Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is dit een goede bestellijst voor circa 9 stekken/fem zaad?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

is dit een goede bestellijst voor circa 9 stekken/fem zaad?

Korting op 420shop
    hallo ik zal me eigen even voorstellen

ben wietkwekertje/willem bijna 20
    ben al een aantal jaren buiten bezig allemaal leuk en aardig maar wil toch
    een x binnen proberen.

me buiten kweken heb ik altijd gewoon vanaf stek laten groeien en de rest gewoon regenwater en en gewoon kraan water kweet niet de beste dingen maar vond het mooi om een beetje te kweken met een paar stekjes

ben op diverse forum's geweest heel heel veel geleze en bekeken ong 2 jaar mee bezig geweest om alle info bij elkaar te verzamelen en heel veel opschrijven mensen vragen toch maar een lijstje gemaakt met benodigheden.

maar nu is me vraag
    is dit allemaal goed slecht of moet er nog iets bij zo ja laat het weten of pas aan?

ik wil er ong 9 tot 15 stekjes/fem zaad in kweken is de hier onder staande lijst een goede investering

dingen die ik egt wil zijn
    .veilig
    .stil
    .goede kwaliteit matrialen
    .enz
    kortom ik wil alles in 1 keer goed aanschaffen zodat ik alles in huis heb dan wil ik gaan of stekken makkelijk aan te komen of feminezed zaad gaan voorgroeien in propogator 18/6 en dan na ong 3/7 dagen over op 12/12 in de tent

info tips meld me alles wat je denkt

als je denkt groter afzuiger/filter voor minder geluid enz ent temp ik hoop dat ik het hoor

zie onderstaande

1x Silverbox Mylar tent 100 x 100 x 180 cm

1x 400 E.T.I kit + G.E. Bulp + spiegelkap

1x Buisafzuiger 125mm 300m3

1x Phat Filter 300m3 flens 125mm

1x Doos 10 meter Sonodeck geluidsisolerend afzuigslang voor tussen de filter 127mm

1x Set easy rollers

4x Slangeklem 60-135mm

1x Themo/hygro Mini/Maxi meter

1x Tent ventilator met clip

1x Klimaat regelaar Fan-control+ thermostaat

2x auto poederblusser 1kg

1x bayer exact tegen meeldauw 50cc

1x bayer masai tegen spint 10 gr

1x brimex insectenspray 400ml

1x s haak 100 st doos

1x scroefhaak 100 st

1x duck tape 5 cm

10meter kabel 3x2,5mm2

2x aansluitsnoer 3x2.5mm2 4 meter met stekker en aarde

2x stekkerdoos 4 voudig

2x analoog tijdklok

1x kleine luchtbevochtiger

1x hangend droogrek 5 lagen

2 x plagron bat mix

1x tensiometer voor water geven

1x milwauki set ph/ec meter met ijkvloeistof enz

1x verwarmingskabel 6 meter

voor in de tent 1 ronde pot van 15 l

en 4 vierkanten potten van 18 of 20 l

1 x canna boost 1 ltr

1 x canna rhizotonic 1 ltr

1x canna pk 13/14 1 ltr

1 x canna tera vega 1 ltr groei

1x canna terra flores 5 ltr bloei

1x planten spuit 1 ltr

1x maat beker 1ltr

1 x kweekkast propagator

eu-growshop-complete-kweektenten-silverbox-compleet-kweektent-silverbox-mylar-400-watt-set-100x1.jpg

dit is de tent waar het over gaat

mvg wietkwekertje
    Last edited by westport; 11 July 2010, 00:16.

Re: is dit een goede bestellijst voor circa 9 stekken/fem zaad?

nou is toch niks mis mee. hier heb je geen geluids overlast van hoor heb nu zelf een afzuiger van 800 m3 hangen en ik woon in een flat.
    ik heb nooit klachten gehad. en de 800 kuub maakt zelfs meer geluid dan de 125 kuub. Dus geen zorgen maken want je zit hartstikke goed.
    veel grow sucses
    groetjes

Comment

mijn vaporizer maakt meer geluid dan mijn afzuiging, dus idd, geen zorgen over maken. Enkel wanneer je zelf wil dat de kamer waarin de tent staat er echt nix te horen is van een afzuiging zou ik opzoek gaan naar een speciale, is dit geen erg, dan volstaat deze.

