Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zo cannaprofessoren en doktoren...deel uw kennis met mij...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo cannaprofessoren en doktoren...deel uw kennis met mij...

Korting op 420shop
    ik lees over klieven,dieven fimmen toppen lst supercroppen, heel erg interessant allemaal....
    ik ben nog maar paar weken begonnen, heb wel 4 lemon haze, dus kga denk ik wel eentje van die 4 klieven om te kijken of het verschil maakt...maar goed, ik ga ook nog proberen te lst-en, en te fimmen....en supercroppen....en dan kijk ik wel wat mij t beste ligt, het valt me wel op dat er wel superveel methoden zijn...
    ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste methoden zijn, en of ze met elkaar te combineren zijn....Ik heb een secret jardin 1,20 1,20 bij 2,00 met 600 watt lamp
    moet ik bijvoorbeeld dieven, als ik de lst methode begin?? volgens mij niet ofwel?omdat ik juist die scheutjes nodig heb om uit te groeien tot grotere sterkere takken...
    in ieder geval, ik zou graag willen weten, wat jullie favoriete methodes zijn...
    en ben ook benieuwd of dat ook enigzins eenduidig zal zijn, ik heb namelijk zon donkerbruin vermoeden dat de diversiteit in theorie ook leid tot heel erg veel verschillende benaderingen...dus vertel me, wat is de werkwijze waar je de beste ervaringen mee hebt?
    P'z
    De Floep

Re: Zo cannaprofessoren en doktoren...deel uw kennis met mij...

4 planten op 120x120 met 600w , ik ga maar even uit van Fem.zaden en dus vrouwlijke planten
    4 potten/bakken van 40 liter per bak 1 plant , lamp op 18/6
    Toppen/fimmen na 6 internode (2 a 3 weken) , na 1 a 2 weken uitlopers toppen/fimmen , ondertussen groeien de planten over de rand van de pot heen en 4/5 dagen na het laatste toppen gaat de lamp op 12/12
    De rest is een kwestie van voeden en sturen en geduld , goed naar je planten kijken en geduld opbrengen en veel info opnemen op verschillende fora's ,en kweken is een kwestie van geduld

Ben overigens geen prof of dok maar kennis hebben we wel
    Succes

Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Kan er niet meer aan toevoegen .

Grtz.gg

Comment

Er is nog wel een toevoeging , regulier zaad , is wel heel iets anders
        Je start op de zelfde manier alleen voor je ze om zet naar 12/12 , verknip je de hele plant tot stekken, belangrijk is dat deze stekken heel goed merkt , deze set je op 18/6 en de 4 moeders zet je op 12/12 , als nu blijkt dat een moeder toch een vader is gooi je deze met stekken en al weg
        Dan is het de vraag hoeveel stekken hou je over , op 120x120 kun je 16 potten van 11/12 liter kwijt , en zo kun je terug gaan tot 5/6 liter potten , 5/6 liter ff uit me hoofd 36 stuks op 120x120
        12 liter laat je een goeie week voorgroeien en dan 12/12
        6 liter zodra de stekken zijn aan geslagen over op 12/12 dan krijg je een S.O.G. , see off green

Voordeel grote pot ; grote buffer dus een foutje wordt niet meteen gestraft
        Nadeel ; Als het fout gaat heb je wel een groter verlies in percentage

Voordeel kleine pot ; als het fout gaat kun je het percentage verlies klein houden
        Nadeel kleine pot ; je moet secuurder werken om fouten te voorkomen

En zo zijn er nog wel een paar aanvullingen

Ajo
        Ventje

Comment

ehm...ok...dat van dat regulier is een plan, maar ga ik niet aan beginnen, het kan als voordeel hebben dat je een hogere opbrengst krijgt vanwege stekjes, maar het is wel van belang dat de moederplant minimaal 6 maand oud moet zijn voor de maximale groeicapaciteit
          maar goed, jullie begrepen me een beetje verkeerd, ik zei dat ik 4 lemon haze had zo dat ik de verschillen op dezelfde plant kan testen...
          ik heb in totaal 9 planten, een Orange Bud, een Blueberry een Brainstorm een Jorge's Diamond en een Mazar, en dus 4 super lemon hazes,en die laatste 4 zijn pas net ontkiemd, die andere staan nou zon kleine 4 weken maar pas sinds een week in mijn tent...
          dus in totaal 9 planten, en die wil ik gebruiken om voorzichtig uit te vinden wat ik de fijnste methode vind, dus lst, scrog, fimmen toppen enz enz...en ik vroeg me af wat jullie gouden formule is, een van die dingen of gecombineerd...
          zal ik anders een kweekverslag gaan bij houden??
          P'z

Comment

Comment

doe ik bij het grootste gedeelte ook wel, en waarbij ik wel experimenteer doe ik voorzichtig en ik hou wel in de gaten of de plant goed gezond is en zow

Comment

Oke, op die manier
                Er zijn bepaalde techtnieken die je moet combineren , als je een scroggaas gebruikt dan top of fim je van te voren
                Als je direkt op 12/12 draait dan doe je niks of hooguit wat lst , beetje open buigen van de plant kan zelden kwaad
                Spleiten , lampen op 13/11, lampen laatste 3 a 4 dagen uit , droogtrekken van je grond, werkt meschien wel maar heb er nooit echt het voordeel van gezien
                Geduld is de grote gemene deler , oogst je te vroeg dan leverd het minder weed op maar minder in stroom ook , laat je het een week langer staan leverd je weed meer op maar stroomkosten stijgen mee
                Voor een beginner heb ik wel een goeie tip , neem zo groot mogelijke potten , je eerste kweek gaat meestal wel, de tweede loopt (hoe wonderlijk het is ) uit op een groot fiasco door overmoed

Mijn favoriet heb ik boven beschreven

Ajo
                Ventje

Comment

ik doe nu bij een brainstorm plantje, lst, voorzichtig omgebogen, en na paar uur, zie ik inderdaad dat een paar van die scheutjes inderdaad groeien...dus heb t idee dat dat wel werkt, maar zal soon leuk kweekverslag maken

Comment

Bezig...
                  X