Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal vragen over toekomstige kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aantal vragen over toekomstige kweek

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Ik ben van plan binnenkort een wietplantje op m'n kamer te kweken. Ik heb al een klein beetje ervaring maar desondanks wil ik het graag kleinschalig houden i.v.m met huisgenoten, geur, geld etc...
    Het idee is om zelf een houten kastje in elkaar te beunen van 61x61x122cm met daarin twee ventilatie gaten (waarvan de uitgaande geventileerd m.b.v. een pc-fan). Verder komt er waarschijnlijk nog een clip-fan in voor luchtcirculatie en ik ben van plan om de binnenwanden wit te verven zodat het reflecteert(werkt dit?).

    Nou komt het probleem: ik heb namelijk besloten om geen gebruik te maken van HPS/HPI lampen aangezien het om een kleinschalige hobbykweek gaat en dit toch gewoon te veel problemen met zich meebrengt. Nou ben ik dus op zoek naar een alternatief voor verlichting en ik ben gestuit op deze spaarlampen van Osram: https://www.lampdirect.be/nl/osram-d...warm-wit-4-pin .Deze leken mij wel mooi aangezien ze hoge lumen hebben voor een lage prijs. Ik kan hier echter geen fittingen voor vinden en ik vroeg me ook af of ze wel gaan passen in m'n kastje, ze zijn namelijk 56,5cm lang en met fittingen etc wordt dat wel heel krap in een kastje van 61 cm breed. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of eventueel een alternatief heeft?

    Ten tweede wil ik nu ook voor eerst eerst gebruik maken van voeding. Ik heb er al even naar gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hou ik het voor de eerste keer nog een beetje simpel dus ik zat zelf te denken aan Terra Grow/Bloom van Plagron. Raden jullie dit voor mijn situatie aan, of is er een beter alternatief?

    Dat was het voor nu, hopelijk kunnen jullie er wat mee!

    #2
    Last edited by Helemaal Top; 19 February 2018, 11:40.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan heb je de verkeerde verf gebruikt.
      Gewoon Latex (of acryllatex) geeft excellent diffuus licht, dat wordt vaker door kwekers gebruikt.

    #3
    Helemaal Top Nu ben ik wel nieuwsgierig waarom je, met grote potten, geen voeding nodig zou hebben ?

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      Hoe kom je aan die informatie, geen voeding?
      Waarom zou je voor die paar dubbeltjes het niet gebruiken?
      Levert in ieder geval meer opbrengst op.....
      Last edited by Ipie; 19 February 2018, 08:17.

      Comment


        #5
        Omdat het substraat weken voeding voorziet en autoflowers op 2 maand klaar zijn?
        ​​​​​​
        Als een autoflower in 11L batmix zou staan, kan ik me wel inbeelden dat dit voldoende moet zijn?

        Just filling in...

        Comment


          #6
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            Als je ze netjes afbloeit mag je wel op 3 maanden rekenen bij een autoflower.
            Batmix ben ik niet zo'n fan van omdat dit vaak opstartproblemen geeft.
            Da's bij autoflowers wat kritischer omdat die niet zo'n lange groeiperiode hebben.

            Maar inderdaad, met meer grond kunnen ze vaak langer zonder voeding.
            TS wil het liever kleinschalig houden in een hokje van 1.20 hoog dus dan is een lage brede pot van een liter of 7 prima.
            Na een week of 3-4 zal er dan misschien wel wat voeding bij moeten, maar kom eerst maar eens zover ..

            dailysmoker18 : Google eens op 'TNeon' of 'PLL lamp'
            Last edited by QnQ; 19 February 2018, 09:15.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Kan het woord Batmix niet vinden door de gene die dit topic geplaatst heeft Flip Hasjkip ...
              Maar ik ben ook nog niet echt wakker hoor!! Hahaha..

              Comment


                #9
                Ik heb niets gezegd, dat was Helemaal Top die dat zei.
                Ik wou maar aangeven dat je op een rijk substraat niet altijd moet bijvoeden.
                Als je dat doet kies je allicht geen lightmix.

                Ik was toch tevreden van Batmix. Die 2046 had het ff zwaar in het begin. Terwijl een super skunk van 2 weken oud daarop floreert.
                Ik heb de eerste maanden niets moeten bijvoeden. Ik heb die aarde hergebruikt en de planten reageren zeer positief. Wel opgewaardeerd.

                Comment


                  #10
                  De topic starter heeft niet aangegeven welk substraat hij wilt gebruiken. Helemaal Top roept dan,zonder deze kennis, dat er niet bijgevoed hoeft te worden. Organisch zegt vervolgens dat in Batmix voor 11 weken voeding zit. Wel handig als men een beginner wel de volledige informatie geeft. Voor je het weet probeert deze op Promix het 3 maanden vol te houden zonder vieding.

                  En zoals QNQ aan aangeeft, Batmix wilt nog wel eens foutgaan bij de minder ervaren kwekers, dan kan er beter een light of promix worden gebruikt en dan moet je wel degelijk bijvoeden.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                  • Organisch
                    Organisch commented
                    Editing a comment
                    Neen dat zei ik niet. Ik zei dat AF in een 11 liter pot met batmix mogelijk zonder voeding opgebracht kunnen worden. Wel voorgroeien in zaaigrond en wortels stimuleren he. Ik denk dat batmix goed is voor 6 weken. Een sativa daarin had eerst verbrande bladpunten, ging als kool omhoog en vroeg 2 maanden niets. Toen had ik mangaan tekort en begon de zever

                  #11
                  Klopt, mijn punt is dat Helemaal Top vergat te vermelden dat bij sommige substraten niet bijgevoed hoeft te worden. Dat is niet bij alle substraten zo. Zijn opmerking kan wel zo worden opgevat door een beginner.

                  Vandaar mijn vragen naar de bekende weg waarom hij vond dat er niet bijgevoed hoeft te worden. Jij noemde terecht een Batmix welke wel voorgevoed is.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #12
                    Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                    Helemaal Top Nu ben ik wel nieuwsgierig waarom je, met grote potten, geen voeding nodig zou hebben ?
                    Als jij een 20liter pot hebt met goede potgrond dan is mijn ervaring dat je er een kleine autoflower makkelijk in kan kweken zonder voeding.
                    Welk substraat? Het is zijn 1e keer in een zelfgemaakt kweek hokje. Dan lijkt het mij dat hij met aarde kweekt. Maar je hebt een punt... Ga nooit ergens van uit...

                    Comment


                      #13
                      De ene aarde is de andere niet. Zoals gezegd moet je met bijv. Growmix meteen bijvoeden, met Batmix pas na een aantal weken. Maar soit, punt is duidelijk nu, met een goede voorbemeste aarde hoef je pas na een aantal weken bij te voeden.

                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #14
                        Ik ben nu van plan om 5 liter smart pots te gebruiken met een mix van perliet en universele potgrond i.c.m een autoflower. Wat raden jullie dan aan op het gebied van voedin etc?

                        Comment


                        • groot
                          groot commented
                          Editing a comment
                          Alleen voorgroeien of ook afbloeien. Mijn gevoel zegt dat dit moeilijke is om je vocht en voeding balans te houden. Waarom niet vier keer 11 liter? Past mooi op jouw ruimte. Maar ik wacht andere opmerkingen ook af.
                      Bezig...
                      X