Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help!!! hermas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help!!! hermas

Korting op 420shop
    hee mensen,
    ik heb in mn tentje zeker 1 (denk 2) herma's staan. de ene waar ik zeker van weet dat t een herma is heeft zichzelf al bestoven, want daar zie ik duidelijk zaden tussen de toppen.. ik kan helaas nu geen fotos plaatsen, want mn computer pakt mn telefoon nu niet]
    ze staan 6 weken in de bloei , en het gaat om de soort Purple #1 van Dutch Passion..
    wat moet ik hier nu mee?? ik denk eruit met die handel maar zeker weten doe ik het niet...
    alvast heel erg bedankt, als iemand mij verder kan helpen

Re: help!!! hermas

Het zoveelste Dutch Passion slachtoffer. Altijd Herma's. Als die ene plant bestoven is dan zijn die andere dat jammer genoeg ook. Je kan de planten verder laten afbloeien en er daarna de zaden en de zaadhoezen uithalen (anders krijg je koppijn). De opbrengst zal minder zijn, maar de wiet kan wel lekker zijn, alleen veel prutswerk.

Damn you Dutch Passion...

Neem de volgende keer beter Sweetseeds of zo, dan is de kans op herma's veel kleiner (mits je de planten niet te veel strest natuurlijk)

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

en dan kunnen ze nu geen andere planten meer bestuiven? want er staan ook NL's bij en stekjes ook nog...

is van dit verslagje..

Comment

Oei, dacht dat ze allemaal even oud zijn, ja dat is natuurlijk wat anders. Als je denkt dat er planten bij staan die niet bevrucht zijn zou ik de herma's er zeker voorzichtig (niet schudden) uithalen en zo ver mogelijk van je kweekhok zetten. Ook zou ik vanaf nu elke dag de andere planten checken op bananen. Hopelijk blijft de schade dan beperkt. Zitten er veel bananen en mannelijke bloemen op de plant? Staan de stekken al deftig in bloei? (heb gekeken maar zag het niet zo goed).

Grtjs,

PS: als je een plant hebt waar maar een paar bananen opkomen kan je die ook met natte vingers weghalen (zodat het stuifmeel aan je vingers blijft kleven). Je mag er dan wel geen vergeten.

Comment

hee pedro ,
          de NL's (volle bloei) en de stekjes( staan net 2 weekjes in de tent op 12/12 dus nog niet echt volle bloei) heb ik gelukkig nog niks kunnen ontdekken, het zijn alleen die purple's en daar zitten best wel wat bananen aan..
          kei bedankt voor je hulp!!!
          ik ga het zekere voor het onzekere nemen en die herma's eruit halen

groeten GG

Comment

Kloteherma's

Ja, zo ver mogelijk van je tent weg met die monsters!! Hoop voor je dat je NL's wat gespaard zullen zijn van zaden, de stekken zullen volgens mij zowiezo wel nog niet ver genoeg in bloei staan om bevrucht te zijn.

Grtjs,

PS: De zaden best ook niet gebruiken, dat zullen waarschijnlijk ook herma's worden als je ze plant

Comment

idd perdo, prima info, goed geholpen kerel kan er niks aan toevoegen. pluim voor je zelf, ga zo door.

Comment

@Monty: Thanks, informeren is ook een goeie manier om alles wat ik gelezen en tot nu toe gezien heb over deze fantastische hobby zelf ook beter in m'n doorrookte koppie te prenten, dus da's graag gedaan

Comment

HELE DIKKE PLUIM
                  heel erg bedankt maat!!

gr GG

Comment

No problem, hoop dat 't je gelukt is om die planten er safe uit te halen. Succes nog met de stekjes en de NL's

Grtjs,

Comment

Bezig...
                    X