        Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

        Als je nog niet zo lang kweekt zou ik eerst voor potten gaan.
        Zoals al werd gezegd, je kan ze verplaatsen en eventueel apart behandelen.
        Gaat het mis in een aarde bak, dan gaat ook alles mis.
        Heb je het kweken al onder de knie, dan zou een aardebak een goede oplossing zijn.

        Comment


          #5
          Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

          aangezien mijn kweek ervaring nog niet zo hoog is heb ik toch besloten om met potten te gaan kweken.
          Ik ga voor 12 x 12l

          Bedank citoax

          Comment


            #6
            Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

            success ama, volgens mij maak je een goeie keuze. Ik zie ervaren kwekers regelmatig de mist in gaan met zo'n volle bak, want zoals al gezegd : gaat er wat mis ben je de sigaar, dan gaat het mis bij al je planten. Heb zelf trouwens ook zeer positieve ervaringen waarbij het erop leek dat de volle bak meer leek op te brengen dan hetzelfde aantal planten in losse potten. Hard maken kan ik die bewering niet omdat ik tegenwoordig niet meer binnenkweek (-helaas-) en als ik dat wel weer zou gaan doen ook voor de losse potten zou gaan..
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

              Als ik ooit naar aarde zou gaan, zou ik voor een grote bak gaan en deze vol gooien met zaden en dan gelijk op 12/12 met survival of the fittest id, als je er genoeg zet zullen de gaten waar de mannen zatten ook opgevuld worden (1 of meerdere plant(en) bestuiven en je heb weer genoeg voor volgende run, geen stek gekloot)

              Comment


                #8
                Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

                Als je op aarde wil gaan kweken zou ik gewoon in potten gaan kweken..
                Maar wanneer je dan ook een groot wortelstelsel wilt krijgen, moet je gewoon een wat grotere pot gaan nemen.

                Als je in 1 grote bak wilt gaan kweken, kan dit wel in aarde, maar zal ik hier veel liever hydro voor kiezen.
                Hier kan je de voeding veel makkelijker in de gaten houden (meten).
                En eigenlijk doet iedereen het op deze manier.

                Maar wanneer je het zelf uitprobeert kan je pas zeggen wat je eigen ervaring hiermee is.
                en deze heb ik helaas nog niet met een grote bak..

                Comment


                  #9
                  Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

                  Nogmaal bedankt voor de nuttige info kwekers

                  Comment


                    #10
                    Re: Binnenwiet kweken in volle in een gote bak of gewoon potten.

                    Kweek momenteel zelf in grote aardebakken van 80*40*40. Wat mij betreft ideaal voor stekken en fem zaad.
                    Voor regulier zaad iets minder geschikt ivm verdeling man / vrouw en verschillende hoogtes van planten.
                    Met potten kun je makkelijker schuiven.

                    Maar de grote aardebuffer biedt veel voordelen!

                    Gr
                    Buizerd

                    PS: Juist een grote bak is toleranter als je een keer uitschiet met je voeding!

                    Comment

                    Bezig...
                    X