Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een vraag: ik heb vorige week een plant (Snow white) van buiten naar binnen gezet. Binnen staat deze jonge dame in een tent van Jardin (darkroom 100 x 100 x 200 cm) onder een 400W. De dame in kweste is ongeveer een meter breed en ruim anderhalve meter hoog (gerekend vanaf de vloer, ze staat in een speciekuip (met gaatjes a/d onderzijde)). Kan ik, een week of 3 voor ze klaar is, hierbij nog een 400W of 600W gaan hangen? Licht is gewicht wordt altijd geroepen.

    Ik zat dan zelf aan een 600W te denken omdat ik binnenkort wil uitbreiden en daar in een later stadium sowieso ook een 600W voor nodig ben. Ik wil namelijk per kamer om de 3 weken oogsten: week 1-3 400W, week 3-6 400W en week 7-9 afbloeien onder 600W. Dus de kweekruimte heeft dan als het ware 3 stadia. Hierdoor krijg ik niet alles in 1 x voor de kiezen (knippen, nieuwe meiden, vg etc, en kan ik alles relaxed laten groeien dan wel bloeien en om de 3 weken heb ik dan weer iets nieuws klaar. Dit moet je dan natuurlijk wel volgens planning aanhouden anders heeft deze opzet niet zoveel zin lijkt me.

    Graag jullie (deskundige) meningen. commentaren, kritieken en opmerkingen.
    Last edited by Cartman; 4 August 2010, 11:14.

    #2
    Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

    Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

      400 watt schijnt niet diep genoeg als je plant zo groot is.gelijk die 600 watt op ze kop zetten

      Comment


        #4
        Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

        In dat geval zou ik dus beter gewoon een 1000W d r boven kunnen hangen ipv 2 andere (600+400W)?

        Comment


          #5
          Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

          met 2 lampen spreid je het licht wel meer...

          grtzz flits
          I ain't going nowhere, untill I done it all!

          Comment


            #6
            Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

            Een 1000 watt HPS werkt op 400 volt: dus dan moet je vanuit de meterkast 2 extra fasedraden trekken. (immers 3 * 230 : wortel 3 = 398 volt). Is nogal omslachtig. Er moeten voorts 3 fasen binnen komen van het net. In oudere huizen heb je vaak maar 1 fase, dus dan kom je niet verder dan 230 volt.
            Last edited by Xtreme; 5 August 2010, 07:00.

            Comment


              #7
              Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

              valt weinig te spreiden in een klein tentje1000 watt is net te veel omdat die eenorm veel hitte afgeeft.ik heb wel een keer 750 watters gehad maar kreeg er 400volt lampen bij,en heb helaas geen krachtstroom.dus gewoon 600 watt erboven en als je plant niet meer groeit ,de lamp er 50 cm boven hangen.tussen de lamp en de toppen een zwenkfan dan redden ze het wel.en een diepsraalkap zou helemaal mooi zijn,maar hoeft niet .

              Comment


                #8
                Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

                Okay, dankjewel voor de reacties. Ik doe het zo als tumble trimmert het zegt 600W. Tevens heb ik de zijtakken gespreid met touwtjes zodat de plant ahw uit elkaar getrokken wordt.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 in plaats van 1 lamp op 1m2?

                  kom op met die foto,s wij willen dat monster wel zien

                  Comment

                  Bezig...
                  X