Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te warm in tent: wat zijn de gevolgen voor je planten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

te warm in tent: wat zijn de gevolgen voor je planten?

Korting op 420shop
    Hallo,

Het is nu 31 graden in mijn tent. Ik heb een actieve inlaat klaarliggen, maar nog niet gebruikt (ik ga er een thermostaat opsteken want hij zit onder het dak en mag pas aanzuigen onder een bepaalde temperatuur)

Wat kan ik nog doen? heb 240*120 & 1500 kuub afzuig met korte slang ( 30 cm ofzo)

Maar wat ik mij afvraag: wat zijn de gevolgen hiervan? Verdorde bladeren? kleinere opbrengst? Fluffy toppen?

Waarom mag het niet boven 30 en wat is er schadelijk aan voor de plant?

In mijn voorgroeit tent was het zelfs 32 graden...

Thanks

ah ja, tis juist, ik steek mijn uitlaat van mijn voorgroei tent in mijn grote tent, mss die eerst rechtstreeks naar buiten laten blazen... hehe, wat zijn dus de gevolgen?

Comment

Planten die het moeilijk hebben met waterhuishouding. Dan gaan ze zich concentreren op geen vocht verliezen ipv groeien.

Comment

a ha, thx, ze drinken nu 0.9 liter per dag in 25 liter potten

Comment

als je je planten wat langer in de groei laat zijn ze wat volwassener en sterker als je ze in de bloei zet,ze kunnen dan door de grotere bladeren beter verdampen,of je pleurt die 2 keer 600 uit je tent en hangt er 5 keer 200 watt led in
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
            als je je planten wat langer in de groei laat zijn ze wat volwassener en sterker als je ze in de bloei zet,ze kunnen dan door de grotere bladeren beter verdampen,of je pleurt die 2 keer 600 uit je tent en hangt er 5 keer 200 watt led in
            dus ontbladeren in de zomer voor dikkere toppen, is een slecht idee?
            want dan gaan ze sneller verbranden?

Comment

bladeren dienen voor iets he dus ze nutteloos verwijderen heeft geen enkel nut
              ik ga wel mijn twee onderste nodes verwijderen als ik mijn dames top voor de eerste keer bij de 5de node
              dan ga ik nog tweede maal toppen waarna ze op 12/12 komen en kan beginnen scroggen
              ik verwijder de onderste twee nodes omdat die toch geen licht genoeg krijgen door dichte bladerdek door scrog

Comment

hoe lang kan je eigenlijk voorgroeien? zolang je wilt, en tot je planten de gewenste hoogte hebben? en hoe groter ze zijn, hoe groter de toppen?
                Op mijn plagronschema staat 3 weken voorgroeien...

Comment

voorgroeien doe je zolang je zelf wilt
                  ik ga voorgroeien tot mijn dames het scrognet bereikt hebben dat 40cm boven de rand van mijn 18 liter potten staat
                  mijn plantjes zijn nu 2,5 weken oud en heb ze gisteren eerste maal getopt na de 4de node dus de 5de weggeknipt
                  mogelijk top ik ze nogmaals om net mooi vol te krijgen want ik kweek in 6 potten van 18 liter in een tent van 120x120x215
                  ik gebruik dimbare evsa en hps 600 die nu gedimd staat op 400 watt tot ik overschakel op 12/12 dan de 600 watt erop

Comment

de mijne zitten tss 3-5 nodes maar zijn nog maar 15 cm...? toppen bij de vijfde en voorgroeien tot 40 cm? dan zal het onder de hps worden... (zit nu in 55 watters)

Comment

ok, dus 400 watt hps dan voor als ze uit de 55 watters komen, 18/24

Comment

ieder zijn manier hoor maar ze groeien nog flink door na overschakeling 12/12
                        maar zoiets ondervind je door te kweken want bij geen enkele kweker zijn de factoren anders
                        andere grond andere soort andere verlichting andere afzuiging andere voeding enz enz

Comment

Comment

als je de 5de topt komt er geen 6de meer he
                            nodes zijn scheuten aan de hoofdstam he en als je de hoofdstam knipt na 5de node kan er geen 6de meer groeien
                            je moet es goed lezen wat toppen en fimmen inhoud
                            maar voor eerste kweek zou ik gewoon 1 maal toppen en sroggen zodat je eerst goed leert wat toppen is
                            succes

Comment

hehe, ja ik bedoelde de zijtop,de splisting, ik heb nu twee keer getopt, zodat ik 4 toppen heb ipv 1, ik vroeg me gewoon af wat ideaal is voor 9 plantjes op 120x120, 1 keer of twee keer, als het warm is, ik dacht hoe meer toppen, hoe minder kans op toprot?

Comment

Bezig...
                              X