Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen voor planten binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lampen voor planten binnen

    Korting op 420shop
    Ik zou graag mijn rhododendrons binnen groeien. Lampen hebben specifieke specta nodig van 440 nm, 480 nm, 650 nm en 680 nm. Nu gaat alles over lampen om binnen planten te groeien alleen maar over cannabis. Elke online shop die ze verkoopt is een growshop. Opzich geen probleem.

    Ik wil niet een monster van 200 of meer watt. Die kun je misschien goedkoop krijgen, maar dat is me teveel aan energie.
    Ik zag ergens een plant lamp serie van Megaman. Op een andere site zag ik veel duurdere LEDs van Led Flower Growlights Oa de lamp SB15MS. Die hebben ze bij de kweekotheek. Maar ik zag ergens anders dat een of andere producent van LED lampen oa de kweekotheek ervan beschuldigde vervalste producten te verkopen.

    Normaal ben ik niet zo paranoide met het kopen van producten op het internet. Maar growshops vertrouw ik niet echt. Heeft iemand ervaring met online bestellen op deze winkels?

    En verder, wat is er aan te raden? De ruimte die ik wil gebruiken heeft wel daglicht, alleen te weinig voor de planten die ik wil gaan groeien. Is 1 zo een 15w LED genoeg? Ik heb ook nog een TL buis uit een aquarium. Die moet ook wat beter licht voor planten hebben dan een gloeilamp. De algen wilde daar vroeger wel goed in groeien.

    Als het genoeg licht is voor 25 zaden en later zaailingen en de planten tot ergens in mei dan is dat al genoeg.

    #2
    Re: Lampen voor planten binnen

    'n goeie growshop is snel gevonden
    alien growshop zelfs heel snel
    even op de banner hierboven ergens klikken en je hebt al 1 heeeeeeeeeeeeel betrouwbare growshop gevonden.
    http://www.indoorgarden.eu/Webwinkel...ginpagina.html is 'n heel betrouwbare online shop mijn ervaring.
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    die sjopjes waar jij hebt gesnuffeld laat ik zelf altijd links liggen.

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Lampen voor planten binnen

      gaa met dit verhaal naar een growshopdan hebben die gasten nog meer te lachen.je moet gewoon voor tl gaan .niet te duur en toch goed.voor de juiste kleurcodes moet je bij de tl verslagen zijn.

      Comment


        #4
        Re: Lampen voor planten binnen

        Oorspronkelijk geplaatst door Glaucus View Post
        Ik zou graag mijn rhododendrons binnen groeien. Lampen hebben specifieke specta nodig van 440 nm, 480 nm, 650 nm en 680 nm. Nu gaat alles over lampen om binnen planten te groeien alleen maar over cannabis. Elke online shop die ze verkoopt is een growshop. Opzich geen probleem.

        Ik wil niet een monster van 200 of meer watt. Die kun je misschien goedkoop krijgen, maar dat is me teveel aan energie.
        Ik zag ergens een plant lamp serie van Megaman. Op een andere site zag ik veel duurdere LEDs van Led Flower Growlights Oa de lamp SB15MS. Die hebben ze bij de kweekotheek. Maar ik zag ergens anders dat een of andere producent van LED lampen oa de kweekotheek ervan beschuldigde vervalste producten te verkopen.

        Normaal ben ik niet zo paranoide met het kopen van producten op het internet. Maar growshops vertrouw ik niet echt. Heeft iemand ervaring met online bestellen op deze winkels?

        En verder, wat is er aan te raden? De ruimte die ik wil gebruiken heeft wel daglicht, alleen te weinig voor de planten die ik wil gaan groeien. Is 1 zo een 15w LED genoeg? Ik heb ook nog een TL buis uit een aquarium. Die moet ook wat beter licht voor planten hebben dan een gloeilamp. De algen wilde daar vroeger wel goed in groeien.

        Als het genoeg licht is voor 25 zaden en later zaailingen en de planten tot ergens in mei dan is dat al genoeg.

