Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes

    Korting op 420shop
    Goededag,

    Ik ben weer in nederland en heb me tent meegenomen, nu zou ik graag ipv de stekjes die vol ongedierte zit, graag een keer zaadjes willen proberen. Heb eigenlijk altijd stekjes genomen omdat iedereen dat vaak het beste vind, nu weet ik wel dat ik 1x gedraait heb met zaden en daar toevallig geen ongedierte mee gehad, hmm..

    Hebben jullie voor mij nog sites die aan te raden zijn en anders goede winkels voor regular seeds in Noord Holland?
    Is regulars nog wel hip of neemt iedereen tegenwoordig Fem?

    dacht zelf aan 20 regulars, 10 over en dan 6 selecteren.

    Thanks!


    #2
    "Iedereen vind stekjes het beste"?
    Dat ligt eraan met wie je omgaat denk ik ?
    Op dit forum kweekt meer dan 95% van de kwekers uit zaden.

    Zaadwinkels zijn overal.
    Als je een voorkeur hebt, zoek de originele breeder erbij, en zoek een shop die ze verkoopt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hey bedankt voor je antwoord!

      Met wie ik omga zijn meestal van de oude garde kwekers waarvan ik het een beetje geleerd heb, deze meneer had thuis een paar moeder planten staan waar je U tegen zegt, zo groen heb ik ze nog nooit gezien, die verzorgde de moeders op zo een manier dat je wist dat je kwaliteit en sterke baby's binnen haalde. Helaas is deze meneer overleden. Tegenwoordig dus alleen maar broodkwekers die voor massa productie gaan en vol met spint zitten waar je de hele fase mee loopt en ook die worden niet meer geselecteerd, gewoon moeders en dochters naast elkaar , dus vandaar dat ik vroeg wat het beste was. Voor mijn gevoel blijft dat nog steeds de sterke moeder plant die goed verzorgd is zonder insecten of ziektes. Dan blijf je een stabiele productie houden. De keer dat ik zaden had gebruikt was er nog aardig verschil per plant, Ik heb echt totaal geen ervaring met zaad..

      Bedankt iig

      Comment


        #4
        ik gebruik altijd zaad zonder voorweken in water tussen bruine vochtige koffiefilters die ik tussen twee borden leg in zelfgemaakt kweekkastje met elstein donkerstraler lampje met thermostaat waarin ik 26 graden aanhoud en na 48 uur mooie kiempjes van 1 cm (type ziekenkooi voor vogels)
        nog nooit beestjes gehad en tot hiertoe 100% van mijn zaden mooie dames geworden
        en het mooie eraan is dat je de eerste lobjes ziet daarna de blaadjes en zo dagelijks je plantje ziet uitgroeien tot flinke dame met mooie dikke geurige toppen
        ik ga ze soms 2-3 keer per dag bewonderen en steeds zijn ze veranderd
        succes alleszins

        Comment


          #5
          kan iemand mij uitleggen hoe de autoflowers van tegenwoordig zijn? iemand vertelde me dat je die tegenwoordig 24/7 kan belichten en alles gewoon door gaat zonder de plant te stressen?
          is de voeding die je daarbij gebruikt hetzelfde als bij een normale plant? moet je door de 24uur belichting meer water geven? wat is de kwaliteit in vergelijking tot regulars/fem ?

          iemand ervaring hiermee?

          ben echt super benieuwd naar de reacties en zit er echt over na te denken om dit is te proberen.
          zo niet de autoflower wel de feminzed omdat iedereen hier er zo goed over praat.

          Thanks alvast

          Comment


            #6
            ik heb laatste kweek ook feminezed autoflowers gekweekt nl white widow en amnesia
            licht 18/6 over de gehele periode
            voorgroeien onder 250 watt en na 2 tal weken onder 400 watt en bij echte bloei dimbare EVSA op 600 watt gezet tot oogst
            opbrengst was 250 gr droog dus niet zo slecht voor eerste kweekje onder hps
            maar huidige kweek wel fotosynthese dames genomen omdat de hoogte van mijn AF's schommelde van 90 tot 130 cm en ik de kleinste moest hoger zetten om beetje gelijk de toppen te kunnen belichten
            bij af's heb je geen of weinig controle die doen hun goesting en kan je ook best niet toppen maar zijn met alle lichturen tevreden zolang ze maar 14u licht krijgen of meer

            succes

            Comment


              #7
              maar ook best de ontkiemde zaadjes direct in de grote potten zaaien want af's houden niet van verpotten na een paar weken

              Comment


                #8
                Super bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan!

                die hoogte is idd wel belangrijk met een kweektent, ik wil altijd wel een beetje spelen met de plant, kan je bv wel toppen en scroggen met een fem? Autoflower niet waarschijnlijk als je al zegt dat ze niet van overpotten houden. net zoals dat ik altijd de onderkant een beetje bij wil knippen omdat daar geen licht komt, de energy zal dan meer naar de toppen gaan. alles een beetje schoon houden daar beneden zodat het wat makkelijker is met water geven..


                heb nu zelf ook een kweektentje van 1,50x,1,50 met 1000w en ballast van 600/750/1000/super lumens.
                staat al klaar moet alleen nog keuze maken met de zaadjes en waar ik die precies vandaan ga bestellen

                Comment


                  #9
                  gewone fem zaadjes kan je laten voorgroeien zolang je wil want die gaan nooit bloeien zolang ze meer dan 12 uur licht krijgen
                  ik heb ze laten voorgroeien tot 4 nodes op 18/6 en dan getopt maar wel nog tweetal weken gewacht voor ik ze op 12/12 gezet heb omdat ze dan kunnen herstellen van de operatie voor je ze verplicht van beginnen te bloeien
                  heb ook wel de onderste node verwijderd zodat ik eigenlijk 3 volwaardige nodes overhoud (sommigen verwijderen zelfs de onderste 2 nodes)(en sommigen toppen maar na 6 nodes)
                  ik heb nu dames van ong 40 cm die nu stilaan aan de voorbloei beginnen onder 600 hps op 60 cm maar zijn haze soorten en die moeten nog 10/11 weken zeker gaan bij werkelijke bloei en ik kweek in aarde en geef plagron terra grow en bloom meststoffen maar wel de helft van de aangegeven hoeveelheid tot max 3ml/l water
                  ben zelf benieuwd want is mijn eerste kweek met fotosynthese dames en toppen

                  succes

                  Comment


                    #10
                    Autoflowers binnen is geldverspilling. Verder gaat de kwaliteit van feminised zaad hard achteruit. Je moet al bijna geluk hebben dat je nergens geen stressballetje tegenkomt. Regulier is altijd het beste, als je toch zo'n tent hebt kan je makkelijk regulier zaad kopen. Zeker die eerste ronde. Das het nadeel van regulier, je hebt wat meer ruimte nodig. Maar je moet niet achter ballen gaan zoeken als je ze getopt hebt. De laatste jaren zie ik veel te veel ballen en dat begint mij wat tegen te steken.

                    Comment


                      #11
                      Thanks man! Thanks!!

                      Reguliere zaden worden het dus ! en dan selecteren!

                      ik gaproberen elke week fotos te plaatsen! altijd leuk

                      Comment

                      Bezig...
                      X