Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de stroomkosten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat zijn de stroomkosten ?

Korting op 420shop
    Hallo, Ik wou mijn eigen wietjes gaan kweken met een 600 watt lamp, op 1,2 x 1,2 Meter.
    5 Plantjes, dat word wel heel erg veel stroomkosten voor de groei.
    Ik heb ook al de tip gekregen om meer plantjes gelijk in de bloei te zetten, echter ik wou legaal mijn eigen wiet kweken als dit mogelijk is!
    Hoeveel euro gaat dit per dag ongeveer aan stroom kosten. 18 uur 600 Watt,
    en hoe lang moet ik die planten groeien om 300 gram per 3 maand te oogsten.
    Gaat dit wel uit kunnen om met 5 planten te kweken?, of zou ik beter naar de coffeeshop kunnen gaan?
    Ook ben ik er nog niet van verzekerd dat ik wel kan oogsten, ik ben nog een beginner, de wil is er, want tegenwoordig kan ik geen eens 2 normale jointjes uit een 5 euro zakje draaien vroeger nog 3
    b.v.d.
    nu eerst een jointje om bij te komen van de stonedheid

Re: Wat zijn de stroomkosten ?

je ben voor een 600 w ongeveer 200 euro op een trek kwijt , je haal rond de 400 als je begin dus is niet zo moeilijk toch .

Greetzz GG

Comment

Dit kwam gisteren ook in de chatbox voorbij.

Kijk wat de stroomprijs is per Kwh. Ik weet die niet goed, dit zal tussen de 20 en 30 eurocent zijn.

Stel je kweekt planten onder een 400W HPS vanuit zaadjes, direkt op 12/12, die in 10 weken klaar zijn.

12 uur per dag dus en totaal 70 dagen, 70*12 = 840 uur

840 uur de lamp van 400W aan dus, is totaal 336.000 wat, is 336Kw = 336 maal (de prijs per KwH) 0,25 eurocent = 84 euro.

Daar zal nog wat stroom bijkomen voor ventilatie en evt kachels enzo, dus reken maar uit allemaal.

Groeten
      Buizerd

Comment

Groei
        400 Watt is dus 0,4 KwH.
        0,4 x 18(uren in de groeifase) = 7,2 KwH per dag (in de groei).
        7,2 x aantal dagen in de groei = ???? (Zelf kiezen, bijvoorbeeld 7, 14, 21)
        <Getal wat je bij ???? hebt ingevuld> x Kosten van 1 KwH = €??,?? tijdens de groei

Bloei
        400 Watt is dus 0,4KwH
        0,4 x 12 (uren in de bloeifase) = 4,8 KwH per dag (in de bloei).
        4,8 x aantal dagen in de bloei = ???? (Bijvoorbeeld 56 (8 weken), 63 (9 weken), 70 (10 weken))
        <Getal wat je bij ???? hebt ingevuld> x Kosten van 1 KwH = €??,?? tijdens de bloei

Kosten groei + bloei optellen = Stroomkosten totale cyclus.

Stel 1 KwH = €0,20:
        Groei = 2 weken = €20,16
        Bloei = 9 weken = €60, 48 Totaal: 20,16 + 60,48 = €80,64

Echter dan heb je alleen de 400 watter waarmee je 2 weken voorgroeit en in het totaal 9 weken bloeit. Je moet ook nog de afzuiging e.d. tellen.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

En vergeet je VSA niet... een 400 watt lamp trekt ongeveer 470 watt uit je stopcontact...

Comment

Plus stroom van je afzuiger, ventilatoren en eventuele kachel airco of waterverdamper.

Comment

Bedankt allen voor de snelle reacties.
              Nu mijn reactie :
              Jullie adviseren mij dus om 400 watt te nemen + - ?
              En ik krijg ook het advies gelijk in de bloei te zetten, geld dit ook voor 5 plantjes ? Hier gaat tog nooit 300g vanaf komen?
              Ben ik met 5 mini plantjes wel eens een afzuiger nodig ?, ik zeg maar wat.
              nu eerst een jointje om bij te komen van de stonedheid

Comment

Ja een afzuiger met een koolstoffilter is echt nodig, verder heb je een goede Relais schakel kast met timer nodig.

En dan je lamp een 600w raad ik je aan of je ruimte van 120x120x200 .

Voor een overzicht van de kosten zou ik even bij alien of een andere shop loeren .

Veel suc6

Greetzz GG

Comment

Hallo Pure Joint..

Ik heb zelf ook een tent van 120x120x200 en heb daar ook een 600W lamp in hangen..
                  Mijn eerste oogst was geen 300 gr. eerder 200 gr. ,maar komt door te vroeg de schaar erin zetten...
                  Een 600W lamp is de ideale wattage voor deze afmeting. mocht je een tent van 100x100x200 hebben heb je aan een 400W lamp genoeg.
                  Mocht je de lamp nog moeten bestellen.. zou ik een hamerslag kap erbij nemen ipv een gladde kap.

Een afzuiger voor deze afmeting kost 95 euro en het koolstoffilter kost 40 euro...
                  (Je kan een goedkoper merk nemen voor de afzuiger.. alleen maken deze veel meer lawaai).

In een tent wordt niet echt naar het aantal planten gekeken, maar meer naar de afmeting, voor de opbrengst..
                  Met 5 planten krijg jij de tent wel vol, wanneer je de plantjes tot ongeveer 30cm laat voor groeien.
                  Met een 600W lamp duurt dit ongeveer 2 a 3 weken...

Mocht je bijvoorbeeld 9 of 16 planten in je tent neer willen zetten, kun je de planten een weekje eerder in de bloei zetten, en zo een weekje stroom 18/6 besparen.
                  Want de tent komt dan ook wel vol te staan (met meer maar kleinere planten)
                  Voor de opbrengst maakt het niet zoveel uit, alleen kan je op zo'n manier misschien wel een kweekje meer draaien per jaar. (en op jaarbasis meer opbrengst hebben).

Groeten Zaatotop..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pure Joint View Post
                    Hallo, Ik wou mijn eigen wietjes gaan kweken met een 600 watt lamp, op 1,2 x 1,2 Meter.
                    5 Plantjes, dat word wel heel erg veel stroomkosten voor de groei.
                    Ik heb ook al de tip gekregen om meer plantjes gelijk in de bloei te zetten, echter ik wou legaal mijn eigen wiet kweken als dit mogelijk is!
                    Hoeveel euro gaat dit per dag ongeveer aan stroom kosten. 18 uur 600 Watt,
                    en hoe lang moet ik die planten groeien om 300 gram per 3 maand te oogsten.
                    Gaat dit wel uit kunnen om met 5 planten te kweken?, of zou ik beter naar de coffeeshop kunnen gaan?
                    Ook ben ik er nog niet van verzekerd dat ik wel kan oogsten, ik ben nog een beginner, de wil is er, want tegenwoordig kan ik geen eens 2 normale jointjes uit een 5 euro zakje draaien vroeger nog 3
                    b.v.d.
                    Tip!!
                    Zoek het forum ff af over Toppen ,Dieven en Fimmen.(kan je miss helpen om er nog meer vanaf tehalen)
                    Misschien was je hier al van op de hoogte...dan heb ik niks gezegd!!

Comment

Bezig...
                    X