Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te lang laten bloeien: loze zaadjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

te lang laten bloeien: loze zaadjes?

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb hier gehoord, als je planten te lang bloeien, dat ze toch zaadjes aanmaken, ondanks dat er geen mannetjes in de buurt zijn, deze zouden wel loos, hol zijn ...onderaan in de plant... of had die persoon hermafrodieten?

Klopt dit? Of is dit bullshit?

Grtz

zaadjes maken ze niet aan wel zaad hoesjes
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

LR2 hier een passend antwoordt op of iemand anders.....
      Anders ga ik eens kijken , heel vreemd voor mij inderdaad!

Comment

In elke calyx zit een vruchtbeginsel. Kijk maar eens in je topjes, pluk een calyx open, aan de bron van je haartjes (pistils) vind je een miniscuul zaadbeginsel. Die zijn hol, dan hebben we het over zaadbeginsels van hooguit 1mm.
        Zodra die bevrucht wordt, kan het ontwikkelen tot een zaadje.

Planten die te lang bloeien, kunnen herma worden en zichzelf bevruchten.
        Planten die (te lang) bloeien kunnen geen zaad maken zonder stuifmeel. Daarmee uit. Als er zaad ontwikkeld heeft, of ontwikkeld is, dan is er stuifmeel geweest. Mannetjes hoeven niet per see in de buurt te staan, ik vind jaarlijks ook zaden terug onderin de toppen. Die zijn afkomstig van hennepstuifmeel dat over de akkers waait. Een kleine 7km hier vandaan.
        Holle zaadjes zijn zaadjes die een abortus gehad hebben (slechte toestand van de plant) of zaadjes die niet genoeg ontwikkeld waren voor de oogst.

Als het in een tent was: herma dus.
        Als het buiten was: ofwel herma, ofwel stuifmeel van ver weg.

Niet elke top, en niet elk deel van een top, is in het zelfde ontwikkelingsstadium. Vandaar dat er vaak bij bestuiving slechs een deel van de top bevrucht is (toen stond de wind net goed, en dat deel van de top was rijp genoeg om bevrucht te worden).
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment

Als ze net zo groot zijn als winkelzaadjes, dan zijn het volledig gevormde zaden. Die komen van herma's dan.
        Alhoewel, niet iedereen filtert zijn inlaat natuurlijk, het kan altijd uit de vrije lucht komen zolang je kweek binnen juni-september valt.

Voor de grap poten kan, maar probeer er geen band mee te vormen. Zaad uit herma's wordt herma. Zaad uit hennepbestuiving heeft ook een grote herma-neiging. Dikke kans dat je ze alsnog tijdens de bloei zal moeten ruimen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Bedankt LR2!

Deze oude man is dus niet te oud om te leren hahaha.
          Wens je een goede week toe.....
      Bezig...
      X