        Ik snap echt niet wat je bezield om door middel van zaad rodondendrons te vermeerderen. Rodondendrons in onze tuin zijn alle hybriden: dus je weet totaal niet wat er uit het zaad opkomt. De gebruikelijke manier om rodondendrons te vermeerderen is de vegatatieve. Dus stekken maken. Daar heb je geen lamp voor nodig, omdat dit gewoon buiten kan.

        Comment


          #5
          Re: Lampen voor planten binnen

          Ik heb vooral rhododendron zaden welke nog geen hybriden zijn. De zaden van soorten zijn redelijk soort-vast. Maar om nieuwe hybriden te maken moet je dat via zaad doen. En zaad van hybriden heeft veel genetische variatie. Dat is juist het leuke.

          Normaal zaai je heel veel rhodo's, wacht tot ze bloeien, selecteert er dan 1 uit. en dan maakt men in een kweekschaaltje oneindig veel klonen van die ene met die hele wenselijke eigenschappen.

          Comment


            #6
            Re: Lampen voor planten binnen

            Hier heb ik mijn lampen besteld:

            www.dayled.be
            www.onlineledshop.eu

            Goede service, leuke prijs.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: Lampen voor planten binnen

              Hmm, individuele E27 lampen hebben armenturen/reflectoren nodig enzo.

              Een Due Fluor x2 55w met PLL lampen is dan misschien goedkoper en handiger. Maar die dingen gaan 8000 uur lang mee.

              Zo een 90w led groeilamp gebruikt minder watt maar is wel en stuk duurder. Maar die zou 50 000 uur mee moeten gaan. En dan is het juist goedkoper. Dat kost me dan eigenlijk maar 50 cent per week. Misschien is het alsnog wel teveel watt. Maar misschien is minder watt ook wel weer zonde van het geld. Want 45 watt kost natuurlijk niet de helft minder. En volgens mij is het ook niet te veel voor het oppervlak aan planten dat ik waarschijnlijk ga hebben. En ik kan er zo een 15 jaar mee doen. Dus ja goedkoop is duurkoop.

              Bedankt voor al de links

              Comment


                #8
                Re: Lampen voor planten binnen

                E27 Led 7watt led spots hebben geen reflector nodig, heb nog wel eeln leuke link www.alibaba.com ff led grow light typen in zoekfunctie lol

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Lampen voor planten binnen

                  Klopt.

                  Ik ga toch geen LED kopen. Als ik nu LED koopt moet dat zeker 10 jaar meegaan. En binnen 10 jaar komen er zeker veel veel betere LED lampen. Ik ga nu eerst voor een 125w CFL met reflector. Die heeft veel PAR, kost me wat meer watt, maar is veel goedkoper in aanschaf en veel van dezelfde voordelen plus dat het technologie is die al helemaal is doorontwikkeld.

                  CFL lampen schijnen te weinig diepte te hebben voor van die hele hoge cannabis-planten die juist aan het einde optimaal licht moeten hebben voor hun bloemen. Maar dat is voor mij geen probleem.
                  Last edited by Glaucus; 19 August 2010, 16:20.

                  Comment


                    #10
                    Re: Lampen voor planten binnen

                    veel succes met je dendrosgaa je nog een verslag bijhouden?

                    Comment


                      #11
                      Re: Lampen voor planten binnen

                      Ik ga zeker foto's maken van het process. Ook voor mezelf als documentatie. Kan er best een verslag van maken en het ergens posten. Maar wietplanten heb ik niet. Dus ik weet niet in hoeverre het hier op z'n plaats is.

                      Ik groei wel chilipepers, wat moestuin spul, sier-bomen voor toekomstige bonsai en heb ook zaden voor een vleesetende plant klaar liggen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Lampen voor planten binnen

                        u heeft groenevingerslik zou zeggen neem er een hobby by

                        Comment

                        Bezig...
                        X