Comment

ten eerste bedankt voor jullie reacties echt top

dus ik krijg hiermee geen last van warmte, herrie, stank of props mee tuurlijk zal het aan me eigen liggen hoedat de kweek verloopt doormiddel voeding enz maar als ik tog alles netjes aan de ph en ec waarde voldoe en laag begin en na verloop van groei/bloei meer voeding indien nodig moet het toch een heel eind goed kome
        en heoveel plante zou ik er dan inzetten zat zelf te denken aan 5, 4 van 20 l en 1 in het midden van 15 l of 18l :: en dan 1 in ut midden

mijn bedoeling is kan alles wel vol zetten maar kan toch beter 5 zetten waar mooiere toppe aan komen dan 10 erin en mindere toppen

ps: dit word allemaal de eerste keer binne voor me dus nog nooit getopt gedieft of gescrogt ,

wil eerst dit allemaal goed laten verlopen en later pas gaan experimenteren met srog enz

en staan er spullen bij die nie hoeven of moete er ng dinge bij voor veiligheid zoals relais en die dingen of andere dingen die er nog bij of weg zoude mogen laat het aub weten

alvast bedankt voor het meedenke

en nu gaak eerst een lekkere dikke joint rolle

rook en grow ze

wietkwekertje

Comment

geur (stank,tssss, ) valt wel mee dankzij de filter, maar niet vergeten dat de tent ook vaak zal opengaan om de planten te kunnen verzorgen. Het is op die momenten dat het wel behoorlijk kan gaan ruiken.

hoe groter je potten (dus dan zul je er minder in de tent krijgen, maar zullen ze wel groter worden), hoe groter je buffer. Wil je op veilig spelen plaats je er dus best zo weinig mogelijk, in zo'n groot mogelijke pot. wil je meer controle over je medium, dan kun je voor meer planten en kleinere potten opteren (je kunt makkelijker gaan spoelen etc. maar het medium zal je minder fouten vergeven)
          de opbrengst zal echter behoorlijk gelijk blijven, gezien deze vooral samenhangt (los van je verzorging) met je lamp en je (licht)oppervlakte.niet zozeer met het aantal planten

lijst lijkt behoorlijk compleet. hou je er rekening mee dat koeling en verwarmingstoestellen behoorlijk wat kunnen verbruiken dus dat je deze ook best even in kaart brengt als je je elektriciteitsverbruik berekent? zo kom je achteraf niet voor onaangename verrassingen te staan.(er zijn er veel die denken: ah, de lamp verbruikt niet zoveel(400Watt), maar reken er je afzuiging, ballast, koelelmenten en verwarming bij en je komt vaak aan een veel hoger wattage)

Comment

is het dan nie beter om dit alles maar dan een tent van 1,20 1,20 2,00 en 600watt en moet dan filter afzuig ook groter of gewoon grotere tent en lamp 600watt en het word dan tog 5 en grote potten 4 x 20 ofsow en 1 x 15 of 18l

en ja natuurlijk als je de tent open doet dat je het ruikt dat is ook geen probleem

maar warmte en veiligheid is tog wel 1 van de dinge die ik ut belangrijkste vind dus me lijst klopt wel aardig relais enz ook?

gr wietkwekertje

Comment

groter is altijd leuker, maar met 1/1/1,80 en 400 kom je ook best al ver hoor kun je aardig wat jointjes van draaien

met je autoblussers zit je goed hoor op vlak van veiligheid

warmte komt ook wel in orde

Comment

dus die tent van eu shop is helemaal compleet met relais voorschakelaparatuur enz oftewel als ik alles van die lijst in huis heb is het een kwestie van ontkiemen/stekken zette en draaien?

egt bedankt dat je meedenkt

wietkwekertje

Comment

jep, s compleet en ga maar voor zaadjes, kun je de hele cyclus onder controle houden en weet je precies wat je hebt

Comment

oke bedankt voor de info als ik nog wat te vragen heb dan maak ik wel weer een nieuwe topic aan

jou kweekje ziet er trouwens ook leuk uit barre

laat je me weten als je update in je kweek hebt ?

gr wietkwekertje

Comment

kweekverslag loopt gigantisch achter, moet dringend nog es updaten (kweekje is intussen volledig achter de rug, nieuwe dames staan al ff in bloei)

Comment

Bezig...
                      X