Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem Temperatuur / Lv in tentje DR120

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Probleem Temperatuur / Lv in tentje DR120

Korting op 420shop
    Luitjes,

Even een vraag m.b.t de Temperatuur en de Luchtvochtigheid..

Voorwoord:

Ben bezig aan mijn eerste kweek ooit, dit gebeurd in een tentje (DR120)
    Hier hangt een 600w HPs lamp in..Flappen staan open en elk gat wat vrij is loopt een 125mm slang doorheen voor verse lucht
    Dus aanvoer verse lucht is passief..Afblaas gaat direct naar buiten als de afzuiging aan staat!

Probleem:

Ik krijg het niet voor elkaar om een goede verhouding te krijgen tussen de Temp en Lv in mijn tentje..
    Het is of veeeeels te warm, of de Lv is om te huilen..
    Ik heb de afzuiging nu uitstaan ivm de stekken die nu nog een hoge Lv nodig hebben (staan nu een week), maar dan loopt de temp op tot 34/38 graden!
    Zodra ik de afzuiging aanzet (op +/- 40%) zakt de temp naar 28 graden (ideaal dus) maar dan zakt mijn Lv weer tot een 20/30%
    Ook heb ik gisteren al een extra clipfan gehaald, hangen er nu 2 in..maar geen resultaat!

Ruimtetemp is een 24 graden, krijg het niet koeler daar..
    Plek voor emmers met handoeken, en bakjes water heb ik ook al niet meer aangezien het hier al vol mee staat!
    Dus de vraag, welke stappen kan ik verder nog ondernemen?!

Grz. Livingstoned

Re: Probleem Temperatuur / Lv in tentje DR120

Boterhamzakjes over de stekken zetten, en af toe laten luchten.
    Plastiek zeil hangen tussen de lamp en de stekken.
    Of een luchtbevochtiger kopen.

Zelf trek ik me nooit veel aan van luchtvochtigheid...toch niet als ze er geen last van hebben...

Comment

We gaan het eens proberen met die boterhamzakjes..
      Was ook al aan het zoeken voor een luchtbevochtiger, enig idee welke prijs/kwaliteit goed zijn?

Haha je is de eerste keer voor mij, dus je probeerd overal zo goed mogelijk op te letten
      Ze staan er gelukkig wel nog goed bij ja..

Alvast thanx voor de tips

Comment

je allereerst niet te druk maken, het is onontkomelijk dat je problemen krijgt, ik heb dezelfde tent als jij ook 600 watt, ook mn eerste kweek...je moet je realiseren (tenminste dat denk ik) dat als je al je flappen openzetten, dat soms inhoud dat de warme lucht in je tent, je kamer langzaam verwarmd, dus het is niet altijd handig, om alle flappen open te zetten...maar dat is een kwestie van klooien, ben ik ook nog mee bezig, verder doe ik bakken water in de vriezer, tot ze bevroren zijn, en zet ik ze in de tent, maar dan word mijn luchtvochtigheid te hoog, dus dek ik die bakken af met huishoudfolie, zodat het geen invloed op de lv heeft, maar beste helpt toch, om de dag,2 handdoeken kletsnat maken,en zorgen dat de ventilator er opblaast, en op de vloer leggen tussen de potten door, heeft niet veel ruimte nodig,werkte bij mij, ik heb ze nu niet meer, omdat ik net in de bloei zit, en ander de lv te hoog word, ik heb ook temp tussen 28 en 32...absoluut niet ideaal, maar het is nu niet anders....succes jongen, je zult gaandeweg leren,k ben wel tevreden met me dr 120 maar het is een kwestie van climatiseren, en uitvinden hoe je er het optimale rendement uithaalt, zodat die bakken water bevriezen, ik deed maar wat, maar werkte wel...have fun exploring...en luchtbevochtiger werkt goed, maar gevaarlijk met hoge temp, dat je blad beetje verbrand,ik heb hem niet echt nodig gehad,kan desnoods effe plantenspuit op fijnste stand zetten, en dan wat water met phyt-amin...
        1 P'z

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozkillator View Post
          Ik heb net een mistmachientje gekocht (deze: http://keri.en.alibaba.com/product/5...ker_M_011.html ) , geen gedoe meer met handdoeken en schommelende LV%.
          momenteel is de LV 56% and rising. komende van 30%

De temperatuur was daarjuist !! en dat ging dit weekend alleen maar erger worden!
          De temperatuur is momenteel !
          Nu is het 72% LV en met 600 W HPS aan...
          ben nog aan het kijken tot hoever die LV stijgt, anders moet ik hem een standje minder zetten volgens mij!

Best wel aan te raden zo een dingetje! ik heb er 45 euro voor betaald bij de plaatselijke growboer
          je doet em in een emmer van 10L en je hoeft er niet naar om te kijken voor 4 dagen ofzo!

Alleen weet ik nog niet of ik die op de timer moet aansluiten of niet!

Peace! en succes met je eerste kweek
          Oz
          Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

Comment

bovendien koude lucht daalt, en warme lucht stijgt, dus als je alle flappen openzet, verdwijnt de koude lucht ook veel sneller...en wat ik zeg, je warmt de kamer ook los, het is kwestie van experimenteren...maar ik heb t ook zonder mistmachine gered...wel
            erg nice dat je je temp zo onder controle kan houden met zon mistmachine...das dan wel weer een dikke plus
            P'z

Comment

Attached Files
              Last edited by Oz; 30 June 2010, 01:09.

Comment

Heeej, kijk eens aan wat een tips!

Maak me ook nog niet echt druk, ze staan er namelijk erg goed bij..
                Maar wilde eens weten wat de mede tentgrowers voor een actie ondernemen met dit weer..

Zo heb ik nu ook een emmer water onder de lamp, daar 2 theedoeken voor de helft in gedaan en de andere helft over de rand laten hangen, plus nog 6 kommetjes met water erin gezet!
                2 clipfans erin + een actieve inlaat..en heb het nu eindelijk onder controle!!
                Temp met lamp aan 27/29 lamp uit 23 --- Lv is nu constant op 60% (goed voor de 2de week, en daarbij zijn de stekken goed aangeslagen dus de wortels doen hun werk ook nu)

Bewust voor een actieve inlaat gekozen, dat gekloot met die flappen was ik ook al zat!
                Heb je ze openstaan, is nog de hele kamer verlicht..en daarbij ben niet thuis als de lamp utgaat dus dan zou er weer teveel licht inkomen..

Bij de praxis een klein buisventilatortje gehaald 185m3 en werkt perfect nu!!

Thanx for all..

Comment

ik heb inderdaad nog wat lichtvervuiling .. en maak me ook een kleeein beetje zorgen over het feit dat er dus teveel licht naar binnenkomt :-/
                  gelukkig is alles onder controle nu bij je

succes!
                  Oz

Comment

Gezien het echt donker moet zijn, zal dit nooit gaan lukken als je met die flappen werkt!
                    Tenzij je er iedere keer naast kan staan als de lampen uitgaan wat bij niet het geval is. en dan trekt je tent weer samen van de onderdruk!
                    Dusss..

Bij de parxis een kleine buisvent. gehaald van 185m3/125mm (20 euro) en je kan de flappen naar onder laten
                    Dus een actieve inblaas, en nog 2 losse slangen in de gaten (een onder, ander boven) gepropt van rond 125mm
                    Dan alleen nog je gewone afzuiger met de fancontroller afstellen om weer een onderdruk te creeren en klaar..

Comment

Bezig...
                    X