Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP Zaailingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Heb ze hoger gezet. Ze gaan redelijk.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

Comment

Nja, 100 leds van 3 watt, disco lamp. Die worden nooit zo zwaar belast. Eerder zal het 90 watt verbruik zijn en dan is 30 cm al ver.

Comment

Wij hebben een toon. Hij verbruikt de volle 300w geen 90w. Als dat zo zou zijn dan hadden die grote planten nooit zo ver gekomen want de lamp heeft altijd op 40cm gehangen dus wat je zegt klopt niet. Maar goed de kleintjes zijn al een stukje gegroeid dus het gaat helemaal goed met me 90w lamp.

gr

Comment

En je mag ook wel antwoord geven op mijn vragen ipv. iemands lamp afkraken ^^

Comment

Ik kraak niks af, ik probeer u uit te leggen dat zo'n leds nooit aan de volle 100% belast worden. Als er 100 diodes in zitten van 3 watt dan verbruikt die geen 300 watt want die verdragen geen 100% belasting. Dus die lamp moet lager. Als dat afkraken is dan zoekte het zelf maar uit.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok ik kan alleen nog maar 1 foto toevoegen. Mischien als mijn rank wat hoger wordt.
                    Sorry voor de wat onduidelijke foto's.

Ik zal bij ong 2 of 3 vertakkingen eens gaan kijken hoe dat nou gaat in de praktijk. Vindt het wel erg tof. Had ook een grow gezien van een "turbine kweek". Heel cool.

p.s. beowulf no hard feelings^^ alleen mijn energiemeter geeft dus aan dat het iets van 298w verbruik als mijn vriendin hem boven aan en uit zet. Als je je hand op ong. 40 50cm houdt voel je ook nog de warmte. De lamp staat inmiddels op 50cm hoogte. De plantjes hoeveel niet ver voor de 40cm gelukkig. Kan hem niet echt veel lager hangen anders gaat het denk ik ten kosten van de grotere planten.

Gr.

Comment

Dan zullen het wel 5, 7 of 10 watt diodes zijn. Ze worden echt niet volledig belast, anders heb je een probleem Ik zou ze toch nog altijd plat leggen...

Comment

Heb net even gekeken met mijn vriendin alles uitgedaan in huis en dan alleen de lamp aan en uit. Hij trekt ong 220watt. Ook niet de 298 die ik beweerde. Dan hebben ze me niet de lamp gestuurd ik heb besteld maar goed.

Dit is nu mijn opstelling heb alleen niet veel ruimte meer om plat te gooien. Of is dat nog wel een optie?

gr

Comment

Gratis tip van de dag, fotos kan je beter maken met lamp uit. Probeer b.v. 5 minuten na lamp uit, of voor lamp aan een foto te maken. Zeker met die disco kleuren is het heel lastig te zien hoe het er exact bijstaat.

Wat betreft fotos uploaden, ik doe dat alleen nog maar via de laptop, op de telefoon of tablet heb ik er ook moeite mee. Maar het kan wel en is niet afhankelijk van je aantal posts oid.

ik heb zelf ook als meer dan een jaar de Toon, maar echte watts meten blijft lastig, hij is redelijk veranderlijk. Tenzij je echt alles eruit trekt (ook je koelkast, termostaat, en zelfs je Toon, anders weet je nooit wat hij exact trekt. Ik heb zelf 2 '150w' led ufo's boven m'n pepertjes hangen, maar die trekken per stuk +/-45w uit de muur. Je hebt van die meters waar je de lamp in kan stoppen en dan kan je het nagenoeg exact meten (+ of - x%).

Knakken, LST, Buigen, als je nog niet in de bloei staat, en het zijn geen autoflowers, kan je het eigenlijk allemaal gewoon nog doen. Een beetje zaden van een beetje zaadbank kunnen daar bet tegen. (Er zijn ook zaadbanken die er wat minder goed tegen kunnen). Maar als ze al in de bloei staan, of het zijn autoflowers, dan moet je het voorzichtiger aanpakken. Buigen kan dan nog steeds, touwtje op de 2e of 3e node van boven, en voorzichtig een paar cm naar beneden trekken (uiteraard een beetje naar de zijkant zodat de stam niet knakt).

(dan nog een laatste tip, no offense, mensen als Beo en Q proberen iedereen te helpen en bij te staan met hun eindeloze en jaaaaaren lange ervaring. De echte rotten in het vak, als die iets roepen komt dat niet zomaar en die mannen weten precies waar ze het over hebben. Als je hun adviezen ter harte neemt heb je een mooie growers toekomst voor je, een heerlijke hobby met mogelijk leuke resultaten. Meestal zegt het aantal berichten en de tijd dat ze al actief zijn op het forum wel iets over hun ervaring en kennis over het onderwerp.)
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Ok zal eens een meter gaan kopen want ben nu wel erg nieuwschierig naar wat het precies verbruikt.

moet wel zeggen dat onze toon aardig stabiel is en vrij weinig schommelt maar 100% zeker weten kan niet inderdaad.Kan zelf niet iemand anders zo 123 waar ik het mee kan vergelijken.

Ook zal ik morgen even proberen om ze boven de 2de of 3de node zachtjes naar beneden te trekken.

En waardeer alle info zeker begrijp me niet verkeerd. Het was ook niet zo serieus bedoeld als dat het overkwam.

Gelukkig zijn er goeie experts zoals beo en qnq want ik ben net begonnen en kan zeker nog wel wat hulp gebruiken.

p.s. leuke grow reports heb je ^^

Comment

Bezig...
                            X