Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED vs HPS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED vs HPS

Korting op 420shop
    Ik lees op andere fora dat LED nog niet is waar het zou moeten zijn. Iemand op WF is terug overgestapt naar hps na 4 teelten experimenteren met allerlei lichtcodes. Er is wel "effect" mee te bereiken, maar het echte haze gevoel zou je daar al niet mee kunnen bereiken. Daar is 9 tegen 1 het over eens zijn. 1 in de discussie blijft halsstarrig volhouden dat LED al is waar het zou moeten zijn. 9 spreken uit ervaring, de ander adhv verslagen op andere fora.

Men is het er wel over eens dat LED de toekomst is, maar het is nog niet op niveau van een hps. Groeien, ok! Bloeien, belange niet ok!

Ik vind 500 euro voor een lamp een behoorlijk zware investering als ik geen haze high kan bereiken. Zeker na maanden werk.
    Mijn vriendin zegt dat ik op LED moet proberen, maar ik twijfel nu tussen een dimbare hps (250 watt - 600 watt) en LED.
    Mijn vriendin vindt LED louter stijlvoller, maar ik teel niet voor de stijl maar voor effect.

Ik heb nog nooit LED wiet gerookt, dus ik tast in het donker. Als het werkelijk nog niet op niveau van een hps is, dan kies ik de dimbare hps.
    Op WF raden ze de hps aan, maar hier ook? Zijn er mensen die een hps teelt met een LED teelt (van dezelfde wiet) kunnen vergelijken?
    Ik hoor het graag, waarvoor dank.

ik bezit een dimbare evsa lucilux 250-660 watt een azerwing avenger medium reflector en een 600 dimbare hps van suncraft en kom in totaal op 250 euro ongeveer
    als je voor 500 euro dezelfde lichtcapaciteit hebt met led is dit wel te overwegen want spaar je wel uit ivm stroomkosten
    ik ontkiem onder ledpaneeltje van 50 watt tot plantjes overgepot worden na 2,5 a 3 weken in potten van 11l
    dan laat ik hps 2 tal weken op 250 draaien dan 2 tal weken op 400 en vanaf dan op 600 watt als echte bloei begint

grtjes DannyDV

Comment

Ik heb enkel de VSA nodig en de dimbare lampbulb. Dus heel duur is overstappen hier niet.

Heb je al eens een LED wietje gerookt Danny? Zoja, hoe beviel dat je? Ik lees al teveel teleurstellingen.

Comment

Organisch kweet niet of ik al wietje gerookt hebt vanonder led want we ruilen proevertjes maar zal in het vervolg vragen of het led of hps wietje is
        en enkel vsa en lamp nog geen 200 euro juist jammer dat er zo weinig dimbare lampen bestaan
        ik heb nu een suncraft maar heb nu Gavita 600 watt Enhanced besteld die elke dag kan arriveren
        ik gebruik geen relais omdat er maar 1 hps 600 watt aan mijn schakelklok (3500 watt) hangt en tot hiertoe lukt dat aardig

Comment

Telers die op LED haze hebben geteeld zeggen dat ze de haze high niet kunnen bereiken. Daarom schakelen ze terug over naar HPS.
          Lumatek heeft ook dimbare lampen als ik me niet vergis? Ik denk dat ik gewoon voor zo'n dimbare ga. Dan kan ik voorgroeien en bloeien in de tent.
          Maar dan wel met schakelkast omdat ik echt paranoia ben met elektriciteit. Better safe than sorry.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

3de kweek met mijn cob's.
                Nog nooit zo'n opbrengst gehad.
                De wiet smaakt hetzelfde, ik merk geen verschil. Zou volgens mij ook niet mogen of kunnen.

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

• Organisch
                  Organisch commented
                  Editing a comment
                  Bedankt je ervaring te delen. Ik weet dat die van jou iets betekent.

Led vs hps is altijd een discussiepunt geweest en dat zal het ook blijven.

Ik kweek zelf met led, en ik vind de stonedheid niks anders als dat je met hps bereikt.

ik denk dat de je dus voor jezelf moet gaan bedenken wat in JOU situatie het meeste voordeel heeft.

En dat upliftende wat je bedoelt hangt ook weer af van wanneer je gaat oogsten.

Ik heb bijvoorbeeld nu een royal dwarf geoogst ( vrij vroeg) maar die geeft toch een stevige cerebrale psychoactieve high met een lange actieve uitwerking.

Wat eigenlijk probeer te zeggen is dat je hier een hele hoop kunt gaan vragen en iedere x krijg je een ander antwoord. (Omdat iedere soort onder elke kweekmethode andere wiet word)

Ik zou zeggen ben je toe aan wat nieuws en laat het budget het toe,
                Stap dan over op led en probeer het een keer.
                Dan weet je gelijk wat jij zelf ervan vind.

Als je het achteraf alsnog niks vind is zon led best simpel kwijt te raken en ga je gewoon weer verder op hps.

Comment

Bezig...
                X