Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting vraagje

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vroeg me af of het verstandig is om een infraroodlamp te gebruiken in combinatie met een een andere lamp om zo de temperatuur in de groeikast op peil te houden. Of is de infraroodlamp een bedreiging voor de plantjes?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Verlichting vraagje

    Hier een link naar info i.v.m. IR-licht. Kort gezegd zou IR voor de plant enkel op het einde van de dag gegeven worden ter stimulatie van bepaalde hormonen. Verder is het vnl. de warmte die van nut kan zijn maar lijkt me eerder risicovol, HPS/HID/SL/TL/... geven op zich al meer dan genoeg warmte af. Zorg dus voor extra koeling als je IR-lamp inschakeld in je kweek.

    Comment


      #3
      Re: Verlichting vraagje

      Dus hoe dan ook moet ik een andere lamp hebben (HPS/HID/TL) om de groei en bloei van de plant optimaal te laten verlopen? Ik kan ze niet laten groeien met enkel een infraroodlamp en een ventilator die koude lucht blaast?
      Welke lamp raad je me aan? Ik heb slechts 5 zaadjes besteld , is 400 W dan genoeg?

      Comment


        #4
        Re: Verlichting vraagje

        Iemand?

        Comment


          #5
          Re: Verlichting vraagje

          Google of zoekbalk rechtsboven. Antwoord staat in elke growguide en in 1000 andere topics. Kweekverslagen zijn ook handig.

          Indien je het niet vind wil ik wel een kort "hoe surf ik op het internet voor dummies" boek schrijven.

          wattage hangt er ook vanaf hoe groot je je plante wil. 400 gaat.

          Grtz

          Comment


            #6
            Begin de dag met een dansje en een lach
            Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

            Comment

            Bezig...
            X