Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje ng te redden ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantje ng te redden ?

    Korting op 420shop
    yoo Smokers khad een vraagje ik heb nu 7 plantjes staan er zijn er 5 hele goede normale bij maar er zijn er twee die geel en beetje verbrand zijn en ze groeien niet echt mee nu is men vraag zou ik deze 2 eruit halen en verder doen met die 5 nu staan ze 2 weken in de groei en ik zou ze dan in grotere potten verpotten 25l ofzo, en een maandje laten groeien ze staan nu in 11l maar dat is niet genoeg neem ik aan voor 5 planten te kweken me ne 600 watter om toch een redelijke opbrengst te hebben




    op de volgende foto's zie je een goede en een slechtere plant.
    weet iemand hoe dit komt wat ik eraan kan doen laten staan of? alvast bedankt

    grtzzzz
    Attached Files

    #2
    Re: plantje ng te redden ?

    hallo ik zie op de foto dat je water van boven geeft? als dat zo is is het al iets beter om water van van onder te geven dat stimuleert de wortelgroei en is goed voor de sterkte van de gezondheid van je plant. voor de gele bladeren die je hebt,geef je al voeding?als ja ng niet te veel doen wacht daarvoor een week of 3.misschien is het overvoeding of ondervoeding of misschien iets anders ook grtz and good luck!!!

    Comment


      #3
      Re: plantje ng te redden ?

      Foto een is duidelijk een Mg tekort.

      Comment


        #4
        Re: plantje ng te redden ?

        hoi monty mg tekort zeg je is dit dan ng te redden of zou ik verder doen met 5 goede plantjes en in grotere potten steken en langer laten groeien reageer aub grtzzz


        @ rbr yo man ik geef nog geen extra voeding mee grtzzz

        Comment


          #5
          Re: plantje ng te redden ?

          Ik geef altijd van boven water en heb er geen problemen mee.
          Mg tekort is te doen, gewoon bitterzout toevoegen. Apotheek of tuincentrum heeft het wel, 2% oplossing voldoet.

          Comment


            #6
            Re: plantje ng te redden ?

            hoi vale mg tekort hoe komt dit eingelijk ? is het dan door het watrer ofzo en kan je me zeggen wat ik nu moet doen die 2 eruit halen en verdredoen met 5 en ze langer laten groeien of ?,



            Grtzzzzz

            Comment


              #7
              Re: plantje ng te redden ?

              Mg tekort komt vaak voor deer te veel Ca in je water (kraanwater) Ca verdringt dan de Mg. Andere veelvuldige oorzaak is ongeschikte potgrond. Bitterzout MgO toevoegen lost je probleem op. Tuincentrum naar konniferengroen van pokon zoeken das 16% of 25 % Mgo. lepel op tien liter water oplossen en eenmalig meegeven en aankijken .

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: plantje ng te redden ?

                goede allmix kopen 100 liter.de 2 slechte proberen ergens buiten te zetten ,weggooien is zonde.de 5 planten paar dagen drooglaten staan.dan overpotten,en naa een weekje op 12 uur zetten.ps de 2 slechte potten voelen zeker erg zwaar als je ze optilt?

                Comment


                  #9
                  Re: plantje ng te redden ?

                  @ monty bedankt voor je reactie man ga zeker naar het tuincentrum gaan dan maar denk wel dat het door het kraanwater komt want batmix lijkt me niet ongeschikt grtsss

                  @tumbble trimmert ja man de twee voelen zwaar aa als ik ze optil, dus die 5 andere enkele dagen nietsgeven van water tot ze droog zijn en dan verpotten zeg je ze zitten nu in de batmx dus neem ik aan ze terug in batmix te zetten en welk volume van potten zou ik dan moeten nemen 25l ofzo ze staan nu 18 dagen op 18/6 dus ng en goede week laten staan en dan op, 12/12 ?



                  ps verpotten van 10l naar groterre pot zal ook niet van het gemakkelijkste zijn zeker hoe zou ik dit het beste doen grtsss



                  cannabia
                  Last edited by Cannabia; 4 August 2010, 12:52.

                  Comment


                    #10
                    Re: plantje ng te redden ?

                    zet ze in 25 of 30 liter potten.goed kijken naar het hoogteverschil van je oude en je nieuwe potten.je nieuwe moeten altyd hooger of gelijk zijn.zijn ze hooger ,vul dan het verschil op met nieuwe aarde.duw je oude pot en beetje in mekaar en houw hem daarna op ze kop.wel met een hand de aarde een beetje vast houden.

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Cannabia; 4 August 2010, 16:55.

                      Comment


                        #12
                        Re: plantje ng te redden ?

                        batmix is ook goed.regenwater is helemaal toppie.en anders je water afzuren met ph min kost niet veel.wel moet je dan een ph meeter kopen.ikzelf zuur niet af omdat ik met groote kuipen werk.denk dat je het met 25 of 30 liters ook wel zonder afzuuren afkan.

                        Comment


                          #13
                          Re: plantje ng te redden ?

                          @ Tumble Trimmert ik ga denk ik voor de 25 liters gaan maar met die 1 zak batmix zal ik waarschijnlijk nie toekomen ofwel ? om bij te vullen en normaal met dit flessenwater zou dit moeten lukken dan ?grtss

                          Comment


                            #14
                            Re: plantje ng te redden ?

                            dit zijn mijn bleu mistics voor de moment, 4 weken groei!!!
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: plantje ng te redden ?

                              @ schevelien hoi alles goed aw dat zijn wel mooie plantjes 4 weken groei zeg je je bent dan al begonnen met de bloei neem ik aan of ? khoop dat da overpotten lukt ik ga het vanavond doen heb 25liters gehaald jij hebt ook verpot zeker? ik had nbog een vraagje ik heb nu 2 dagjes niets gegeven van water omdat ze beetje droog zoude staan om gemakkelijker te verpotten maar eens ze verpot zijn zal ik toch wel veel water moeten geven in die 25 liters

                              ps zou nik flessewater mogen geven deze heeft een ph van 7.2
                              Last edited by Cannabia; 5 August 2010, 17:33.

                              Comment

                              Bezig...
                              X