Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailingen vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen vraagje

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ben begonnen met vier zaadjes, deze ontkiemden al van dag 2.

    Dan deze voor het raam gezet tot ze hun kopje lieten zien.

    Ondertussen heb ik er twee in potten van 15 liter buiten staan en twee binnen onder een lamp. (buiten is het nu echt zonnig en als het donker is vliegen ze binnen voor de nacht)

    De lamp is een spaarlamp van Envirolite 250 watt, het is wel een bloeilamp, dus spectrum 2700 k.

    De bedoeling is om ze alle vier in een tentje te zetten HPS 400W.

    Nu dacht ik dat de plantjes die buiten staan, sneller gingen groeien dan die onder de bloeilamp, wegens het verkeerde spectrum.

    Niets is minder waar! Die onder de bloeilamp staan al zeker 1 internode voor op diegene van buiten??

    DSC_0364.jpg Hier zie je links die van buiten en rechts diegene van binnen.

    DSC_0365.jpg Plantje van binnen.

    DSC_0368.jpg Plantje van buiten.

    DSC_0369.jpg Links ander plantje van binnen, rechts het andere van buiten.

    Iemand hier een verklaring voor? Vind het zelf straf dat het zo een verschil is onder die spaar- bloeilamp..

    Wat gaat dat geven onder men HPS (moet ik nog ontvangen)

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    PS: Soort is denk ik Purple Tops, dit is een buitenweed, maar zal toch evengoed binnen lukken, niet?
    Last edited by diablohs; 20 May 2010, 17:39.

    #2
    Re: Zaailingen vraagje

    Die gene die buiten staan hebben het koud

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Zaailingen vraagje

      zeker savonds is het nog erg koud buiten, ik heb ergens gelezen dat een plantje stilstaat kwa groei als die onder de 16 gr komt.
      Overdag doen ze de energie op om savonds te groeien
      Begin de dag met een dansje en een lach
      Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

      Comment


        #4
        Re: Zaailingen vraagje

        OK thx voor de antwoorden. Die van binnen staan idd een stuk warmer als die van buiten..

        Is het niet raar dat de plant goed groeit onder een rood spectrum spaarlamp? Heb binnenkort HPS, dus zou niet nog een lamp willen kopen om speciaal te groeien..

        Comment


          #5
          Re: Zaailingen vraagje

          Je kan gewoon groeien onder een bloeilamp. Je zal enkel iets meer strekking krijgen dan onder een groeilamp. Meer blauw, kortere internodes. Meer rood langere internodes. De hps die je wil gaan aanschaffen leverd ook weinig blauw en veel rood. Kan je ook gewoon onder groeien. Grtz

          Comment


            #6
            Re: Zaailingen vraagje

            Monty je hebt direct men vraag beantwoord waar ik al een tijdje mee zat. Zeer van harte !

            Comment

            Bezig...
            X