Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het wordt veels te warm

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Het wordt veels te warm

top bedankt,
    zal jullie op de hooget houden met de voorderingen

mvg

Groffy

Comment

Is goed om te weten dat ga ek es testen als ik de mijne de volgende maal moet vervangen dus wss minder drukval door een lagere weerstand.

Greetz,
      SF
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Ga je best tevreden over zijn hoor Fif
        Zo kan je zuiger nog een stukje rustiger draaien...

Hier heb ik ook een 1500kb filter op een 1000kb afzuiger en in de andere tent een 960kb filter op een 500kb afzuiger...

Later

Comment

Hellemaal geweldig, het gaat nu nog steeds goed temp 23.9/25 schommeling en ik zal idd een 1500c filter plaatsen denk idd dat dat makkelijkr gaat
          om de lucht af te zuigen en zal ook een inblaaser gerelen van ongeveer 500c nu doe ik het met de buizventilator van200 en het slakkenhuis van 500
          maar zal de 500 slakkenhuis op een later tijdstip na aanschaf 2e buiz ventilator het slakkenhuis 500 bij de 1000cuber plaatsen.

Ik ben erbijna maar nog niet hellemaal, hatscikidee.

Comment

Ja als je je 1000 cub met 1500 cub als uitblaas neem en je neem je 500 cub met inblaas dan zit je goed.

Ik raad je aan als je de mogelijkheid heb om de box plus je filter buiten je tent te plaatsen dan dan je door je koolstoffilter heen blazen dat werkt perfect . Als je met je doorvoer van je tent een probleem heb neem je 2 x kunstofflens en die maak je op je tent je schroef ze tegen elkaar met je tent ertussen en dan snij je je tent uit inde flens klaar kan je een 250 doorvoer maken en het filter buiten je tent .

Als je problemen heb schreeuw je maar .

Greetzz GG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Groftick View Post
              Ik ga ook eind volgende week een 1500 cub koolstofilter aanschaffen.
              heb ondertussen de 500 cub afzuiger als inblazer samen met de 200cub buizventilator
              lampen hoger en de termometer boven de lampen
              maar het lijkt of de temp iets hoger gaat nu blijft het 26.9 begrijp er niets meer van.
              wel zijn de plante ongeloofelijk weer een beetje opgaan staan.

Ik weet nu alleen niet hoe ik de temp naar 24/25 krijg heb een bakje water staan en het nu ook maar van 17.oo tot 11.00 laten lopen
              en ,ag ik al voeding toepassen wortelstimulator? of gewoon groei voeding en mag ik de ph toevoegen en wat is het verschil tussen pk en ph?
              of is dat het zelfde?

oja ik heb de inblaas buizen samen bij elkaar in 1 gat gedrukt want als ik de twee gaten gebruik om in te blazen boven en beneden gaat de tent bol staan
              maar nu ik ze door 1 gat heb gestoken trekt hij zich weer wat naar binnen, wat is het beste de twee gaten gebruiken boven en beneden of wat ik nu heb gedaan.

Ik dacht dat als ik de twee gaten gebruik er geen goede luchtcirculatie onstaat of is dat dom bedacht.
              Ook een ventilator en een schotel water neer gezet tussen de planten hoop nu dat ik redelijk op weg ben aar suggesties zijn nog steeds welkom.

Jullie zullen mij wel dom vinden maar ik doe echt me best en ik denk dat ik toch ook maar een buizventilator van 700cuub aan moet schaffen en het slakken huis terug plaats als afzuiger dan zou ik dus 1500 inblaas hebben en 900 af voor ik met drie lampen ga werken, is dat beter?

nog bedankt voor alle advies ben al redelijk op weg voor me gevoel.

Ik zou jullie graag willen verassen met de foto,s dat alles gewoon eindelijk in orde is!!!!

mvg
              Hey Groftick,
              Het inblazen van lucht moet altijd ad onderkant van je tent gebeuren,dit om dat warme lucht altijd opstijgt en daar af word gezogen.
              Hierdoor heb je ook een betere circulatie in je tent.
              Wortelstimulator mag nog wel maar voeding en ph voorlopig nog niet.
              Er zit als het goed is nog voldoende voedingsstoffen in je aarde.

Zag trouwens je afzuigers op elkaar staan met niks er tussen of er onder.(Plaats hier tussen/onder wat rubber voor geluids overlast,
              of hang ze anders op)

Gr Carlito

Comment

Had ooit een zo'n Keter box met extensie, aka Igrow ofzo, 2 x 600 watt erin. Was heel moeilijk de temp benden de 30 graden te houden, tot dat ik er een 1500 cu filter in zette met bijbehorende 1500 cu slakkenhuis.Temperatuur altijd beneden 30 graden ('s zomers 's nacht lampjes aan) geen inzuiger gebruikt.

Comment

misschien nog een ideetje. als je een ruitje boven je slaapkamerdeur hebt. (dan heb ik het over de binnendeur)
                  het ruitje eruithalen en een plaat met een gat van je afvoer er weer in maken en je uitblaas in huis blazen. als je dan een raam een klein stukje loszet, heb je altijd frisse lucht.
                  en het heeft als voordeel dat als er iets met je filter gebeurt ben jij de eerste die het ruikt.

Comment

Heb er zelf ook last mee gehad, echt vervelend zo iets, als je te veel lucht wegzuigt zakt de lucht vochtrigheid en da's ook alweer slecht, te weinig en de boel word te warm, maar als je met zoveel lampen werkt is het natuurlijk heel normaal dat alles zo warm word.

