Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help wat is dit nu weer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help wat is dit nu weer

    Korting op 420shop
    yo gasten ik heb 9 plantjes staan maar nu tonen sommige broblemen dhet eenvingerige blad sommige puntjes beginnen net te verslappen en ze worden lichjtes geel kan iemand mij helpen grtzzz

    #2
    Re: help wat is dit nu weer

    Water gemorst???

    Wat voor grond gebruik je? ivm ec waarde. b.v: Bio Bizz all mix heeft een ec 2.4, dat is veel te hoog voor zaailingen.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: help wat is dit nu weer

      ik gebruik batmix in de shop zeiden me dat dit geen kwaad kan en mijn maten doen dit ook het is bij 3 plantjes de andere hebben dit niet of zou dit dor te weinig water te geven zijn ofzo ? kzou ni wille dat het verergert




      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: help wat is dit nu weer

        Ben zelf ook een beginnende grower, maar ben in het bezit van een ec en een ph meter.

        Heb je de zak (batmix) nog heb staan? de ph en ec waardes staan er op.

        Wat ik er van begreep is dat je beter rond de 1.1 ec kunt beginnen.

        Is deze te hoog, dan is spoelen mischien een optie.

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: help wat is dit nu weer

          Batmix heeft enorm veel voeding, het lijkt me verbranding maar door je lamp zie ik de kleuren niet goed. Kan je anders een foto trekken met je lamp uit? Zo is het makkelijker te herkennen. Beginnen je bladeren van onderen geel te verkleuren en te verbranden? Zoja dan kan het overvoeding zijn, door je medium.
          Greetzzz

          Comment


            #6
            Re: help wat is dit nu weer

            ze beginnen aan de puntjes van het eenvingerige blad ze verslappen en dan worden ze verbrand maar zal es foto nemen lamp is nu uit

            Comment


              #7
              Re: help wat is dit nu weer

              Geef je al voeding?

              Comment


                #8
                Re: help wat is dit nu weer

                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                Beginnen je bladeren van onderen geel te verkleuren en te verbranden? Zoja dan kan het overvoeding zijn, door je medium.
                Greetzzz
                Daar zie je meestal de voeding tekorten
                Overvoeding zie je meestal in de bovenste en/of nieuwe bladeren.

                Ik zou me er geen zorgen in maken

                Gewoon de eerste 3/4 weken rustig aan water geven, dus niet te nat, en het komt goed...

                Comment


                  #9
                  Re: help wat is dit nu weer

                  / jona neen ik heb nog geen voeding gegeven aangezien ze in de batmix staan en deze 5/6 weken voorbemest is geef ik nog niets juist water



                  /prutser dus jij zou je er geen zorgen in maken gewoon rustig water geven en alles komt goed grtzz


                  hier nog wat foto's op foto 002/003 zie je het beste foto 004 heeft geen last ervan aarde lijkt mss wat droog maar is bovenkant vanavnd krijgen ze er terug als lamp aan is
                  Last edited by Cannabia; 26 July 2010, 12:05.

                  Comment


                    #10
                    Re: help wat is dit nu weer

                    niemand geen comment's meer?

                    Comment


                      #11
                      Re: help wat is dit nu weer

                      khad ng een vraagje sry voor de dubbele post maar als er niemand reageert kan ik de vraag nie stellen er zijn 2 plantjes die nie echt mee willen neem nu dat er 1 van die 2 de bovendste blaadjes ook beginnen te verbranden mmoet ik dan deze er uithalen uit vrees voor de andere plantjes of kan dit geen kwaad voor de andere en moet ik gewoon kijken wat hij nog doet ?,


                      grtzz cannabia

                      Comment


                        #12
                        Re: help wat is dit nu weer

                        gebruik potten men een groter volume!
                        kijk men topic hangende blaren , gele verkleuringen...
                        ik had net hetzelfde probleem en had ook al 6 liter potten op men kleine plantjes...
                        ben overgeschakeld naar 12liter potten +rootstimulator bij overpotten.
                        en men probleem is opgelost!!!
                        blaren staan trug strak en hebben hun mooie groene kleur terug

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: help wat is dit nu weer

                          Dit kan echt niet aan de kleine potten liggen, immers de planten zijn nog erg klein. Ik vermoed veeleer dat het medium te rijk aan voeding is voor de jonge planten. Trouwens, 6 liter potten of kleiner worden volop gebruikt bij een intensieve/beroepsmatige teelt. Dan staan er 16, 25 of 36 planten in kleine potten op een m2. Bij een zorgvuldige voedingsgift is er zelfs bij 4 liter potten geen sprake van voedsel tekort. Trouwens, in een sog worden er 100 planten in startblokken op een m2 gezet.

                          Comment


                            #14
                            Re: help wat is dit nu weer

                            ze staan in 11 liter potten is toch groot ge,noeg ? en tzijn de eenvingerige blaadjes eerst hebben ze witte puntjes en dan verbranden ze beetje aan de bladpunt en de randjes van het blaadje sommige plantjes hebben geen last ervan


                            grtzzz
                            Last edited by Cannabia; 27 July 2010, 20:21.

                            Comment


                              #15
                              Re: help wat is dit nu weer

                              hier nog wat foto's zoals julle zelf zien staan er gezonde bij maar bij foto 05 kun je zien aan de linkerkant dat de punt van het eenvingerige blad verbrand is en de blaadjes erboven de punten beginnen ook geelachtig te worden en slap op foto 06 kan je goed zien hoe het begint eerst de bladpunt slapjes ? en dan verbranden ze meestal bij de eenvingerige is het ook zo begonnen ik heb 9 plantjes er groeien er al 2 nie meer en kzou nie willen dat er nog sneuvelen kheb er maar 7 meer ik denk nie dat ze te droog staan ik geef iedere dag beetje water maar wat ik wel gezien heb ze staan in 11 liter potten de gaten langs de zijkant van de potten is de aarde kurkdroog de onderste boord van de pot zeg maar komt het daar door , maar als ik voel met men vinger is de aarde vochtig


                              Grtzzzz




                              Grtzzzz
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X