Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over afbloeien

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over afbloeien

    Korting op 420shop
    Zoals de titel al wel zegt, zit ik met wat vragen betreft het afbloeien.

    1. (IK HEB HET MAAR GEWOON GEDAAN) Door wat aan de lange kant SCROG-en is het behoorlijk vol met topjes geworden. De grote bladeren blokkeren dus nog al wat licht voor de kleine onderliggende topjes. Mag ik de grote bladeren weghalen of komt de opbrengst van de topjes hieronder te lijden?
    12082010030.jpg12082010031.jpg

    2. Ik kweek in hele kleine potten en moet hierdoor ook calcium en magnesium meegeven met het voedingswater. Zoals jullie weten zitten deze stoffen normaal voldoende in de aarde. Als je het mij vraagt dus ook tijdens het spoelen. Nu is mijn vraag, moet ik tijdens de laatste 2 weken spoelen schoon leidingwater gebruiken, of dien ik aan dit water nog wel calcium en magnesium mee te geven?

    3. (DIT PUNTJE IS AL OPGELOST) Denken jullie dat ik de kleine topjes onderaan beter kan verwijderen om de toppen bovenaan groter te laten worden of win ik hiermee zo weinig dat ik de onderste topjes beter als knipafval kan gebruiken voor wat wietboter --> spacecake?

    4. (DIT PUNTJE IS AL OPGELOST) Sinds de planten in de bloei staan, lijkt het alsof 1 pot met planten is gestopt met het opnemen van water. De plant ontwikkeld zich nog wel normaal en kon zichzelf ook prima herstellen na het 'knakken' van 1 van de toppen. De planten gebruiken nu nog maar iets van 50-100ml per dag, terwijl hun buurvrouw 500-750ml per dag gebruikt. De bladeren zien er verder gezond uit in mijn ogen. Er zijn een paar puntjes, waar het volgens mij aan kan liggen:
    - De EC waarde van het water is aangepast op de dorstige dame, misschien is het te hoog voor de anderen? (EC 1,80).
    - Ik geef dagelijks voedingswater, aarde zit TE vol met voeding.
    12082010023.jpg12082010024.jpg
    Weten jullie wat hiervan de oorzaak kan zijn, of het erg is, en een eventuele oplossing?
    Last edited by kroket; 18 August 2010, 20:23.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Re: Vragen over afbloeien

    Oke, punt 4 denk ik te hebben opgelost, ik wil nog niet te vroeg juigen, maar het lijkt toch een te hoge EC waarde te zijn.
    Ik ben het voedingswater gaan mengen met schoon leidingwater, na dit 2 keer gedaan te hebben lust het plantje al 200ml op een dag.
    Voor deze planten zal ik voorlopig de EC waarde dus wat lager houden.

    Verder nog iemand met een antwoord op de andere vragen?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Re: Vragen over afbloeien

      Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
      Zoals de titel al wel zegt, zit ik met wat vragen betreft het afbloeien.

      2. Ik kweek in hele kleine potten en moet hierdoor ook calcium en magnesium meegeven met het voedingswater. Zoals jullie weten zitten deze stoffen normaal voldoende in de aarde. Als je het mij vraagt dus ook tijdens het spoelen. Nu is mijn vraag, moet ik tijdens de laatste 2 weken spoelen schoon leidingwater gebruiken, of dien ik aan dit water nog wel calcium en magnesium mee te geven?

      Waar ik vandaan kom, zit er in kraan/leidingwater PH8.2 ca34.25mg/l mg12.30mg/l, op JD.nl gelezen dat ca150mg/l 50mg/l ideaal is voor cannabis tijdens bloei.

      Ik heb camg-boost van premium collection, waarop staat toevoegen 3de t/m 5de week bloei, waardoor ik vermoed dat je het niet toppen wil hebben tijdens oogst, en het zit ik kleine hoeveelheden al in je kraanwater.

      Maar met die kleine potjes weet je het maar nooit.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Vragen over afbloeien

        Oorspronkelijk geplaatst door Poffertjesporem View Post
        ...op JD.nl gelezen dat ca150mg/l 50mg/l ideaal is voor cannabis tijdens bloei...
        Ook ooit eens gelezen op het forum inderdaad, maar meen dat dit niet over het voedingswater ging, maar over de voeding die de aarde bevat.
        Ca en Mg zit verder beiden niet (of nauwelijks) in voeding, de plant haalt dit in de regel uit de aarde.
        In de regel kunnen we er dus ook vanuit gaan dat de planten dit ook tijdens het spoelen uit de aarde kunnen halen.

        Of bekijk ik dit dan weer helemaal fout?
        In de natuur is het immers ook niet de bedoeling dat de plant wordt opgerookt ..
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #5
          Re: Vragen over afbloeien

          Daarin ga ik met je mee, maar je hebt niet zo veel aarde, mmm wat nu?

          Comment


            #6
            Re: Vragen over afbloeien

            Je snapt het probleem van mn vraag dus
            Ondertussen misschien nog een antwoord op puntje 1 & 3 ?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Re: Vragen over afbloeien

              Je zou in twee etapes kunnen oogsten, hoofd buds oogste rest laten staan.

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: Vragen over afbloeien

                Ja maar als je voor je oogst je schatjes 3 dagen in het donker wil hebben is t geen optie
                ik heb een beetje hetzelfde maar ik laat die kleine topjes wel gewoon maak k wel hasj van
                ook heelveel mensen raden me aan te snoeien maar ti's m'n eerste keer dus laat ik gewoon de natuur z'n beloop en kan ik observeren
                1 pz

                Comment


                  #9
                  Edit:
                  Achja.. Het blijft eigenlijk ook altijd proberen, onder dat motto ben ik vanavond dus maar ongeduldig als ik ben gaan snoeien.
                  Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk blad te laten zitten en enkel alleen de bladeren weggeknipt die ook echt de topjes in de weg zaten. Als ik haar nu zo bekijk denk ik er wel goed aan te hebben gedaan.
                  Last edited by kroket; 18 August 2010, 20:22.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over afbloeien

                    Ben benieuwd man
                    en over dat 2-3 dagen in donker zou zonde zijn als hoofdtoppen niet extra vet worden door die 3 dagen duisternis maar goed ik hou t in de gaten
                    1 pz

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over afbloeien

                      Das ook weer waar ..
                      Ik kijk het allemaal nog wel even aan wat ik doe met het licht op het einde..
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over afbloeien

                        Suc6 man, laat ze je smaken

                        Comment

                        Bezig...
                        X