Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Osmocote?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Osmocote?

    Korting op 420shop
    Dear all knowing oracles!

    Ik ben voor het eerst 3 plantjes aan het groeien en heb al veel kennis opgedaan
    op dit forum, bedankt hiervoor!

    Vandaag heb ik de 2 grootste overgepot in een emmer.
    Gisteren heb ik bij een bouwmarkt plantvoeding gekocht dat Osmocote heet.
    Normaal 8 euro, nu 2. Op de verpakking staat dat het speciaal voor groene planten is,
    dus ik dacht dat het misschien wel goed zou zijn.

    Nu is mijn vraag of iemand met deze voeding ervaring heeft en of ik hier goed aan doe.

    Ik wilde de foto's van het product plaatsen, maar ze zijn zo groot!
    Ze staan hier: http://tw33ts.blogspot.com/

    Advies, kritiek ; Ik hoor het graag!

    Jah Bless!

    #2
    Re: Osmocote?

    Hey Rox,

    Welcome!

    Ik ben zelf ook nog een beginner, maar is dit voeding voor EETbare planten ?
    Daar moet je vooral op letten, aangezien je het plantje toch gaat nuttigen.

    Op de foto kan ik het niet goed uitmaken, of bedoelen ze dat juist met groene planten ? (kan mss ook sierplanten zijn.. en die eten/roken we niet)

    One love

    Oz
    Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

    Comment


      #3
      Re: Osmocote?

      Oz, thanks! Ik heb nog even alles gelezen wat er op het zakje staat en er staat niets over eetbare planten of sierplanten
      Wel dat het 3 voedingselementen bevat (stikstof, fosfaat en kali) die onontbeerlijk zijn voor de groei en gezondheid van planten.
      De afgifte van de stoffen is alleen afhankelijk van de bodemtemperatuur. Bij hoge geeft het meer voeding, bij lagere minder.

      Ik probeer het bij 1 plant en dan weet ik het voor de volgende keer.
      Maakt het echt uit of de voeding voor eetbare of sierplanten zijn?

      Comment


        #4
        Re: Osmocote?

        Hey Rox,

        Ik zou het niet proberen als ik jou was als er niets opstaat dat het geschikt is voor eetbare planten.

        Er kunnen dan giftige stoffen inzitten, en de kans dat je die binnenkrijgt bij het roken ligt dan best hoog!
        en misschien zal de smaak van je wiet ook niet te pruimen zijn ... en dat lijkt me zo zonde ook maar je gezondheid is belangrijker!

        Cheers!
        Oz
        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

        Comment


          #5
          Re: Osmocote?

          idd keep it safe

          Comment


            #6
            Re: Osmocote?

            Alright! Ik zal ze niet gebruiken. Bedankt voor het advies

            Comment


              #7
              Re: Osmocote?

              Eet jij jou planten op ?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Osmocote?

                of je kans eens bij de growshop passeren,is er voor gemaakt

                grtzN

                Comment


                  #9
                  Re: Osmocote?

                  @ Belladonna; Ik eet mn planten niet op, tenminste, ik was niet van plan cake te maken van de tweets.

                  @ N; Ik ben eens wezen kijken bij de growshop en alles is best prijzig, terwijl ik tot nu toe alleen maar planten bij
                  vrienden gezien heb die het heel goed deden zonder speciale voeding uit de growshop. Ik wilde mijn planten
                  gewoon een klein beetje extra geven.
                  Of bedoel je dat ik het daar moet vragen? Je geeft niet echt een antwoord op mijn vraag over osmocote, meer een "duuuuuh!!"
                  Ik ben een n00b op het gebied wiet kweken, dus vandaar dat ik dan misschien domme vragen stel. Maar als ik ze niet
                  stel, dan leer ik het nooit.
                  Last edited by Rox; 31 July 2010, 12:16. Reden: zinsopbouw haha

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Osmocote?

                      Thanks Nothorius! Ik snap et Deze voeding-dingen waren afgeprijsd van 8 naar 2 euro, daarom dacht ik ah das wel leuk!
                      Er staat ook op dat het speciaal voor groene planten is en groener dan een wietplant kan bijna niet
                      Gelukkig dat dit forum er is!

                      Comment


                        #12
                        Re: Osmocote?

                        Hi Rox,

                        Je plantjes zien er inderdaad GROEN uit
                        maar gaat goed zo te zien

                        Keep up the good work !
                        Oz
                        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                        Comment


                          #13
                          Re: Osmocote?

                          Ik ken eigenlijk niet zoveel planten die niet groen zijn.
                          Maar je kan toch ook de laatste paar weken alleen water geven?
                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Osmocote?

                            Timmeeeeeeeeeh! (sorry ik ben echt fan van Timmeeeeeeeeh, hij's cool)
                            Maar idd, veel planten zijn groen en anders groenig..
                            Ik geef mijn plantjes altijd al water uh.. Maar je bedoelt alleen water en geen extra voeding?

                            Comment


                              #15
                              Re: Osmocote?

                              Jep, die bedoel ik. Heb er zelf verder geen ervaring mee (eerste kweek nog in bloei), maar volgens mij zorgt het dat je wiet niet naar voeding smaakt, dus ik denk dat er dan ook slechte stoffen worden verwijderd. Ik gebruik zelf voeding van gamma voorlopig, maar ga volgende keer toch voor voeding van de GS. Zelfde verhaal hier, liep er langs en dacht he das goedkoop.
                              Je kan ook hier kijken:
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Markster/page9
                              staat een goeie uitleg over curen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X