Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opbrengst wietplant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: opbrengst wietplant?

Ik denk dan, daar heeft-ie minstens 4x 600W lampen voor nodig, en dat lijkt me dan weer iets meer dan hobby worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

nee dat is niet de bedoeling. Wel had ik graag men plaats benut. Ik kweek binnenshuis, dus 4 x 600w is dan teveel van het goeie .. Ik heb 2 x 600 watt hangen, voor eigen gebruik is dit ruimschoots voldoende dus..
      Maar ik zit wat te klooien met men programme, hoelang voorgroeien, hoeveel planten moet ik nu zetten ? .... je kent dit wel. Als iemand me nou eens opweg wil helpen, iemand met ervaring, zodat ik dit opvolg in het kweekverslag, dan kunnen jullie alles volgen en mij tips geven. Zodoende heb ik toch 1 kweek onder begeleiding kunnen doen, zodat ik de 2de eigenhandig kan voltooien...

Comment

Zoveel mensen, zoveel methoden. De ene groeit een week voor; de andere 6 weken. De een zweert bij liters voeding; de andere bij voorbemeste grond.

Als je een kant-en-klare handleiding wil, dan kan ik je de kweekverslagen van Monty aanraden, met name "Montys Melange" is heel leerzaam. Hij beschrijft heel gedetailleerd alles wat hij doet.

Ik heb zelf veel geleerd van "I grow Chronic" in 10 delen: http://www.youtube.com/watch?v=9WlvuZZjn4A . De stukken over hydroponics kon ik overslaan (ik kweek zelf op grond) maar de rest beantwoord vrijwel al je vragen.

Verder moet je toch echt je eigen weg zoeken. Misschien is er wel iemand te vinden die wil zeggen "Je moet zus-en-zo", maar dat zijn juist niet de mensen die je als mentor wilt hebben. Ik niet, in ieder geval.

Toch even een persoonlijk advies: Begin klein. Gebruik een hoek van je ruimte van 1 vierkante meter met 1 lamp, zet daar 4 of 5 planten op, en draai een proef. Niets is zo leerzaam als de praktijk.

Comment

ben het eens met Blani > er is veel info beschikbaar van anderen hier, je kan dan zelf een selectie maken van wat jou de beste opzet lijkt. Zo in het wilde weg wat roepen kan iedereen en slaat meestal als een tang op een varken op jouw specifieke situatie.

de duur van de groei vind ik wel een mooi voorbeeld > daar moet soortspecifieke info in meegenomen worden anders ga je voor uiterst eum... uitdagende omstandigheden komen te staan. Check dus de kweekverslagen sectie hier, maak dan je plan per soort en als je dan nog specifieke vragen hebt > schiet een topic in.

succes maar vooral > veel plezier!
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Comment

@ een slechte beslissing maakt zonder het te weten, word dit herhaald in de toekomst, dit wil ik nu juist voorkomen

Neem maar van mij aan dat je in de toekomst heus wel weet wat er fout was aan die slechte beslissing en dat je dit niet weer doet.

Het allergrootste probleem van een beginnend kweker is gewoon de onwetendheid/onzekerheid en de stress die daarvan komt.
              Gewoon ff je kweek draaien met een je set-up en ervan leren is het beste wat je kunt doen... intussen kijken de leden mee in je topic en kunnen ingrijpen bij problemen.
              Just grow it......no worries !!

Comment

Ik heb al wat gepost in je kweekverslag. Als je dat blijft updaten dan blijven mensen ook wel commentaar leveren - dus met die hulp komt het wel goed. Maak je geen zorgen - en als je je toch zorgen maakt: Meer Indica en minder Sativa gaan roken. Gelukkig heb je Big Bangs staan; die hebben een behoorlijk percentage CBD en zijn dus ontstressend. Da's een troost: Als je eenmaal je eigen oogst rookt dan zijn je zorgen voorbij.

Comment

Als je een kant-en-klare handleiding wil, dan kan ik je de kweekverslagen van Monty aanraden, met name "Montys Melange" is heel leerzaam. Hij beschrijft heel gedetailleerd alles wat hij doet.
                  , Hihi. We kijken met je mee in je verslag.

