Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Temperatuur

Korting op 420shop
    Hallo, Ik heb een paar vragen over de temperatuur..

Mijn voedings water is behoorlijk koud, het staat in een vat.. en de omgeving is koud en als de lampen niet aan staan is het binnen bij de plants ook best koud..

Hierdoor krijgen ze denk ik ook minder voeding binnen?

Heeft het veel effect op de plant en de oogst?

Ik hoop dat ik hier wat meer te weten kom.
    Groeten

Re: Temperatuur

Hallo,

koud voedingswater is niet goed voor je planten. Zowieso houdt je best een grond-temperatuur van minimum 20 graden (ook in de donkere fase) en een temperatuur van 24 -26 graden is ideaal onder de lamp. Als je planten te koud staan zullen ze heel erg geremd worden in hun groei en uiteraard zal dat allemaal effect hebben op je opbrengst.

Hoe hoog is eigenlijk de temperatuur van je water en van je hok?

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Ik heb geen idee wat de temperaturen zijn, heb geen meters hangen.
      first time you know.

Comment

Hoe kan ik me grond temperatuur 20 graden houden? en me water temperatuur? met een spiraal in het water?

Comment

Het staat ook in een koude omgeving waar ik denk ik niets aan kan verandere.. maar moet ik anders alles isoleren?

Comment

Voor je grond kan je van die warmte-matten gebruiken die ze ook in terrariums gebruiken, die zet je dan onder je potten.
            Er zijn ook mensen die van die warmte-kabels gebruiken en die door hun potten steken, beide alternatieven zijn relatief goedkoop in verbruik en aanschaf. Een kacheltje kan je gebruiken als je temperatuur van je ruimte te laag is, zo'n kacheltje verbruikt wel veel elektriciteit, dus of je dat wil gebruiken is een keuze die je zelf moet maken.

Om je voedingsvat te verwarmen bestaan er wel van die verwarmings-elementjes voor aquariums. Let wel goed op dat je voedingswater ongeveer dezelfde temperatuur moet hebben als de lucht waarin je planten staan, dus normaal gezien heeft je water vanzelf de juiste temperatuur na een aantal uur in je kweekruimte te staan en heb je dus zo'n verwarmingselement niet nodig.

Een min/max thermometer of op zijn minst een gewone thermometer in je hok lijkt me wel belangrijk, maar dat is natuurlijk ook aan jou om uit te maken of je dat nodig vind.

Grtjs,

Comment

groene groeten

Comment

Mewater staat niet in het hok zelf, staat erbuiten.
                Ik ga morgen temperatuur meters halen, kan ik wel gewoon in het donker bij de planten kijken wat de temperatuur dan is? of is dat beter om niet te doen?
                waar kan ik van die warmte kabels aanschaffen? ik ben bang dat het veel te koud is voor me meisjes.
                ik ben bang om foto's hierop te zetten. geeft me niet zo een fijn gevoel.

Comment

Je planten nooit storen in de nachtperiode ook niet om naar een thermometer te kijken. Als de lamp net aan is en je gaat kijken dan kan je nog een inschatting maken van hoe koud het was als je geen min/max thermometer wil kopen. Ik heb zelf geen ervaring met warmtekabels, maar bijvoorbeeld op deze: http://www.reptiplast.com/warmtekabel.htm site kan je ze kopen.

Comment

Wil je uitleggen wat een min/max meter precies is? Ik wil het allemaal optimaal maken.. en waar kan ik die min/max meter halen?

Comment

Comment

Zal de Hornbach ze hebben? en ik neem aan dat ze ook in het stopcontact moeten?

Gister had ik ze water gegeven, en toen ik er vandaag weer kwam was het nogsteeds best nat.. heb ze vandaag wel gegeven alleen ditkeer niet zoveel. ik denk dat het komt omdat het gewoon iets te koud is. Het vat water is ook echt steenkoud! Ik ga even goed nadenken op welke manier ik dit allemaal ga oplossen.
                        En heb je nog meer tips om me eind resultaat zo optimaal te maken?

Greets

Comment

Ik denk toch dat ik de meter wil kopen die ook je vocht meet enzovoort..
                          Zijn die alleen in de growshops te koop? of ook elders?
                          Heb liever dat ik ze elders haal.
                          Me eerste keer en ik heb er toch al veel lol aan.

Comment

Een thermometer moet niet in het stopcontact, in een digitale thermometer zit er wel een batterij. Je kan die dingen in gelijk welke doe-het-zelf zaak of gelijk welk tuincenter kopen. Ik ken de Hornbach niet, dus weet niet of die ze hebben.

Comment

Gamma, hornbach, kijkshop, verkopen zulke min max meters voor een paar euro die gaan op een baterijtje.

of een analoge versie in ieder tuincentrum te koop.

Comment

Bezig...
                              X