Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw in de biznis, en ik vraag me af hoeveel water ik de plant moet geven.
    Ik heb een Witte Weduwe in het raam staan. Net verpot naar een 65 liter kuip. Staat nu ergens tussen 1,5 en 2 maanden maar ga nog een maandje laten groeien. Ze is nu bijna 90 cm, maar ik wil kijken hoe groot ik haar krijg.
    Ik gebruik nu Gamma plantenvoeding voor kamer-, balkon- en perkplanten. Op de verpakking staat 1 keer per week, maar ik weet niet of dat ook voor wietplanten geld.

    Samenstelling=
    NPK meststof 7+4+6 met sporenelementen
    EG-Meststof - voor toepassing in de tuin
    7% stikstof totaal (N), waarvan : 1,8% nitraatstikstof, 2,6% ammoniumstikstof,
    2,6% cabamidstikstof
    4% wateroplosbaar fosfaat
    6% wateroplosbaar kalium

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

    Best haal je in een growshop voeding die afgestemd is op de groei en bloei van cannabis en houd dan de aanbevolen hoeveelheid op die fles aan of net iiets eronder. Water is geen regel voor al naargelang de grote en soort en de individuele ontwikkeling van je plant naast de externe omstandigheden zoals tmp lv licht en lucht bepalen hoeveel ze drinkt. Als er water onder uit je pot loopt geef je te veel. Beter aan de drogere kant dan aan de natte kant houden.

    Comment


      #3
      Re: Water en voeding, hoeveel en hoevaak?

      Oke. Is het een must om een afvoer in de bodem van de pot te hebben, of is het gewoon makkelijker? Die heb ik namelijk niet, maar kan wel gemaakt worden.

      Ik las net iets over fimmen/toppen. Het klinkt wel belangrijk, maar wat houd dat in dan en wanneer doe je dat?