Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

    Korting op 420shop
    Voor de juiste belichting zit je toch al rap aan hoge wattages. Ben opzoek gegaan op het internet naar energiebesparede verlichting om de kosten wat te drukken en ben uiteindelijk terecht gekomen bij een plantlamp die 20W verbruikt en voor 100W lichtopbrengst geeft. Bovenop dan ook nog eens de juiste lichtkleur produceert voor de groei optimaal te bevorderen. Dit dus een echte aanrader!
    Iemand nog een idee?
    Groeten Patrick
    Last edited by Jointjedraaien; 26 August 2011, 05:36. Reden: dode link

    #2

    Comment


      #3
      Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

      Kheb je link gevolgd, maar zie nergens staan dat er 100W ergens vanaf komt. Zijn gewoon 15 en 20 Watt lampen voorzover ik kan zien. Mss wel n goeie tip om mee voor te groeien.

      Stay stoned

      Comment


        #4
        Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

        dan kun je beter bij gamma wat tl bakjes kopen en die er bovenhangen
        die spaarlampjes hebben niet zo'n groot/breed stralingsoppervlak vergeleken met tl's

        grtz angel777
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

          Vind kritiek wel jammer van: je kan beter een lichtbakje hangen met spaarlampen. Misschien dat ik mij nog niet nader heb voorgesteld. Heb (als hobbyist) een lichtstudie gedaan naar de fotosynthese en de groei van een plant. En mijn besluit was als volgt.
          Heb ook met tl-verlichting gewerkt omdat dit idd de meest natuurlijke nabootsing van het daglicht heeft namelijk 6500K (graden kelvin). Hier bij ons bedraagt het daglicht ongeveer 6500K op een zonnige dag, in de tropen 7500K en bij de evenaar 10000K. Een gloeilamp met zijn 3500K is daarom veel te laag en totaal nutteloos (verloren moeite) voor de groei. Daarom is een tl-buis het beste.

          Uit het daglicht en tl-licht filtert een plantje alleen bepaalde waardes (uitgedrukt in nM: wavelenght) voor te groeien. Veel van het daglicht en tl-licht wordt daarom niet gebruikt door de plant voor de groei en te kweken van toppen. Ik was daarom opzoek naar een manier om de juiste verlichting die deze waardes kon produceren. Heb geprobeerd met tl-buis en een filtes bestaande uit een fosforcoating om de juiste waardes voor te filteren. Dit werkte perfect. Was daarom aangenaam verrast om op internet een kant en klaar lampje te vinden met hetzelfde idee en met dezelfde fosforcoating. Had ook daarom vewezen naar deze site. Omdat ik deze lampjes gekocht en getest heb. En ze zijn positief bevonden door mij

          En voor een antwoord te geven dat het nergens op de site vermeld staat dat deze voor honderd watt licht geven. Ik weet dat ze voor 100W geven omdat ik het aantal lumen van deze lamp heb gemeten met een lumen-meter en deze komt overeen met een 100W TL-verlichting. Je mag het altijd zelf uittesten . De mensen van de site van het bedrijfje weten dat zelf waarschijnlijk niet, deze zijn dan ook commercieel en niet wetenschappelijk aangelegd .

          Nu, als iemand denkt dat dit larrie en apekool is en een betere mening heeft in verband met de juiste verlichting voor een plant. Ik luister graag, en wil met alle plezier uw mening weten! Ik wil zeker niet de site of het lampje promoten naar wat ik had verwezen maar wel naar het idee wat erachter zit. Dit is een beknopte samenvatting van mijn kennis en ik kan hier nog wel verder op in gaan. Graag uw reactie

          Met vriendelijke groeten

          Comment


            #6
            Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

            ik zeg niet dat het larie is. maar het staat dus gelijk aan 100 wat tl verlichting? en dat is nog wel een verschil in opbrengst met een gewoone kweeklamp. correct me if im wrong

            Comment


              #7
              Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

              Ja bij een gewone kweeklamp zit je al rap aan 400W om de plant toch maar voldoende licht te geven zodat hij veel kan opnemen want zoals ik al zei gaat er veel van het geproduceerde licht verloren van gewone kweeklampen en TLs. Daardoor proberen ze dit te compenseren met hoge wattages. Maar dat merkt je rap aan je energiefactuur. Dat lampje wat ik zei met een fosforcoating verbruikt 20Watt, en geeft voor 100Watt lichtopbrengst die bijna (ik zeg wel bijna) voor 100% wordt opgenomen door de plant. Er is door de makers wel over nagedacht in ieder geval.

              Met vriendelijke groeten

              Comment


                #8
                Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                hup gelijk 6 van die lampen erboven hangen en laten zien dat je een halve kilo pakt met 120 wattdenk effe naa waarom hangt het westland ernog niet mee vol

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                  @ tumble trimmert: als je een slimme opmerking wilt geven kan je best de hele discussie eens lezen. In plaats van een simpel rekensommetje te maken met 6X20watt=120 watt. Dan weet je misschien waarover we aant praten zijn. Als je denkt dat je alleen maar met hoge wattages een plant kunt laten groeien ben je volledig mis. En wie beweerd er een hier halve kilo te pakken, ik niet. En trouwens als het om hoeveelheid gaat, geef mij maar 350 gram goede kwaliteit dan een halve kilo rotzooi.
                  Wat voor een verlichting raad jij ons aan? Graag jou mening.

                  Vriendelijke groeten

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                    schuif de theorie gewoon aan de kant en doe je ding
                    laat zien dat je gelijk hebt of neem gewoon het advies aan wat je gegeven wordt
                    waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                      Dus jij gaat ons laten zien hoe je met 120 watt aan spaarlampen 350 gram wiet kweekt?
                      ik ben benieuwd.
                      Er zijn hier al behoorlijk wat mensen die met tl en spaarlampen kweken,dus je idee is niet echt nieuw en sensationeel,
                      de opmerking van tumbletrimmert over 500 gram wees op een resultaat van een goede kweek onder 600watt reguliere kweeklamp,
                      En een discussie zonder kritiek zou geen discussie zijn,dus weerleg de kritiek of reageer wat gepaster graag.
                      Er zijn hier meerdere mensen met meer dan een beetje verstand van verlichting(maak eens een praatje met onze mod monty),maar die geven in het algemeen ook aan dat het allemaal in theorie heel mooi is,
                      Ik zou graag toch eens praktijk zien voor je reclame maakt voor een lamp of lampensite.

                      Mijn advies voor verlichting(mocht je dat willen weten)gewoon een goeie lamp van de growshop,en als iemand me een betere opbrengst kan garanderen stap ik graag over op spaarverlichting.

                      Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                        Hoe kan ik in contact geraken met mod monty? Wil graag zijn mening weten over verlichting.

                        Vriendelijke groeten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                          Door hem een PM te sturen d.m.v. de volgende link: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...o=newpm&u=2980
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                            komt er nog een verslag van die wonderlamp?me maatje werkt bij een elektra groothandel 600 watt son t pia plus is gewoon de beste lamp ondanks de hitte en heeft ook de beste diepte straling ook niet onbelangrijk.denk dat er best wel veel micro growers hier je verslag willen zien.de opmerkingen hier zijn niet lullig bedoeld maar kunnen ook door overmatig wietgebruik komen

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

                              vriend dat is verkopers praat. een lokkertje, om mensen zoon product te laten aanschaffen. heb jij dit dan getest en een verslag? zal niet , laat u niet zo meeslepen in de verkoop praat fantasie wereld,greetzz staff

                              Comment

                              Bezig...
                              X