Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het wordt veels te warm

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het wordt veels te warm

Korting op 420shop
    Hoi

ff een vraagje ik heb een secret jardin tent van 1.25/2.40 en 2.00 hoog
    relaibox met 4 ingangen en 1 voor verwarming deze heeft een ingebouwde tijdklok.

maar het probleem zit hem in de warmte ik heb namelijk een slakkenhuis van 500cuub een inblazer van 200cuub en ik heb nu pas 1 lamp
    aan, maar het wordt veels te warm gister was het gewoon 41 graden in de tent en ik wil graag met 3 x 600 watt werken, wat doe ik fout?

moet ik een zwaardere slakkenhuis hebben? hoeveel cuub zou je me aanraden.
    Wel voelt het of er een goede luchtcirculatie is, maar ja bij 41 graden lijkt elk windje wel goed aan te voelen.

Oja ik heb de inblazer nog niet aangesloten zo,n ufo ding, maakt veel lawaai, kan het daaraan liggen misshien? wie weet wat ik het beste kan doen?

bvd alvast

Re: Het wordt veels te warm

Ja , het beste is om je afzuiging hoger te laten draaien (maar niet op 100% he) en dan ook beste dat je de inzuiging ook aan zet he.
    Voor een goede luchtcirculatie volstaat een blazertje in de tent idd.
    Was het overdag of snachts dat je die 41 graden gemeten hebt.

MvG Izzz

Comment

Dat was overdag ben net weer wezen kijken nu is het gemiddeld zo,n 31,7 toch iets te warm.
      Enhoe bedoel je dat eingelijk, de afzuiging niet 100%, ik heb namelijk geen dimmer op het slakkenhuis geplaats, is wel
      echt een goed idee trouwens, maar hij zuigt nu dus wel 100%, als ik dit lager zou zetten wordt het dan niet juist warmer?

bedankt izzz voor je snelle reactie

Comment

Wel , zo'n klimaatcontroller die stel je in op de gewenste temperatuur en die is verkoppeld met je 2 zuigers(in&af) , als jij die op 25graden instelt gaat je klimaatcontroller automatisch meer of minder af/inzuigen als de temp te hoog/laag word. Zodat hij hem stabiel op 25 graden kan houden. Als je klimaatcontroller het niet stabiel krijgt , zal je inderdaad een slagje zwaarder moeten gaan , kwa zuigingen.

Je je vents niet op volle toeren , of te traag laten draaaien is niet goed voor hu motors.

PS: probeer eens wat de temp. snachts zegt , meestal (zeker nu) met de zomer opkomst , gaan men snachts draaien (ik toch) voor de overdag temperatuur te ontlopen van buiten.

MvG Izz

Comment

Oke helder en duidelijk, jaaa idd overdag is het te warm, niet eens zelf op gekomen
          en ik wil ook graag zo,n klimaat controler, maar ik ben echter ff blut heb al me spaarcenten
          in dit systeem gestopt, tent,3 lampen compleet, koolstofvilter, slakkenhuis, inblazer, stekken, bedrading, ventilator en de grond hihihh
          ik probeerde 400 kilo aarde op een ikea kar de metro in te krijgen, komt de politie eraan meneer dit mag niet
          is geen normale lading, tja ik terug naar de growshop en moets 3 keer op en neer, hhihi vond het wel grappig om te melden.

was 900 euro kwijt, vandaar dat ik nu ff moet sparen voor zo,n klimaat contoleur.

Maar bedankt goede tips heb je gegeven, ik zal een dimmer op het slakkenhuis en inblazer plaatsen.

Hoe kan ik nu het beste overstappen naar de nacht nu draai ik namelijk pas 2 dagen hoor van 6.00 tot 00.00
          dit in verband met de verdeling van het nachttarief stroom
          of maakt dat niet veel uitmaakt.

Comment

oja prijs was zonder stekken en grond, stekken white widows 2.50 perstuk x
            en grond 8 zakken 50 liter 148 en natuurlijk de potten 1 euro per stuk 7 liter potten
            Last edited by Groftick; 30 April 2010, 11:33.

