Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Hoe besparen op de kosten van uw plant en toch meer opbrengst krijgen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Growing trees View Post

    En voor een antwoord te geven dat het nergens op de site vermeld staat dat deze voor honderd watt licht geven. Ik weet dat ze voor 100W geven omdat ik het aantal lumen van deze lamp heb gemeten met een lumen-meter en deze komt overeen met een 100W TL-verlichting. Je mag het altijd zelf uittesten . De mensen van de site van het bedrijfje weten dat zelf waarschijnlijk niet, deze zijn dan ook commercieel en niet wetenschappelijk aangelegd .
    Alsof tl'en de maatstaf zijn voor lumenoutput. Ja, die lampen geven voor 100 watt aan lumen omdat dat overeenkomt met 100 watt aan tl licht? Slaat toch nergens op.

    Er gaat niks boven hps. Het is de enige lamp die het juiste spectrum heeft en de beste diepgang. Dat kleine beetje energie dat je verliest aan warmte maak je ruimschoots goed in opbrengst. Ik kweek onder 400 watt. Kost zo'n 60 euro aan elektriciteit. 12 euro voor een zak batmix, 4 euro zaai en stekgrond, 50 euro aan zaden. Totale kost voor een 2de ronde: een 120 euro. Heb je wel 300 gram wiet voor. Wat kost dat in de shop? Juist ja. Ik rust mijn valies.

    ps: ik las daar nog iets grappigs. Als je je huis afstookt met fosfor en uw verzekering merkt dit in het onderzoek dan gaan die is lachen met u.

    Comment

    Bezig...
    X