Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNER: kweken in kelder.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BEGINNER: kweken in kelder.

    Korting op 420shop
    hallo,

    dit is de eerste keer dat ik wiet wil kweken en ik zou het graag in de kelder willen doen.
    In de kelder is een afgelegen kamer van 108cm hoog, 5m lang, 3m breed.

    is dit een goeie ruimte de temperatuur is rond de 18graden ik heb er stroom.

    ik weet dat ik er een lamp moet hebben. maar wat voor lamp hoeveel watt? of...
    moet ik een afzuigsysteem of kan ik ook gewoon een ventilator?
    en wat heb ik nog meer nodig?

    ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verloopt.

    alvast bedankt voor de reacties
    Last edited by wietviooltje; 26 July 2010, 22:01.

    #2
    Re: BEGINNER: kweken in kelder.

    Ik weet het niet zeker maar als ik het goed heb is de beste temperatuur 20-25 graden. Ik zou alleen nog wel even wachten op de reactie van iemand anders voor de zekerheid

    Comment


      #3
      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

      Comment


        #4
        Re: BEGINNER: kweken in kelder.

        minimaal een 400watt hps led verdoe je tijd niet eraan en zult je erg teleurstellen. de beste tempratuur is proberen op de 24-25 graden te houden wanneer de lamp aan is,,, en 22,5 graden wanneer de lamp uit is ,afzuiger, koolstof filter. fans. mja denk dat ik je die info niet meer hoef voor te leggen, die zul je zelf wel al weten greetz staff en succes

        Comment


          #5
          Re: BEGINNER: kweken in kelder.

          met die hoogte zul je het niet gaan trekken met 400 watters denk ik.
          je hebt maar 108cm,daar moet je je potten nog vanaf trekken + 40cm afstand tussen planten en lamp.
          word krap denk ik...

          Comment


            #6
            Re: BEGINNER: kweken in kelder.

            In verband met de hoogte zul je moeten woekeren met de ruimte. Hoge plantcontainers zou ik niet gebruiken. Deense bodems met slabs zijn veel lager. Bij de verlichting zou ik opteren voor een aantal 250 watt HPS-lampen i.v.m. de afstand tussen de lamp en de planten. Je planten kunnen dan zo'n 60 cm hoog worden. Ik zou gaan voor indica's i.v.m. de hoogte. De stekken gelijk op 12/12 zetten en een scrog maken. Op die manier vang je de beperking van 1.08 m hoogte het beste op. Mogelijk is er nog een optie: de vloer van oude kelders bestaat heel vaak uit oude klinkertjes (3 of 5 duimers) of zogenaamde "bedsteetegels" (ongeglazuurde rode en blauwe tegels gebed in kalkspecie). Paar m2 klinkers of tegels verwijderen, zo'n 40 cm uitgraven, zijkanten stutten (desnoods met de vrijkomende klinkers een keerwand metselen) en je boekt veel hoogtewinst. Is de vloer van beton dan moet je niet gaan breken. Een waterafsluitende betonvloer duidt op een hoge grondwaterstand.

            Succes


            Xtreme
            Last edited by Xtreme; 27 July 2010, 11:39.

            Comment


              #7
              Re: BEGINNER: kweken in kelder.

              Je kan je planten misschien ook toppen. Hier staat daar wat uitleg over. http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/3540-Toppen-dieven-en-fimmen-van-een-plant

              Comment


                #8
                Re: BEGINNER: kweken in kelder.

                we willen foto,s van de keldermooie ruime ruimte helaas niet hoog genoeg.koop een luchtvochtigheids meeter,want in een vochtige kelder is niet goed te kweken zonder grondige verbouwing.laat de meeter er een paar dagen in liggen en kijk wat de lv doet als het geregend heeft.als de lv niet extreem hoog is kan je kiezen cooltubes gebruiken of je kelder uitgraven.ik zelf zou hem uit graven en isoleren en wat groepen naar de kelder door trekkenmaar voor 5 plantjes heb je aan een 600 watter en een aardebak van 120cm bij een meeter genoeg.500 cub softbox,en 700cub filter en gaan.de cooltube heb ik wel voor je liggenen anders zijn ze 25 pleuro op marktplaats.

                Comment

                Bezig...
                X