Toch even een persoonlijk advies: Begin klein. Gebruik een hoek van je ruimte van 1 vierkante meter met 1 lamp, zet daar 4 of 5 planten op, en draai een proef. Niets is zo leerzaam als de praktijk.
                  Een zeer zinvolle tip. Verder kan ik je aanraden om in grote potten te gaan kweken zeker met zoveel ruimte. Hoe groter je pot hoe meer PH buffer er aanwezig is (Ca). Dit zorgt ervoor dat je minder snel tegen een PH probleem aanloopt en het luistert allemaal wat minder nauw dan in 6 of 11 liter potten. Ik zou in jouw geval zeker voor 18, 25 of meer gaan.

Comment

Ok, vind het super dat jullie me willen opvolgen, ik zal nu even een update posten bij men kweekverslag.
                    thx!

Comment

er zijn toch een hoop mensen die nog veel hebben te leren,ga eens ipv 20 ,5 planten neer zetten en gewoon wat groter laten worden(dit hangt af van je liter maat van je pot)gebruik gewoon allmix van biobuzz in een klein potje met je ontkiemde zaadje erin(150 watt er boven met TLtje),wacht tot je wortels onder uit de gaatjes komen en dan word het tijd om over te potten dit volgende potje doe je gewoon weer helemaal vol met allmix en deze laat je groeien tot de desgewenste lengte(zoals ik al zei dit hangt af van je liter pot en je hoogte van je hok,natuurlijk) pot deze hierna over en vul de laatste pot met 1/3 cocos en 2/3 allmix nu ga je over naar de 400 watt en bij de afbloei doe je je 600 watt erboven,hou goed je afstand in de gaten tussen lamp en top en let op je ph natuurlijk en nog een tip vergeet de hele cyclus je LV alleen in het begin niet en dat is de eerste week,want dan is deze belangrijk en geloof me op deze,want ik trek gewoon DiK van 5 planten,hoop dat je hier wat mee kan grtzzz Showtime
                      Last edited by showtime; 18 November 2011, 12:58.

Comment

luister naar showtime en je haalt 300 gram van een plant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                          er zijn toch een hoop mensen die nog veel hebben te leren,ga eens ipv 20 ,5 planten neer zetten en gewoon wat groter laten worden(dit hangt af van je liter maat van je pot)gebruik gewoon allmix van biobuzz in een klein potje met je ontkiemde zaadje erin(150 watt er boven met TLtje),wacht tot je wortels onder uit de gaatjes komen en dan word het tijd om over te potten dit volgende potje doe je gewoon weer helemaal vol met allmix en deze laat je groeien tot de desgewenste lengte(zoals ik al zei dit hangt af van je liter pot en je hoogte van je hok,natuurlijk) pot deze hierna over en vul de laatste pot met 1/3 cocos en 2/3 allmix nu ga je over naar de 400 watt en bij de afbloei doe je je 600 watt erboven,hou goed je afstand in de gaten tussen lamp en top en let op je ph natuurlijk en nog een tip vergeet de hele cyclus je LV alleen in het begin niet en dat is de eerste week,want dan is deze belangrijk en geloof me op deze,want ik trek gewoon DiK van 5 planten,hoop dat je hier wat mee kan grtzzz Showtime
                          me pik eraf als het nie zo is oja en ik gebruik top booster van canna en absics voor de afbloei periode die 300 gram is behaald met 2x600 watts +wings
                          Last edited by showtime; 18 November 2011, 13:08.

Comment

Showtime, neem een patent op uw uitleg, deze is zeker nog nooit uitgesproken geweest. Nee ff serieus, hier hebben wij NIETS aan, aan dit soort verhaaltjes. Moest het zo simpel zijn, haalde iedereen DIK af van hun plant. Ik vraag gewoon raad, is men pot te klein naargelang de groei dat ik heb gehad, geef ik ze genoeg water aan de foto's te zien, ... Dit zijn vragen waar ik een nuttig antwoord van verwacht van forumleden met ervaring, een uitleg zoals jij doet mij denken aan iemand die topsport doet en gaat uitleggen hoe je het moet doen zodat iedereen topsporter kan worden, zo werkt het helemaal niet .. Help mij stap voor stap, zodat ik de dingen eigenhandig kan leren op basis van feedback door jullie, zo komen we een heel eind... agree?

Comment

dat zou ik niet weten,maar je heb goede ideeen jij

Comment

Comment

Bezig...
                                X