Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zoals Jack Spliff zegt max 28. Zelf meet ik op 1 plek al heb ik meerdere apparaten die de temperatuur kunnen meten.
Maar hou de min/max temperatuurmeter aan.
26-28 zijn optimale temperaturen; enzymen binnen in de plant doen het optimaal, transpiratie en wateraanvoer zijn optimaal, alles werkt als een geoliede machine.
Zit je lager, dan werkt niet alles optimaal, maar het werkt wel.
Zit je hoger, ook dan werkt niet alles optimaal, maar het werkt. Het punt is echter dat te hoog, er voor kan zorgen dat niets meer werkt; enzymen gaan kapot, huidmondjes sluiten, de groei staat stil.
Zelf denk ik: als wiet in woestijnen en op jamaica in de brandende zon kan groeien, dan kan het dat in een tent ook. Echter, in een tent is dat de omgevingstemperatuur, dus ook de potten en ook alle andere voorwerpen worden diezelfde temperatuur. Dat kan problematisch zijn. Te warm = dood. Te koud = kan herstellen.
Meet de temperatuur eens rond het bladoppervlak, door verdamping koelen bladeren aardig af.
Hoe meer planten in die ruimte, hoe koeler het wordt zelfs. Ik heb om die reden jaarlijks een oude (lage) curverbak met cocosaarde, daar zaai ik goedkoop graszaad in. Die gaat regelrecht het terrarium in. Dat scheelt circa 3 graden.
Ik heb zelf ooit een binnenkweek in de zomer afgerond met 35 graden. Dat was niet ideaal, maar het kan. Je levert wel in, dat is zeker.
Comment