Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

    Korting op 420shop
    hoeveel uren per dag moet de ventilator en het luchtaanvoer en afvoersysteem opstaan.
    op dit moment zet ik ze op als de lampen aanstaan 16 uur per dag.en snachts om het uur zet ik ze 15 min op.
    ik heb geen idee of ik het goed doe.na 5 weken zijn mijn planten ongeveer 60cm groot.ik denk dat er te weinig luchtvochtigheidsgraad is.
    graag info please

    #2
    Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

    Altyd. Tenzij je CO gebruikt. Als je erop sprayt met bruiswater kan je ze ff afzetten. Plant heeft beweging nodig voor sterkte, lucht voor wortels en CO voor bladeren.

    Comment


      #3
      Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

      <quote> ik denk dat er te weinig luchtvochtigheidgraad is"</quote>

      Het helpt om dat eens te meten Fabbedem, er zijn mooie combi-meters te koop die je temp en LV voor je in de gaten houden.

      Voor mooie planten en een fijn oogstje moet je idd altijd ventileren zoals Lamnesial zegt, idealiter ververs je alle lucht in je ruimte 20-25x per uur. Continue aanhouden dus. Een detail : het gaat ons (en vooral je plantjes) niet om CO (koolstofmonoxide, dodelijk spul) maar om C02 (koolstofdioxide, wat wijzelf ook uitademen).

      Veel plezier
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

        ok,bedankt voor de info

        Comment


          #5
          Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

          ik heb een meter en ik zat op 20% luchtvochtigheid in de voorbije 5 weken.
          vanaf eergisteren staat de ventilator 16 uur op en het luchtafvoer en aanvoer zet ik 15 min op per uur.nu draai ik rond de 60% luchtvochtigheid.dus normaal gezien zit ik goed nu met de luchtvochtigheid?

          Comment


            #6
            Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

            PS: zet die lamp op 18/6 voor groei of 12/12 voor bloei

            16/8 is nergens goed voor je zal al snel wat meer groei zien in je plantjes

            Greetz,
            SF
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

              ik heb ze gisteren naar 18uur gebracht

              Comment


                #8
                Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

                Advies gevraaaggdd. Ik heb mijn zuiger buiten de ruimte geplaats, er loopt dus een luchtslang van de filter naar de zuiger. De aftstand van de filter naar de zuiger is ongeveer 2,5 meter en er zitten ongeveer 2 bochten in. Ik moet mijn zuiger nu al best hard draaien terwijl het nog geen eens zomer is, zal het veel verschil uitmaken als ik mijn zuiger in de kamer hang en het, zonder tussenkomst van een luchtslang, direct aansluit op de filter? aub hullppp

                Comment


                  #9
                  Re: een vraagje over ventilator,luchtaanvoersysteem en afvoersyteem

                  vermijd bochten in je luchtslang

                  Comment

                  Bezig...
                  X