Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

    Korting op 420shop
    Hoi mede kweekers,

    wat zouden jullie aanraden kwa aardenbakken?

    een voorbeeld: heb je liever 10, 7 liter bakken of heb je liever 15, 5/4 liter bakken?

    Ik dacht zelf dat ik met 5 of 4 liter bakken beter uitkomt
    omdat ik ervan uitgaan dat ik er drie niet goed gaan.

    laten we bv zeggen dat ik uit de 15 x 5 liter bakken 10 gram per plant haal
    dan heb ik dus 130 gr

    bij de 10x 7 liter ga ik van 15 gr per plant drie mislukken
    is 7 x 15 is 91 gr

    dus is het denk ik beter om voor de 5 liter bakken te gaan,
    iemand een ander suggestie?

    Ook vraag ik me af hoe je in 10 weken oogst?
    want is 7 dagen groei niet weinig? bij stekken ?
    en wat is het beste kwa licht tijden:

    als ik 2 dagen 24 uur aan me stekken geef om ze vervolgens
    3 dagen met 1 lamp voor te voor te groeien en vervolgens 7 dagen groeien
    waarnaar ze 4 weken in de bloei gaan en de laatste 4 weken 13/11 licht
    KAN DIT? want het scheelt dan zeke 2 oogsten per jaar, maar wat about de kwaliteit? erg lastig allemaal zeg!!! wist nooit dat er zoveel bij komt kijken man?
    ik was erg optimistische door de tent, achteraf gezien had ik de plank misgeslagen
    maar ben wel weer een ervaring rijker en hoop nu een betere start te maken.

    mvg

    Groftick

    #2
    Re: wta is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

    laten we bv zeggen dat ik uit de 15 x 5 liter bakken 10 gram per plant haal
    dan heb ik dus 130 gr 15X10=150 bij mij. Je steld ik heb 15 planten in 5 literpotten en 10 gram de plant is bij mij dan toch echt 150 gram

    bij de 10x 7 liter ga ik van 15 gr per plant drie mislukken
    is 7 x 15 is 91 gr
    En hier maak je ze zelfde vreemde telling 10 planten in 7 liter potten als je nu weer van die 10 gram per plant uitgaat dan kom op op 10x10=100
    Ergens snap ik je som niet. hoe je aan 130 en 91 gram komt.

    Op tien weken oogsten vanuit stek kan wel ankel dan maak je lolliepops ik ga dan van gewortelde stekken uit. Een volwaardige plant op tien weken oogsten is een sprookje. De plant heeft zowiezo nog twee weken op 12/12 nodig om in de zichtbare bloeit te geraken. Dus al zou je meteen op 12/12 vertrekken dan dan nog heb je tien weken nodig voor een 8 weken bloeier. en je stek moet ook wortelen

    Comment


      #3
      Re: wta is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

      Ik raad je aan liever 10 keer 7 liter potten te gebruiken, momenteel kweek ik op 4,8 liter bakken en had graag wat grotere potten gehad!
      Kweken in grotere potten is net iets gemakkelijker.

      Je gaat er standaard vanuit dat drie plantjes niet goed gaan. Je kan dit ook anders doen.
      Voorgroeien in 15 * 4/5 liter, selectie maken van de beste 10, welke dan in je grotere, 7 liter potten gaan.

      als ik 2 dagen 24 uur aan me stekken geef om ze vervolgens
      3 dagen met 1 lamp voor te voor te groeien en vervolgens 7 dagen groeien
      2 dagen + 3 dagen + 7 dagen = 12 dagen = bijna 2 weken, waarom dan zo gek en niet op de gebruikelijke manier 2 weken voorgroeien.
      waarnaar ze 4 weken in de bloei gaan en de laatste 4 weken 13/11 licht
      Komt ook op 8 weken uit en waarom niet gewoon de gebruikelijke 12/12 lichtcyclus (en zoals monty al zei eigenlijk 10 weken bloei).
      KAN DIT? want het scheelt dan zeke 2 oogsten per jaar...
      2 Oogsten per jaar extra of 2 dagen minder per oogst?
      56 weken in een jaar -> 10 weken per oogst -> 5,6 oogsten per jaar -> 5,6*2 dagen winst per oogst = 11,2 dagen winst over 1 jaar.
      Hiermee win je op een jaar dus net genoeg dagen om ook de 6e oogst af te krijgen.
      Ik wou ook wel eens dat het sneller ging, maar volgens mij ben je te enthousiast aan het rekenen geweest..
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Re: wta is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

        Hoi tja ik ging er 15 x 5 liter ( 10 gram per pLa nt)bakken uit, dat is idd 150 min de 3 mislukte is 3 x 10 is 30, dus is het 130.

        de andere was 10 x 7 liter 15 gram per plant waarvan er drie misluken dat is dus 10x 15, 150 gram min 3x 15 is 45. 150 min 45 is 105 en niet 91

        maar zoals KROKET HET uitlegd zie ik idd dat ik iets te blij deed

        want twee oogsten per jaar meer zal na terug rekenen echt niet lukken, mijn fout.

        Alleen zit ik nu nog wel met de voorkeur bakken die ik moet nemen.

        7 liter is idd makkelijker maar als er een paar niet goed gaan zal ik dat geheid in de opbrengst terug zien
        als er van de 4,8 een paar fout gaan zal ik dat denk ik minder snel terug zien, nu alleen nog de
        kwaliteit van de wiet zal 7 liter dan zoveel verschil uitmaken.

        mvg

        groftick

        Comment


          #5
          Re: wta is beter/ 10 groten bakken of 15 kleine bakken?

          een beginnende wietkweker en kleine potjes gaat niet samenis geen gelul.het is veel moeilijker om je water gift in te schatten.dus meestal staan ze te nat.ook zal er vrijsnel overvoeding zijn omdat je maar een heel kleine aarde buffer heb.neem gewoon 9 potten van 15 liter per m2 prop ze vol met allmix geef ze een nr en koop een goede weegschaal.dan kan je bij houden hoe zwaar je potten zijn.nu nog een mooi voorgroei hokje bouwen met tl of een 400 wattert.3 weken voordat je gaat oogsten de stekken erin.als je dan geoogst heb kan je in het voorgroeihok drogen.succes ermee

          Comment


            #6
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment

            Bezig...
            X