Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik van regelaar zelf? SMSCOM hybrid pro 8a

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verbruik van regelaar zelf? SMSCOM hybrid pro 8a

Korting op 420shop
    Goedemiddag heren,

Ik heb het internet en forum afgezocht maar kan niet op een bevredigend antwoord komen

Aangezien ik over wil op automatische regeling voor mijn afzuiging (1st. 1500m3 boxafzuiger) heb ik na lang zoeken gekozen voor de SMSCOM hybrid pro 8a waar je apperatuur tot 1800W mee kan dimmen, dit heb ik gekozen aangezien ik veilig wil zitten en eventueel het oog op de toekomst..

Zojuist m'n bestelde regelaar binnen gekregen, deze is dus belastbaar tot 1800W maar mijn vraag is; hoeveel verbruikt de regelaar nou zelf eigenlijk?
    Als het verbruik zelf namelijk hoog is had ik anders toch misschien de 4A beter kunnen kiezen..
    Of gaat het zo dat het apparaat zijn verbruik van de te dimmen apparatuur afhangt en ik hem dus gewoon kan gaan gebruiken?
    Anders gaat deze retour

Hoop dat iemand mij kan helpen

Het is een fan controller die zelf eigenlijk weinig hoeft te doen (zit geen grote motor of verwarmingselement in) dus mijn verwachting is dat het verbruik/gebruik van de SMSCOM zelf nihil en verwaarloosbaar is. Er is inderdaad weinig over te vinden, maar het zal hooguit een paar mA's zijn, dus als je 1A neemt zou dat meer dan genoeg moeten zijn.

Uiteraard is het afhankelijk wat er verder nog allemaal op zit. De afzuiging verbruikt waarschijnlijk niet zoveel, gok ong. 100watt. Dus dat zal voor je SMSCOM minder dan 1A zijn, geen idee wat je er verder nog op gaat zetten?
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Dankjewel voor je reactie, dat is positief!
      Voorlopig nog geen plannen om uit te breiden dus alleen de 1500m3 box gaat erop
      Last edited by QnQ; 17 January 2018, 22:23.

Comment

Die controller is toch om 2 fans op aan te sluiten ?
        De inblaas en uitblaas, en dat regelt dan automagisch je hele klimaat.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat is inderdaad mogelijk en staat ook als eerste aangegeven maar voor zo ver ik weet is het geen probleem er 1 op aan te sluiten en dan wel op de 2de aansluiting FAN OUT.
          Het werkt tot nu toe goed, schakelt mooi en de temperatuur wijkt niet niet veel af van de ingestelde waarde.

Of denk je dat ik toch de verkeerd keus heb gemaakt?

Hij is mooi stil ook, heb verschillende frequentiegeregelde controllers van cli-mate en davin geprobeerd maar allen zoemen dus toen deze stap genomen..

Comment

1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Dat is zeker waar, ik laat hem ook mooi hangen.
              Als de afzuiging niet voldoende is kan ik altijd de Min. wat hoger zetten.

Hoe zit het dan als ik met de tijd misschien wel actieve inblaas ga nemen, heb ik dan nog maar 1 inlaat slang nodig met een fan erin? en de rest allemaal dicht?

Comment

Bij een actieve inblaas heb je nog altijd je afzuig nodig. Je maakt altijd dat je afzuig een stuk zwaarder is dan de inblaas om je onderdruk te behouden. Anders krijg je last met geurhinder. Ook altijd rekening houden dat bochten in je uitblaas je debiet sterk verkleinen. Maar daar kan je meestal niet vanuit.
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

De regelaar gaat zoals hierboven zogoed als niets verbruiken. Dit is een regelaar en geen verbruiker..Ikzelf gebruik een actieve inlaat van 240m3 en en afzuiger van 700m3 deze staan beide gedimd op 1 variac rond 110volt, dit werkt goed bij mij.. meestal is de de actieve inlaat 30% van je afzuigcapaciteit..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oke thnx heren dan ga ik daar eens over nadenken, ik heb nu dan alleen een 1500m3 op een 150x150 tentje dus dan zou daar een actieve inlaat van 450m3 bij moeten.
                    Maar met mijn vraag doelde ik meer op of alle inlaat slangen dicht moeten behalve die met de actieve inlaat? of moet in 1 van de slangen de actieve inlaat en evengoed de andere slangen ook open?
                    ik neem aan het eerste?

Comment

Comment

Oke gewoon proefondervindelijk achter komen dus, dankjewel voor je reactie

Comment

Bezig...
                        X