Hallo.
ik heb een vraag.
ik kweek in een tent van 120x60x180.
nu kweek ik met 200 watt cob 3x cxa 3070.
en ter aanvulling voor extra verlichting links en rechts heb ik in de bloei 2 mars hydro 300 full spectrum leds hangen a 135 watt per stuk.
Samen dus totaal 470 watt uit de muur.
in de koudere maanden kom ik weg met een pc fan die continue draait en dan blijft de temp mooi rond de 24 graden.
echter in de zomermaanden gaat de temp drastisch omhoog vanwege plat dak en kan ik het met de pc fan niet af.
temps van 33 a 34 graden zijn dan niet uitgesloten
nu heb ik omdat ik graag stealth wil behouden een softbox via marktplaats gekocht vanwege de stille eigenschappen.
het gaat om een airfan 750m3.
Ik weet het, dat is een beetje overkill...
Maar ik heb me laten vertellen dat overcapaciteit nooit vervelend is, alleen brengt dat een aantal vragen met zich mee.
Vraag 1 is , ik wil het toch een beetje budget houden.
welke fan controller heb ik nodig?
Ik wil er graag een met thermostaat.
ik wou graag variac vanwege mooie prijs en brom vrije dimtechniek maar deze heeft geen thermostaat functie.
andere die dat wel weer hebben bijvoorbeeld uniteck kosten +/- 200 euro.
en dat is me eerlijk gezegt net weer te duur.
vraag 2 welke filter moet ik pakken.
ik ga er niet vanuit dat ik de 750 m3 voluit hoef te laten draaien dus lijkt me een filter van 750 m3 ook te veel.
waarmee denken jullie dat ik weg kan komen?
ik wil namelijk de filter in de tent hebben en wil niet dat hij al te veel ruimte in beslag gaat nemen.
alvast bedankt and happy growing
ik heb een vraag.
ik kweek in een tent van 120x60x180.
nu kweek ik met 200 watt cob 3x cxa 3070.
en ter aanvulling voor extra verlichting links en rechts heb ik in de bloei 2 mars hydro 300 full spectrum leds hangen a 135 watt per stuk.
Samen dus totaal 470 watt uit de muur.
in de koudere maanden kom ik weg met een pc fan die continue draait en dan blijft de temp mooi rond de 24 graden.
echter in de zomermaanden gaat de temp drastisch omhoog vanwege plat dak en kan ik het met de pc fan niet af.
temps van 33 a 34 graden zijn dan niet uitgesloten
nu heb ik omdat ik graag stealth wil behouden een softbox via marktplaats gekocht vanwege de stille eigenschappen.
het gaat om een airfan 750m3.
Ik weet het, dat is een beetje overkill...
Maar ik heb me laten vertellen dat overcapaciteit nooit vervelend is, alleen brengt dat een aantal vragen met zich mee.
Vraag 1 is , ik wil het toch een beetje budget houden.
welke fan controller heb ik nodig?
Ik wil er graag een met thermostaat.
ik wou graag variac vanwege mooie prijs en brom vrije dimtechniek maar deze heeft geen thermostaat functie.
andere die dat wel weer hebben bijvoorbeeld uniteck kosten +/- 200 euro.
en dat is me eerlijk gezegt net weer te duur.
vraag 2 welke filter moet ik pakken.
ik ga er niet vanuit dat ik de 750 m3 voluit hoef te laten draaien dus lijkt me een filter van 750 m3 ook te veel.
waarmee denken jullie dat ik weg kan komen?
ik wil namelijk de filter in de tent hebben en wil niet dat hij al te veel ruimte in beslag gaat nemen.
alvast bedankt and happy growing