Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik ben nieuw hier op het forum en zou graag eens een zelf proberen een boompje planten
ik zou kiezen voor een binnenplant en heb heel veel licht en zon achter een grote venster.
ik wil het zo eenvouidig mogelijk houden -->
bij aanschaf van een lamp HPS lamp kan je die overal verkrijgen ? gamma, brico ?
is er nog iets waar ik moet op letten ?
Hey welkom gooner2007 eindelijk na 20 jaar een kweekje proberen als ik begrijp wat je bedoelt ?, om op je vraag te antwoorden. Je bent dus van plan om binnen te kweken, komt heel wat bij kijken idd. Mischien kun je even de search functie van het forum gebruiken of het forum eens door nemen de algemene informatie bij de binnenkweek is interesant. Kijk even bij Member Introduction hangen ook voordelen aan member-introduction.html. Heb je vragen, laat ze maar komen.
De hps lamp is te bestellen in de betere zaadhandel of tuinhandel maar het best ben je in de growshop af .
heb je enig idee wat een lamp van 400 watt kost per uur ?
Je lamp verbruikt dus 0.4 killo wat per uur bij omrekening van wat naar killowat (op je factuur staat alles in killo wat). Vermenigvuldig uw totaal aantal lichturen met 0,4 killo wat om tot het totaal verbruik te komen. Dit totaal verbruik in killo wat, vermenigdvuldigd je met de eenheidsprijs per killo wat ( eenheidsprijs terug te vinden op je factuur). En je hebt het totaal verbruik.
hoeveel zou je nodig hebben om 1 plant te belichten ? 100 watt
kan ik ook extra voeding toevoegen als hij flink wat is opgeschoten ?
in de grow shop hadden ze me aangeraden om voeding toe te voegen wat je aan groenten toevoegd .
ik heb mijn zaadjes liggen al vochtig
ik heb orange bud gekocht ( mijn plantjes gaan niet zo heel groot worden omdat ik iets te laat ben begonnen maar dat zal voor de eerste keer niet zo erg zijn )
reacties zijn welkom eventueel het merk dat je gebruikt .
Deze grond is zeker en vast goed voor je planten, natuurlijk is er maar voor een beperkt aantal weken voeding beschikbaar in die grond en zal je dan moeten beginnen bijvoeden.
Ik zou zeggen koop er in de growshop of indien je naar de reguliere tuinhandel gaat, kijk je uit naar voeding voor bloeiende planten/bloemen.
Verder staat er hier op het forum al aardig wat topics over voeding.
ik heb een plantje waarvan de eerste blaadjes beginnen te hangen, terwijl ze aardig opschieten en vochtig genoeg staan in het kweekbakje, ze staan de ganse dag onder 4 tl lampen
kan iemand mij iets meer vertellen wat ik fout doe ?
Comment