Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bananen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bananen!

    Korting op 420shop
    Beste vrienden,


    heb 2 planten geoogst en wat mij opviel is dat mijn planten zo van die banaantjes aangemaakt hadden. Moet wel zeggen dat ze niet in ideale omstandigheden kunnen groeien en bloeien hebben, maar wou toch een gokje wagen. Met andere woorden hebben ze nogal gestresst...

    Is dit nu ook een vorm van hermafrodiet? En verandert dit iets aan de kwaliteit van de weed? Of met andere woorden: wat zijn de nadelen zoal?

    Greetz
    Ranne

    #2
    Re: bananen!

    ?????????? banaantjes..............lol.............mannelijke planten bedoel je???????????
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: bananen!

      banaantjes zijn idd tekenen van mannelijk voorbloei, een hermafrodiet dus. Gezien de planten al geoogst zijn zou ik me hier geen zorgen meer over maken. Dit vormt enkel een probleem als ze ook daadwerkelijk openspringen en met vrouwelijke bloempjes gaan bevruchten.
      Nadeel is natuurlijk dat ieder banaantje een bloemetje had kunnen zijn en dus je plant minder opbrengst heeft dan zij gehad zou hebben als ze geen hermafrodiet was.

      Of je de banaantjes best weghaalt voor het roken: geen idee

      Comment


        #4
        Re: bananen!

        voor teken van een mannelijk plant is een steeltje met een bolletje.
        Bij een banaantje, waar ik zelf ook ff over werd gecorrigeerd van de week betekend dat je al te laat ben om bevruchting te verkomen.

        Maar Ranne kan je niet helemaal volgen, als je al geoogst hebt moet je zelf toch ook wel wat kunnen zeggen over de kwaliteit van je wietje?
        Hermaatjes bevruchten hun eigen als je er niet op tijd bij bent en als ik je verhaal zo lees moet je ook zaad in je wiet hebben zitten.

        Of heb je niet gewoon een vent gehad?
        recht is recht. krom is krom.

        Comment


          #5
          Re: bananen!

          Bananen zitten niet altijd enkel in de bolletjes in de oksels, soms zijn die ballen in de oksels er zelfs niet bij herma's en verschijnen er bananen in de toppen van je plant. Als die nog niet gestoven hebben zijn je andere planten nog niet bevrucht en kan je de herma voorzichtig proberen weghalen bij de rest indien ze nog in de tent staan.

          Je zal zelf wel zien of er zaad in de toppen zit en indien niet de bananen er uithalen, drogen en oproken. Indien wel zaden die er ook uithalen samen met zaadvliesjes, drogen en oproken.

          Grjs,
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: bananen!

            bedankt voor alle reacties!!!maar toch even verduideljken! Heb eergisteren geoogst dus ik heb van mijn wietje nog niet kunnen roken natuurlijk.
            Nu, ik bedoel dat de bloem/top vorming in de vorm is van banaantjes. en zelf heb ik er direct nog geen zaadjes in gevonden.
            de weed blinkt mooi van de kristallen en plakt serieus.
            Zou dit komen door de temperatuurverschillen die ik gehad heb tijdens voorbije superstrenge winter?

            Zal er voor alle zekerheid een foto bijposten. Ik hoop dat je het goed kan zien. Bovenaan de foto zie je een lekkere banaan LOL

            SDC11323..jpg

            Greetz
            Ranne

            Comment


              #7
              Re: bananen!

              Zie de banaan niet maar 't zal wel aan mijn ogen liggen. Herma-ontwikkeling kan door temperatuurverschillen of lichtstress of eigenlijk door elke vorm van stress. Veel hangt ook af van de genetica van je zaden, maar hoe meer stress hoe meer kans op herma's. Meestal wordt er wel beweerd dat het vooral te hoge temperaturen zijn die herma's veroorzaken en minder te lage.

              Grtjs,

              PS: Ja, weet dat roken nog te vroeg is , ik bedoelde dat je 't na het drogen wel kan oproken, maar dat wist je waarschijnlijk al (ben wel niet zeker of je de bananen mee mag oproken)

              edit: Heb nog eens goed gelezen wat je schreef en denk toch niet dat je een herma hebt. De vrouwelijke hoofdtop heeft gewoon de vorm van een banaan, dus geen vuiltje aan de lucht voor je. Als je herma-banaantjes hebt dan zijn die klein en geel en tussen de toppen, maar dat bedoelde jij niet veronderstel ik nu
              Last edited by pedro; 29 March 2010, 18:44.
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: bananen!

                  Die topvorming zal misschien eigen zijn aan 't soortje. Heb dat toch al vaak op foto's gezien en denk niet dat dat op zich afbraak aan de kwaliteit doet. Laat het smaken over enkele weekjes
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #10
                    Re: bananen!

                    bedankt man!

                    Comment


                      #11
                      Re: bananen!

                      By the way, het is WW!!!

                      Greetz
                      Ranne

                      Comment


                        #12
                        Re: bananen!

                        Van High Supplies.

                        Comment


                          #13
                          Re: bananen!

                          mmmmm, white widow

                          [IMG]file:///C:/Users/PEDROC%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG] deze maakt ook zo'n toppen aan (foto van op google-afbeeldingen) dus denk echt dat het zo hoort,
                          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                          Comment


                            #14
                            Re: bananen!

                            bedankt Pedro!!

                            Comment


                              #15
                              Re: bananen!

                              Sommige soorten zijn wat stress gevoelig en zullen op het laatst wat herma's maken. (temperauur, licht of zout stress) Als dat niet te vroeg gebeur is er niets aan de hand. Gebeurt dat wel wat vroeg, zullen er wat zaadjes in je wiet zitten.
                              Daarom ook nooit zaden gebruiken die je toevallig in wiet vind. Dan weet je bijna zeker dat je herma gevoelige panten kweekt.

                              Succes, HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X