Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrouwelijke zaadjes herkennen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vrouwelijke zaadjes herkennen

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik kwam dit een tijdje geleden ergens op internet tegen, en ik vroeg me af of dit klopt, of gewoon pure onzin is .. ?

    Iemand hier al iets eerder over gehoord?



    Alvast bedankt voor de feedback
    Oz
    Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

    #2
    Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

    99% zal idd vrouwelijk zijn
    1 % zou dan mannelijk zijn
    maar dat kost veel tijd als je dat met veel zaden zou willen gaan doen ( of je moet niks beters te doen hebben natuurlijk)

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

      High Angel!

      Nice!! ik heb er een stuk of 30 liggen, en ik moet het niet vaak doen dus ik ga me daar es mee vermaken!
      Bedankt voor de confirmatie!

      Oz
      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

      Comment


        #4
        Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

        @angel77
        Het scheeld je toch bijna 4 euro per zaadje als je door deze manier je eigen zaad kan selecteren.
        ik zou er op die manier wel een 200 stuks willen uit zoeken uit bijvoorbeeld 500 zaadjes. 2 uurtjes werk?
        verdienje toch 200x4 urie= 800 euro snele verdient

        als je toch zaad gaat kopen dan kan je net zo goed gelijk gefeminiceerd kopen natuurlijk
        Begin de dag met een dansje en een lach
        Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

        Comment


          #5
          Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

          Ben ik mee eens Rara,

          maar ik had een paar grammetjes van iemand gekregen waar erg veel zaad in zat heb er al een selectie in gedaan, de helft is de vuilbak ingegaan --> niet rijp.
          Nu wou ik dus met de rest proberen op geslacht te selecteren
          ik ga ze toch allemaal wel denk in ontkiemen, gewoon om te kijken de goede selectie gedaan heb

          Vond het wel interessante info!

          Peace!
          Oz
          Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

          Comment


            #6
            Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

            wat gebeurt er dan juist als je een mannelijke plant laat groein tssn de mooie dames ???

            Comment


              #7
              Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

              dan krijg je zaad in je wiet...

              Comment


                #8
                Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                en dat willen we niet
                Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                Comment


                  #9
                  Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                  KWeet nie hoor maar ik heb stuk of 200 zaden een x gemaakt en deze hebbe allemaal een rondje int midden, alleen sommige zijn wit ,,

                  Dus zou dit betekenen dat dit allemaal vrouwlijk is?

                  Comment


                    #10
                    Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                    Ja maar als dit waar is dan hoeft men toch ook geen fem zaad te verkopen gewoon de juiste eruit pikken en klaar....zou t dan echt zo simpel zijn?en is dat hele gefeminiseerd zaad verhaal een slim
                    marketingtrucje zijn?zou ook niet voor t eerst zijn
                    Ik zie graag bevestiging van deze bewering....misschien iets voor een wetenschapper?
                    Monty??
                    1 pz

                    Comment


                      #11
                      Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                      ik ga eens kijken naar mijn zaadjes en als ik er 2 verschillende heb dan ontkim ik ze en ga eens kijken of dit klopd zou wel handig zijn moesd het waar zijn grt

                      Comment


                        #12
                        Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                        Er is maar een manier om daar achter te komen of het daadwerkelijk vrouwen zijn, en dat het gewoon proberen.
                        Ik geloof er weinig van dat je het op die manier kan zien, maar wie ben ik?

                        Waar heb je eigelijk dit verhaal vandaan Oz???

                        Gtrz

                        Comment


                          #13
                          Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                          Of een zaadje genetich mannelijk of vrouwelijk is das gewoon erfelijkheidsleer. 50% man 50% vrouw. Echter heeft cannabis het vermogen om onder invloed van planthormonen, Toch het andere geslacht te laten zijn ondanks dat ze genetich vrouw is kan cannabis fenotipisch enkel mannelijke bloei gaan vertonen. Dit doet vrouwelijke cannabis in de natuur als ze onder zeer slechte omstandigheden opgroeit. de plant "kiest"er dan voor om mannelijke bloeu aan te maken omdat dit veel minder energie kost dan zaden tot volledige rijpheid te laten komen. We zien dit in de practijk in onze kweekjes ook terug. Regular zaad dat onder foute omstandigheden word geteeld (vaak is het de temp, veel te koud) resulteerd vaak in een veel hoger aandeel mannen dan vrouwen dan genetisch verwacht zou mogen worden. Onderom zien we dat zaden opgekweekt in ideale omstandigheden vaak veel meer vrouwen geven dan genetisch verwacht zou mogen worden. Cannabis is dus in staat om naast haar genetische aanleg te reageren in welk geslachtelijk fenotype ze zich manifesteerde.

                          Dit wetende is het naar mijn mening wel zinvol om een kritisch naar je zaad te kijken. Een lecht ontwikkeld zaadje heeft bij voorbaad al een moeilijke start. Het kraatertje waar het zaadje ooit aan de plant vast zat is de enigste plek waar water in het zaadje kan dringen om het keimproces in gang te zetten. Dus als dit mooi open gevormd is dan is de kans op een ideale ontkieming natuurlijk vele malen groter dan bij een misvormd zaadje.

                          Ik ga dus wel mee int verhaal dat zaadselectie zeker wel zin heeft maar trek het niet zover door dat je hiermee de zekerheid hebt op mannelijk of vrouwelijk zaad.

                          Bovenstaande is geheel op eigen ervaring en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ik selecteer hier zelf ook mijn zaad op kleur rijpheid vorm en kraatertje. Ik zit hier altijd dik boven de 50/50% verhouding. Dus er schuild misschien toch wel wat waarheid in.

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                            Dit verhaal klopt, over de ronde en ovale opening , manlijk of vrouwlijk zaad , het is al een heel oud gegeven en word door menig (ouderwetse) breeder gebruikt om zoveel mogelijk dames te kweken
                            Dit gaat natuurlijk alleen op bij regulier zaad , bij Feminisd zaden zul je hoofdzakelijk mooie ronde vinden maar fem zaden is een heel ander verhaal

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Vrouwelijke zaadjes herkennen

                              Mwah ik geloof t toch nog steeds
                              niet echt,Miss dat de kans dan groter is dat t vrouwtjes zijn maar is onmogelijk met zekerheid vast te stellen anders zou fem zaad niet bedacht zijn,geloof wel zoals monty dat je vooraf Miss wel
                              kan zien of t een gezond lees goed groeiende plant kan gaan worden maar kan denk k net zo Goed
                              man als vrouw worden...daarbij ga ik bij zaad (waar je redelijk wat voor betaald) er van uit dat t van goede kwaliteit is (zal per seed company verschillen maar toch) dus niet zoals bij Zaadjes die je in je wiet vind daar is miss wel handig om te checken voor je tijd en energie aan waardeloos zaad besteed
                              pz

                              Comment

                              Bezig...
                              X