Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fan controller wil niet dimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    fan controller wil niet dimmen

    Korting op 420shop
    Help, ik doe of iets verkeerd, of ik werk met kapotte apparatuur.

    Wil mn fan controller (Brons) installeren en dat is een fluitje van een cent. Echter, als ik de termostaat aansluit, begint de afzuiger te zuigen als een gek. De dimmer staat op zn laagst en de termostaat op max 40 graden, terwijl het in het tentje nog geen 27 graden is. Zelfs dimmer op 0 zetten doet de afzuiger niet rustiger worden. Met een geleende termostaat precies hetzelfde!

    Doe ik wat verkeerd of zit ik met een kapotte dimmer of twee kapotte termostaten te klooien?

    Bartjeboy
    Bartjeboy
    Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
    Yoga en Japanse taal in Zutphen

    #2

    Comment


      #3
      Re: fan controller wil niet dimmen

      Met de dimmer is niets mis, doet het prima. Maar zodra ik die verbind met de thermostaat begint de afzuiger te loeien als een ... En of ik de thermostaat nu op 40 of op 0 zet, afzuiger blijft loeien...

      Wil deze week natriumlamp gaan ophangen naast mn 2 led ufo's. En dan moet de afzuiger natuurlijk wel correct werken en reageren op de warmte in mn tentje, toch?

      Bartjeboy
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

      Comment


        #4
        Re: fan controller wil niet dimmen

        kijk eens of je die plug er wel tegoei hebt insteken?
        dit had ik namelijk de eerste keer ook.

        dat plugje moet erin klikken.goed hard duwen dus

        Comment


          #5
          Re: fan controller wil niet dimmen

          Verhip, Cannavis heeft gelijk. Ik heb het drie keer geprobeerd zonder resultaat en toen mee teruggegaan naar de grow shop. Daar hebben ze ook zitten duwen en persen tot... klik... en gelijk ging de afzuiger die erop was aangesloten zachter zuigen. Pfffff... gelukkig hadden ze het bij de grow shop ook niet meteen door en hebben meer mensen te maken met dit 'probleem', anders voelde ik me wel heel erg stoney melony.

          Zal binnenkort es wat foto's uploaden van mijn eerste kweekje van drie chocolopes (25 dagen onder 18/24) en vier big buddha autoflowertjes (14 dagen idem). Onder 2 x 90 wat drieband led ufo's. Gaat goed, maar ik zet er straks voor de bloei voor de zekerheid wel 400w natrium bij.

          Ajuu, bartjeboy
          Bartjeboy
          Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
          Yoga en Japanse taal in Zutphen

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: fan controller wil niet dimmen

              Ik zit ook precies met hetzelfde probleem. Heb alle bovenstaande punten gecontroleerd en toch gaat hij gelijk 100% zuigen. My Fancontroller sucks.

              Kan ik ook gewoon een bureaulamp op de fancontroller aansluiten, om te kijken of hij wel werkt?

              Comment


                #8
                Re: fan controller wil niet dimmen

                Gebruik je een geaard stopcontact, en overal 3-aderig draad met geaarde stekkers ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: fan controller wil niet dimmen

                  Je kan inderdaad een bureaulamp aansluiten op de controller. Niet dat je daar iets mee opschiet: Als je een lamp ziet dimmen, dan hoor je een ventilator ook wel dimmen.

                  Aarding heeft er niets mee te maken.

                  Comment


                    #10
                    Re: fan controller wil niet dimmen

                    Ehm, jahoor.
                    Ik had een dimmer, die werkte niet als de aarde er niet bij zat...jaren geleden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: fan controller wil niet dimmen

                      Dat was dan een heel vreemde dimmer, QnQ.

                      Normaal gesproken maakt een circuit geen gebruik van de aarde, en is ook helemaal niet verbonden met de aarde. De aarde is alleen verbonden met het omhulsel. Zogauw de aarde in contact komt met het circuit moet de aardlekschakelaar eruit slaan.

                      Dus: Een dimmer die aarde nodig heeft, is op zijn best een fossiel van voor de aardlekschakelaars, dat toen al niet in orde was.

                      Comment

                      Bezig...
                      X