Voordeel van zo'n tent is dat je die wel kan verplaatsen, dus misschien vind je wel ergens een koelere plek in huis waar je hem kwijt kan, het enige dat je nog kan doen is een zwaardere afzuiging plaatsen en proberen zo veel mogelijk koele lucht van buiten te halen, maar dan heb je LV problemen vrees ik.
                    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Groftick View Post
                      Ik ga ook eind volgende week een 1500 cub koolstofilter aanschaffen.
                      heb ondertussen de 500 cub afzuiger als inblazer samen met de 200cub buizventilator
                      lampen hoger en de termometer boven de lampen
                      maar het lijkt of de temp iets hoger gaat nu blijft het 26.9 begrijp er niets meer van.
                      wel zijn de plante ongeloofelijk weer een beetje opgaan staan.

Ik weet nu alleen niet hoe ik de temp naar 24/25 krijg heb een bakje water staan en het nu ook maar van 17.oo tot 11.00 laten lopen
                      en ,ag ik al voeding toepassen wortelstimulator? of gewoon groei voeding en mag ik de ph toevoegen en wat is het verschil tussen pk en ph?
                      of is dat het zelfde?

oja ik heb de inblaas buizen samen bij elkaar in 1 gat gedrukt want als ik de twee gaten gebruik om in te blazen boven en beneden gaat de tent bol staan
                      maar nu ik ze door 1 gat heb gestoken trekt hij zich weer wat naar binnen, wat is het beste de twee gaten gebruiken boven en beneden of wat ik nu heb gedaan.

Ik dacht dat als ik de twee gaten gebruik er geen goede luchtcirculatie onstaat of is dat dom bedacht.
                      Ook een ventilator en een schotel water neer gezet tussen de planten hoop nu dat ik redelijk op weg ben aar suggesties zijn nog steeds welkom.

Jullie zullen mij wel dom vinden maar ik doe echt me best en ik denk dat ik toch ook maar een buizventilator van 700cuub aan moet schaffen en het slakken huis terug plaats als afzuiger dan zou ik dus 1500 inblaas hebben en 900 af voor ik met drie lampen ga werken, is dat beter?

nog bedankt voor alle advies ben al redelijk op weg voor me gevoel.

Ik zou jullie graag willen verassen met de foto,s dat alles gewoon eindelijk in orde is!!!!

mvg

Als je je thermometer boven je lamp of in de straling van de lamp hangt zal het altijd warmer zijn.
                      Ik leg mijn meet unit op mijn potten er regelmatig op een andere pot.

Iemand een idee, wat "de best" plek is voor de sensor?
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

misschien cooltube lampen iets voor jou?
                        dan ben je iig de warmte van je lammpen kwijt.

Comment

carlito
                          Dat is een goed idee , als ik het weer moet omdraaien omdat ik nog een buisventilator aanschaf gaat het slakkenhuis weer terug op die ander en dan
                          stop ik er idd wat rubber tussen. Nu heb ik namelijk de 500cub ff verplaats naar de andere kant om zo te helpen inblazen
                          en ik zat al te twijvelen of ik de inblaas hoger in ee ander gat mag plaaten maar dat is dus echt een don,t.
                          boertje,
                          is echt wel een goed idee maar ik kan dat niet maken man, zo handig ben ik niet, plus dan zou ik een lange uitblaasslang moeten hebben en omdat de kamer zo klein is gaat dat opvallen
                          als je naar binnen kijkt, nu zie je allen een afscheiding zie foto en ik hoop dat ik de indruk wek dat daar geslapen wordt.
                          ben idd bezig met een manier te verzinnen direct naar buiten te blazen, wel lastig in dat kleine kamertje, wil niet teveel opvallen.
                          en ik wist het niet dat de cooltube lampen minder warmte geven maar ik kan dus mijn filter buiten de tent plaatsen? iemand had dat al voorgesteld ergens in deze topic maar omdat het zo,n
                          super kleine kamer is moet ik ff bedenken hoe ik dat ga doen.
                          dazed,
                          Nee man ik kan de tent nu niet verplaatsen is geen ruimte voor, dat wat je ziet is de ruimte, echt klein, maar ik had mazzel dat me neefje het kon huren van de woningbouw
                          en hij woont bij mij, 4 kamer woning, maar hier durf ik het niet te doen, omdat ik al 3 keer ben gecontroleerd door de woningbouw en dat terwijl ik niets had staan,
                          wel moet ik zeggen dat we veel blowen 20 per dag soms meer, misschien daar om dat ze langs kwamen, veel verraders dus in mijn buurt. In het kametrje wordt niet gerookt !!!
                          michel n
                          eingelijk best logische wat je zegt want nu pak ik alleen de opstijgende warmte dus zal het nooit precies zijn.
                          bedankt dat je me ff wakker schudt

Comment

hey,

Misschien is een dimbaar elektronisch voorschakelapparaat iets voor je (Lumatec of BAL of iets dergelijks). Dan kan je je lamp in de zomer minder zetten en verbruik je ook minder. 'T is ook niet veel werk om je huidige VSA te vervangen en je verbruikt zowiezo minder stroom omdat je niet zo'n hoge opstartpiek hebt en 't is veiliger dan een magnetische VSA.

Grtjs,
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Ja doe dan de BAL maar 400-600 als je zoiets koop , Lumatek geen betrouwbaar ding met lampjes .

Greetzz GG

Comment

Amnees, zeg je dat Lumatek niet betrouwbaar is of begrijp ik dat verkeerd? Is anders zeker een kwalitatief product hoor

Comment

Bezig...
                                X