Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
En waar meet je je temperatuur? Probeer je temperatuur niet te meten direct in het licht of je meter warmt op en je hebt compleet verkeerde metingen.
Ik heb een 495m3 voor zowel de in en uitblaas deze wordt geregeld door een controller die het perfect op de gewenste temperatuur houdt! (en ook een onderdruk maakt) en dit met 1 x 600 watt lamp op 150x150x200
En de fans moeten niet op volle toeren blazen alhoewel hij het er gisteren wat moeilijk mee had.
Succes!
Probeer ook een ventilator onder je lamp te zetten, dus tussen lamp en planten/stekken maar niet rechtstreeks op de lamp zelf.
eeuhm volgens ik hier lees, heb je al geporbeerd met je inlaatflappen open te zetten?
klopt izz, ik heb alles gedaan wat je zei, de bochten uit de slangen gehaald, inblaaser hoger gezet, zelfs pak in nu redelijk verse lucht van buiten, maar het wordt warmer
ik wordt echt gedemotiveerd nu, de tent trekt zichzelf hellemaal naar binnen, maar het wordt warmer net was het alweer een graadje gestegen33 fuck alles man
moet ik nu soms een 1000 cuub slakkenhuis erop knallen en dat geld beh ik verlopig echt niet, dus daar gaan me stekkies, lekker naar de tering, als ik na dit weekend nog steeds niet tevreden ben weet ik het echt niet meer en verkoop ik gewoon de boel, wou al 1 jaar geleden hiermee beginnen en nu tegenvaller na tegenvaller en moet ik zo,n slaakenbeest van zeker 300 gaan aanschaffen, tering man, ik geef jullie props, dat jullie het wel kunnen.
Of je gaat je actieve inlaat mogen aansluiten, of je moet zorgen voor meer grotere inlaten want als je het nu nog niet gekoeld krijgt met 1 lampje mag je nog een 1500m3 pakken die gaat het ook niet doen voor 3 lampen. Het is moeilijk te zeggen wat je moet doen als je het zelf niet ziet. Neem es een foto van je omgeving en van waar je nu je lucht neemt. Probeer je inlaat lucht vanuit een schaduw plek te nemen of een plaats waar het koeler is dan in de tent en je uitlaat laat je naar buiten (de open lucht) afblazen. Normaal zal je denk ik wel een trapje mogen verhogen kwa afzuiging maar probeer eerst maar al je klimaat wat stabieler te krijgen met die 1 lamp
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
Kijk even naar je koolstoffilter haal hem eraf en kijk of hij niet verstopt zit dat gebeurt wel eens met een filter als hij nieuw is hoef je dat niet te doen .
Voor jouw setup heb je nodig in dat tentje voor 3x600 een 1500 cub afblaas en een 700 cub inblaas .
Anders kan je niet draaien in de zomer .
Maar wat er nu aan de hand is weet ik niet maar er is iets goed fout met 500 cub en 1 x 600w hoor je het makkelijk te trekken .
Dus of je filter als hij oud is zit verstopt dan haal je de hoes eraf en was je die en zet hem maar eens een paar keer op ze kop dan zal je zien dat er een hoop troep uitkomt.
Of je slangen of afzuiger werkt niet goed .
En ja die kleppen moeten allemaal open van die tent .
Ik draai met 3x600 en gister op standje 2 met een 1500 cub , dan word het 28 graden .
Goede tips maar ik heb het redelijk weten op te lossen ik heb een slakkenhuis ban 1000 cuub op marktplaats gevonden en opgehaald
nu werkt het wel lekker gemiddeld 28/29.4 dat is wel leuk en dit op twee lampen de 1000 cuub draaid nog geneens op he helft heb namijl een dimmer erbij gekregen.
Ben ook sinds gister s,nachts gaan draaien
qoute buizerd Toch is een raam open snachts als de lampen aan zijn, geen slecht idee. Tevens kijken of je naar buiten kan uitblazen, dat scheelt ook flink.
Ik moet denk ik hier kiezen of ik pak frisse lucht van buiten of ik zou moeten uitblazen naar buiten, nu pak ik redelijk wat van buiten.
Ik heb tevens gister de hele opstelling veranderdt en indd de bochten uit de buizen gehaald, gister blaasde ik indd naar buiten nu heb ik alles omgedraaid
blaas naar binnen maar ik pak van buiten frisse lucht koolstof heb ik maar ff weggehaald omdat ik het nu nog super kleine stekkies zijn.
Toch twijvel ik nog of ik he toch niet weer moet omdraaien want nu blaas ik in het kamertje en dat gaat straks natuurlijk enorm stinken
ook al heb ik de filter er weer op, tja ik denk dat ik het nu ff aankijk, is het een idee om een ventilator naast de slakkenhuizen te zetten die alles richtin de deur blaast?
wel is het denk ik zo dat ik dan niet echt veel frisse lucht pak? ik werk trouwens nu nog met een 200cuub inblaas, zo,n ufo ding maakt super veel lawaai dus heb ik er een dimmer tussen geplaats die nu op de helft staat waardoor ik minder lawaai produceer P3140578.jpgP3140576.jpgP3140575.jpgP3140577.jpgP3140574.jpgP3140583.jpgP3140579.jpgP3140585.jpgP3140582.jpgP3140584.jpgP3140580.jpgP3140581.jpg dit zijn wat snel genomen onder de stoel zie je de inblaas, de twee andere buizen trekken lucht, is het misschien een oplossing als ik de 1000cuub laat afzuigen en de 500 cuub inblaas, maar waarom hangen de planten nu zo?
