Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw in de biznis, en ik vraag me af hoeveel water ik de plant moet geven.
    Ik heb een Witte Weduwe in het raam staan. Net verpot naar een 65 liter kuip. Staat nu ergens tussen 1,5 en 2 maanden maar ga nog een maandje laten groeien. Ze is nu bijna 90 cm, maar ik wil kijken hoe groot ik haar krijg.
    Ik gebruik nu Gamma plantenvoeding voor kamer-, balkon- en perkplanten. Op de verpakking staat 1 keer per week, maar ik weet niet of dat ook voor wietplanten geld.

    Samenstelling=
    NPK meststof 7+4+6 met sporenelementen
    EG-Meststof - voor toepassing in de tuin
    7% stikstof totaal (N), waarvan : 1,8% nitraatstikstof, 2,6% ammoniumstikstof,
    2,6% cabamidstikstof
    4% wateroplosbaar fosfaat
    6% wateroplosbaar kalium

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

    Best haal je in een growshop voeding die afgestemd is op de groei en bloei van cannabis en houd dan de aanbevolen hoeveelheid op die fles aan of net iiets eronder. Water is geen regel voor al naargelang de grote en soort en de individuele ontwikkeling van je plant naast de externe omstandigheden zoals tmp lv licht en lucht bepalen hoeveel ze drinkt. Als er water onder uit je pot loopt geef je te veel. Beter aan de drogere kant dan aan de natte kant houden.

    Comment


      #3
      Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

      Oke. Is het een must om een afvoer in de bodem van de pot te hebben, of is het gewoon makkelijker? Die heb ik namelijk niet, maar kan wel gemaakt worden.

      Ik las net iets over fimmen/toppen. Het klinkt wel belangrijk, maar wat houd dat in dan en wanneer doe je dat?

      De plant heeft tot nu op zonlicht gegroeid en dat wil ik nog een maandje ofzo volhouden, en dan onder een lamp laten bloeien. Maar hoe maak je die overgang zonder de widow van streek te maken. Kan ik gwn in 1 keer uit het raam naar 12/12 gaan, of kan ik het betr in fases doen?

      Stay stoned

      Comment


        #4
        Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

        Hey Timmeeeh

        Een afvoer is belangrijk zodat je plant zeker niet kan verdrinken, het water kan hem opstapelen op de bodem en daardoor kan je plant dus verdrinken, met gaten heb je dit gevaar dus niet.
        Bij een klein potje kan je dan ook zien als de wortel door de gaatjes komt, dit wil zeggen dat je plant best mag verpot worden, dus ook wel handig
        Als je je plant topt dan snij je gewoon boven de 4de of5de internode de nieuwe bladaangroei af zodat er 2 toppen ipv 1 aankomen, dus gewoon het topje eraf snijden.
        Bij fimmen je snijdt pas 2/3 af van de nieuwe bladaangroei en dan heb je de kans dat er meer dan 2 toppen terug groeien,3 of 4 misschien ook maar 2 dit lukt niet altijd.
        => http://www.youtube.com/watch?v=KuKHKmkV6IM
        Je laatste vraag kan ik niet beantwoorden want ik heb nog nooit binnen gekweekt
        Als ik iets fout zeg mogen andere mensen me natuurlijk verbeteren, maar normaal zit ik juist.
        grtz tarz

        Comment


          #5
          Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

          tnx voor de tip,
          kga cker 1 dezer dagen afvoer maken.
          Als ik het goed heb begrepen zit ik nu bij de 9e internode. Is het dan nog wel verstandig om te gaan toppen? En ik ga over een maand laten bloeien ongeveer, maakt dat nog uit?

          Stay stonedWhite Widow 2 mnd.jpg

          Comment

          Bezig...
          X