Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont's

    Korting op 420shop
    hee daar ik zou graag onder mijn 400 w philips son t pia

    een scroggje willen doen met 1 plant hij staat al in de voorgroei onder 2 tl's 36w tot.

    foto: DSC00128.jpg

    heb hem omgetrokken zodat de zijscheuten wat meer gaan groeien hopenlijk

    * welk net kan ik het beste gebruiken?
    * hoelang moet ik voorgroeien (heb gehoord tot 70 % van het net vol)?
    * hang ik het net op of zet ik het op een stellage?
    * moet ik ook de zijscheuten gaan toppen/fimmen?
    * waar komt mijn pot midden/zijkant?
    enz.

    alle tips over scroggen zijn meer dan welkom .

    heb namenlijk inspiratie gedaan van amneeshigh zijn scrogg en wou het ook eens proberen.

    met vriendelijke groet: Orry

    #2
    Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

    * welk net kan ik het beste gebruiken? je kan hiervoor scroggnet gaan kopen in de meeste growshops maar ikzelf gebruik kippengaas als ik een scrogg doe of een ander soort gaas van ongeveer 5 cm opening.


    * hoelang moet ik voorgroeien (heb gehoord tot 70 % van het net vol)? ligt volledig bij jou sommigen doen 70% anderen 80% nog anderen 85 of 90%


    * hang ik het net op of zet ik het op een stellage? voor het net op te hangen maak je best een stellage vb een vierkant / rechthoek op maat van je kast /tent/... en daar maak je dan op zijn beurt weer poten onder zo heb je je eigen tafeltje zonder blad gemaakt en kan je daarboven je net om vastnieten/spijkeren of zoals ik het ooit deed met ijzerdraad.


    * moet ik ook de zijscheuten gaan toppen/fimmen? zelf heb ik enkel de hoofdtop getopt voor de rest niets hoewel het mij niet erg lijkt dat je hier en daar eens een zijscheut meetopt of fimt


    * waar komt mijn pot midden/zijkant? je pot plaats je het best in het midden zo kan je geleidelijk aan de takjes onder het screen houdenen gaat alles mooi van midden naar buiten toe.

    * let wel .... je plant mag niet te hoog zijn 20-25 cm is ruim voldoende en maak je screen ook op maat dat deze dan tot net aan je top komt

    hier in die link zie je ook mijn eerste kweek dat was ook een scrogg zo zie je hoe ik het toen heb aangepakt om de scrogg te maken http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Jack-Herrer-22

    zo heb je een idee wat ik bedoel met hetgene dat ik hierboven geschreven heb

    hoop dat deze info je wat helpt


    enz.

    Comment


      #3
      Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

      hier heb je nog een foto die kan als goed voorbeeld dienen voor je scroggnet enkel het netje ontbreekt erop maarja zo heb je alvast een idee over de bouw van de stellage
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

        Comment


          #5
          Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont




          Zo doe ik het je kan hier mijn verslag bekijken.

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

            danku wel heb iets gemaakt waarvan ik zo even foto's maak ok bedankt voor de info

            Comment


              #7
              Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

              ben net even foto's wezen maken ik doe van de week even heel het spulletje afdekken met folie (anti detectie)


              DSC00129.jpgDSC00131.jpg
              DSC00132.jpgDSC00135.jpg
              DSC00134.jpgDSC00130.jpg
              DSC00133.jpgDSC00136.jpg
              zoals julie zien ben ik overgegaan naar een 600 watt lamp enz.
              heeft iemand ervaring met deze lamp zie foto's anders koop ik weer een son t piaa
              heb ook even gefimmed /geprobeerd er zit 50 liter potgrond in de bak en hopen dat we gaan knallen!
              reacties altijd welkom

              Comment


                #8
                Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

                keurig gedaan zou ik zeggen nu enkel alle takken onder het net houden tot je ze in bloei zet en wordt een keurige scrogg

                vroeger gebruikte ik een 400 watt zelf ben ook overgegaan naar 600 watt mijn indruk is dat mijn toppen bij 600 watt er veel beter uitzien ( groter ,compacter, ect )

                fimmen is 2/3 van de top weghalen dus als je dit hebt gedaan doe je het absoluut goed

                blijf je zeker volgen en waar je vragen op hebt men eigen mening geven

                Peace Killer

                Comment


                  #9
                  Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

                  kijk dat klinkt positief alvast

                  haha maar heb net effe foto gemaakt :
                  DSC00140.jpg

                  ben ook wat bezig geweest aan het hokje _
                  maar ga even kijken hoe het geleiden gaat onder t net want staat nu al 3 dagen met de getopte uitschieters boven t net
                  gr

                  Comment


                    #10
                    Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

                    geleiden doe ik steeds met plastic draad voor planten te binden aan rekje ofzo werkt heel goed en gewoon onder de gespannen draad geleiden tot het netje naar wens is

                    zie wel dat je ze niet te vast bind ^^

                    Comment


                      #11
                      Re: willen julie mij helpen met het opzetten van een scrogg de do's en dont

                      als een admin dit leest :
                      topic closed!!

                      redirect: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-50l-1m2-600w

                      hier gaan we verder anders zitten we in verkeerde catogorie

                      Comment

                      Bezig...
                      X