Hoi zal je in het kort wat proberen uit te leggen 1000 cub moet je een 1500 cub koolstoffilter op zetten dan kan jij niks ruiken .
Ik zou je 500 cub erbij zetten als inblaas en even kijken hoe dat werkt kan je een beetje met je flappen van je tent spelen om onderdruk te behouden .
Zonder koolstoffilter is gewoon weg DOM .
Waarom je planten hangen nou omdat je luchtvochtigheid veelst te laag is , omdat het te warm is zorg dat je met je opstart even 25 max doe de eerste 3 dagen elke dag laat je je lamp een beetje zakken je begin op een meter of 120 met je lamp en elkedag een stuk laten zakken tot je op 60 cm zit .
Dus nu breng je temp naar 24 a 25 zet je lampen even hoger en zorg dat je LV omhoog gaat naar naar min 50 a 60 procent .
bedankt erg helder en duidelijk, en ik zal een bak(en)water neerzetten, lampen hoger zettenvraagje over die flappen als ik die openzet schijnt er dan geen licht door heen?
ik weet het niet zal zo ff gaan kijken.
Ja kan een beetje licht door komen maar niet veel je kan kijken voor koolstoffilter doek zwart dat laat min licht door en filtert gelijk je binnen komende lucht .
Geef stekjes altijd een dag of 3 aanslaan en dat doe je echt het best met hoge LV en niet te warm.
oke dan, ben net klaar met eten dus ga ik zo lekker aan de slag, heb ondertussen wel de termometer opgehangen
en nu geeft hij 25/26 aan denk dat dat wel goed is, ga zo idd ff de koolstoffilter terug hangen, zal ik hem direct op de 1000 cuub aansluiten?
zal binnen kort een 1500cuub filter aanschaven, moet heel ff de centen zien te regelen en moet ik nu de 200 cuub buis, inblaas gewoon zo laten of weghalen en
alleen de 500 cuub.
1000cuub inblaas
en dan wordt de 500 cuub en de 200 cub inblaser toch?
waarom geen 1000cub filter opzetten @ amneeshigh die 1000cub afzuiger gaat toch wel een beetje drukval hebben en die 1000cub is toch berekend op die afzuiging?
Ik ondervind geen geurhinder bij een gelijke filter en afzuiging denk ik...
Greetz,
SF
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
Ik ga ook eind volgende week een 1500 cub koolstofilter aanschaffen.
heb ondertussen de 500 cub afzuiger als inblazer samen met de 200cub buizventilator
lampen hoger en de termometer boven de lampen
maar het lijkt of de temp iets hoger gaat nu blijft het 26.9 begrijp er niets meer van.
wel zijn de plante ongeloofelijk weer een beetje opgaan staan.
Ik weet nu alleen niet hoe ik de temp naar 24/25 krijg heb een bakje water staan en het nu ook maar van 17.oo tot 11.00 laten lopen
en ,ag ik al voeding toepassen wortelstimulator? of gewoon groei voeding en mag ik de ph toevoegen en wat is het verschil tussen pk en ph?
of is dat het zelfde?
oja ik heb de inblaas buizen samen bij elkaar in 1 gat gedrukt want als ik de twee gaten gebruik om in te blazen boven en beneden gaat de tent bol staan
maar nu ik ze door 1 gat heb gestoken trekt hij zich weer wat naar binnen, wat is het beste de twee gaten gebruiken boven en beneden of wat ik nu heb gedaan.
Ik dacht dat als ik de twee gaten gebruik er geen goede luchtcirculatie onstaat of is dat dom bedacht.
Ook een ventilator en een schotel water neer gezet tussen de planten hoop nu dat ik redelijk op weg ben aar suggesties zijn nog steeds welkom.
Jullie zullen mij wel dom vinden maar ik doe echt me best en ik denk dat ik toch ook maar een buizventilator van 700cuub aan moet schaffen en het slakken huis terug plaats als afzuiger dan zou ik dus 1500 inblaas hebben en 900 af voor ik met drie lampen ga werken, is dat beter?
nog bedankt voor alle advies ben al redelijk op weg voor me gevoel.
Ik zou jullie graag willen verassen met de foto,s dat alles gewoon eindelijk in orde is!!!!
Nee 1500 c af en 500 c in is genoeg dan kan je met je flappen nog wat regelen .
Die temperatuur die je nu heb is goed hoor , als ze gaan staan je stekken dan gaan ze goed ja , als het echt een probleem geeft gewoon even 1 lampje laten branden oke .
Comment