Comment

Wijzig even je laatste post aub, geen grote aantal van stekken noemen (max. 30stks)

Comment

Leip hoor nu is het 32.4 graden en dat op 1 lamp, wie o wie kan me zeggen wat ik nu kan doen
                of moet ik een zwaardere slakkenhuis hebben?

Comment

man , ben je blind ofz????? ik zeg het je net , als je af en inzuiger op 100% draait en het is te warm , dan moet je koudere lucht zien in te zuigen of zwaardere ventilators kopen.

Comment

klopt izz, ik heb alles gedaan wat je zei, de bochten uit de slangen gehaald, inblaaser hoger gezet, zelfs pak in nu redelijk verse lucht van buiten, maar het wordt warmer
                    ik wordt echt gedemotiveerd nu, de tent trekt zichzelf hellemaal naar binnen, maar het wordt warmer net was het alweer een graadje gestegen33 fuck alles man
                    moet ik nu soms een 1000 cuub slakkenhuis erop knallen en dat geld beh ik verlopig echt niet, dus daar gaan me stekkies, lekker naar de tering, als ik na dit weekend nog steeds niet tevreden ben weet ik het echt niet meer en verkoop ik gewoon de boel, wou al 1 jaar geleden hiermee beginnen en nu tegenvaller na tegenvaller en moet ik zo,n slaakenbeest van zeker 300 gaan aanschaffen, tering man, ik geef jullie props, dat jullie het wel kunnen.

Comment

Mogge

Ik vind een 500m3 afzuiger niet veel voor jouw ruimte.
                      Alhoewel je hebt maar 1 lamp zeg je.

In ieder geval beginnen met snachts te draaien, dat scheelt aanzienlijk met de temp.

Kun je de omgevingstemp (Ruimte waarin je tent staat) beinvloeden? Raampje open, kachels uit etc?

In de natuur is het vaak warmer dan 35 graden in wietland, dus als je een paar dagen op 30+ graden zit is niet erg.

Grtz
                      Buizerd

Comment

Ooo oke ik dacht dat het echt schadelijk zou zijn, gelukkig maar dat het mee valt,
                        wat zou je aanraden voor deze ruimte denk je dat ik met een 1000 cuub wegkom als ik drie 600 watt
                        aan gooi of zal ik dan toch nog groter moeten gaan?

en idd ik ga ook s,nacht draaien,*(tip gaf izz okk al) kan ik dan nu gewoon alles uitknallen?

izzz sorry ik las over een berichtje van jouw heen maar ik heb het idd ff aangepast, goed dat je het vermelde dan weet ik dat in het vervolg

MVG
                        groftick

Comment

Hoge temp is niet ideaal, maar wiet is " onkruid" groeit in hete landen, dus ze gaan echt niet dood bij 30 graden.
                          Echter de ideale situatie is anders.

Op de rest ga je niet in, kun je de omgevingstemp beinvloeden? Dus van de ruimte waar je tent in staat, is dat een zolder ofzo?

Ik heb als regel zoveel watt aan lamp zoveel m3 aan ventilator, dan zou 1000m3 te weinig zijn voor 1800 watt. Ik zou minstens richting de 1500m3 gaan.

Grtz
                          Buizerd

Comment

Jeetje wow dat is een hoop, oke dus zoveel watt lamp m3 aan ventilator goeie tip.

de tent staat bij mij op de kamer de kamer is 19 vierkante meter en heeft een balkondeur, maar aan de overkant zitten koopwoningen nogal zeurpieten die alles goed in de gaten houden, dus heb ik een soort van frame geboud met gordijnen, overdag gooi ik alles open, kunnen ze gewoon inkijken(lijkt op een soort afscheidin voor me bed zeg maar, met gordijnen ervoor) de tent is 2.00 en de frame is 2.40. het is er heel moeilijk luchten omdat ik geen tegenover gestelde ramen heb.

Comment

Toch is een raam open snachts als de lampen aan zijn, geen slecht idee. Tevens kijken of je naar buiten kan uitblazen, dat scheelt ook flink.

En veel zoeken op WWW. ;p

Buizerd

Comment

Bezig...
                              X