Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

    Korting op 420shop
    Hai ik ben nu bezig met de kweek (waar ik soon wel ff kweekverslag van bij zal houden) maar ik heb een dringend vraag van 2 van de 5 planten worden de lobblaadjes geel en ook een gedeelte van de bladeren daar boven,ik heb er een foto van gemaakt en zal deze er ff bij doen,
    moet ik me zorgen maken??is t spint of zoiets een virus?of toch over of ondervoed?lv loopt soms wel beetje hoog op temp is stabiel tussen 25 en 28 graden
    Ik gebruik plagron light mix,met plagron biobox dus algagrow algabloom en plagron roots en phyt-amin,iemand die me ff verder kan helpen?Ik dacht dus dat ik met m'n iPhone foto kon toevoegen niet dus,zal foto uploaden zo gauw ik pc heb iemand die me alsnog kan helpen???Ik denk zelf dat ze te weinig water hebben gehad omdat ze ook lichtelijk opkrullen andere plantjes zijn ok
    help me out
    Pz

    #2
    Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

    Of is t mogelijk dat ik bij t bewateren gewoon iets op n blaadje gemorst heb?Aangezien t volgens mij redelijk normaal is dat de onderste blaadjes vergelen

    Comment


      #3
      Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

      Plaats een plaatje en het is allemaal wat duidelijker als je plant al wat groter is is het normaal dat de lob blaadjes vergelen door licht te kort maar plaats een plaatje en dan is het een stuk makkelijker te ondekken wat je probleem is
      Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

      Comment


        #4
        Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

        Dat je lobbladen vergelen is normaal de lobbladen zijn eigenlijk energie pakketjes die de plant gebruikt als voedsel zolang de zaailing zelf nog onvoldoende wortel en blad heeft aangemaakt. Hun werk is klaar energie eruit is op. Vergelen is dus de normale gang van zaken voor een lobblad. Je verteld echter ook dat je onderste blad ook vergeeld dit is normaal een teken dat de plant om stikstof vraagt nu trekt ze dat uit je onderste blad om het boven te gebruiken bij de nieuwe groei. op een lightmix kan dit redelijk snel voorkomen 2/3 weken.

        Een duidelijke foto zou de diagnose veel makkelijker maken.

        Comment


          #5
          Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

          IMG_0254.jpgbij deze IMG_0257.jpg
          je ziet t blad in t midden heeft aan de rechte rand een gelig oppervlak, mocht het stikstof te kort zijn, wat moet ik hier dan aan doen?

          Comment


            #6
            ik heb nog geen antwoord, maar de planten met gele bladeren doe ik gewoon alleen nog maar water...

            zou t ook spint kunnen zijn? want dan schaf ik me ff een loepje aan
            Last edited by Weedy; 9 June 2010, 20:57. Reden: dubbelpost

            Comment


              #7
              Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

              nee je gaan gwoon dood denk ik zo geel laat je ze tog niet worden

              Comment


                #8
                Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                nee dat komt door t licht...slimmerd... alleen dat zilverachtige randje aan de rechterkant is geel, rest is mooi groen....kun je ook wel wat beter zien als je de foto vergroot, dat ze geel lijken komt door de lamp...
                lekkere positieve post ook, thanx, je accountnaam is in ieder geval meer dan geschikt

                Comment


                  #9
                  Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                  Ik vind je foto's niet echt duidelijk. Kun je ze misschien in een gewoon belichte ruimte zetten en er dan een kwalitatief goede foto van maken?

                  Wat ik een beetje zie / aflees van jou reactie lijkt het op;
                  - Verbranding; plantjes staan te dicht. Al lijkt mij dit sterk omdat dan meestal het hele blad wel droog word
                  - Overvoeding; je plantjes staan in te zwaar bemeste grond voor deze fase van hun leven. <- Lijkt mij het probleem. Of je grond is te erg bevoed voor deze fase, of je geeft teveel voeding. En als ik je lijstje zie met producten, is dat zeker het geval.

                  -> Let er wel op dat je niet meer dan 1 bericht onder elkaar plaats binnen een afzienbare tijd "Dubbelposting" <-
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                    nee denk ik ook, je moet 1 ml of zo op een liter gebruiken, en ik heb geen afmeetding voor milliliters, dus doe altijd half dopje...
                    maar denk dat dat iets te veel van t goeie is...

                    Comment


                      #11
                      Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                      Beter stop je dus even met voeding geven.

                      Welke grond heb je trouwens? Die zit er ook al sterk bemest uit van zichzelf..
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                        plagron light mix....
                        voor zover ik begrijp staat die light voor t feit, dat je t nog kan aanvullen...maar ik zal ff alleen maar water doen, en dan toch maar beter aan de milliliter ding houden...doe wel een druppeltje of probeer ff een minimaatbeker te fixen

                        Comment


                          #13
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                            nee ik heb een box, aan t begin beetje wortelstim gebruikt,
                            nu dus met alga grow, en tijdens de bloei algablow, en in t donker wat phytamin voor bladvoeding...
                            maar ik gebruik niet alles te gelijk, heb gewoon een box voor de hele kweek...ik heb alleen nog wortelstim gebruikt, en afgelopen overgestapt op algagrow...

                            Comment


                              #15
                              Re: Kan iemand me ff helpen aub noodgevalletje

                              is puur biologisch aanvulling voor de groei..maar heb iets te veel gebruikt denk ik

                              Comment

                              Bezig...
                              X