Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hele plant drogen of eerst knippen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hele plant drogen of eerst knippen ?

Korting op 420shop
    Men eerste plant hangt in de droogtent.
    Een vriend van me heeft me geholpen , maar Zijn laatste kweek is al 7j geleden en is er niet meer mee bezig geweest.
    zijn manier is gewoon beneden afknippen en zo de plant in de droogtent ondersteboven een een draadje.
    zodat de bladeren nog voeding of energie naar te toppen sturen.
    is dit een goede methode of toch eerst al knippe en dan pas ophangen?
    want dat heb ik hier al veel gezien.
    Last edited by QnQ; 4 July 2018, 10:19.

van knippen na 't drogen ga je wel balen, dat weet ik wel

ongeknipte wiet curen duurt veel langer dan geknipte wiet , dat weet ik ook

Comment

ik knip alleen de grote bladeren en de kleintjes rond de toppen knip ik niet korter dan 1/2 cm die krullen dan mooi naar binnen en gaat er minder thc verloren
      en de plant in zijn geheel omgekeerd ophangen in het donker en niet te vochtig of te droog
      temp van 18/20 en LV van 40/50 is ideaal dan is alles perfect droog na 2 tal weken en kan curen beginnen wat ook zeer belangrijk is qua smaak

Comment

De THC op de blaadjes vind ik verwaarloosbaar. Ik knip alles kaal voor het drogen, daarna is pokkeveel werk en de ingedroogde hars wilt nog wel eens afbreken tijdens dat knipproces. In vers-geknipte vorm kun je overal goed bij, en daarbij komt dat de wonden zich nog sluiten (en smaak en geur dus inkapselen) terwijl dat bij gedroogde wiet andersom is (de stelen laten tunnels open die er voor zorgen dat smaak en geur kunnen ontsnappen). Blad laten zitten zorgt voor veel verschil in luchtcirculatie en verhoogt de kans op schimmelvorming.

Een plant zonder wortels heeft moeite met voedingsstoffen sturen; er is immers geen gesloten systeem meer. Er zal nog wel wat verplaatsing gebeuren, maar dat zal minimaal zijn; de huidmondjes sluiten zich binnen enkele uren waardoor de aanzuigkracht verloren gaat, de terugstuwende kracht (van top richting wortels) blijft langer intact maar meer dan een dag of twee zal dat niet zijn. Je hebt er meer voordeel aan om 2 dagen later te oogsten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik vind het nadeel van nat knippen dat er nog zoveel blad op blijft zitten, maar wellicht is dat ook wel een voordeel.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Hey Wietefras, kun je dit voor mij verduidelijken? In mijn optiek bepaal je bij nat knippen zelf hoeveel blad er aan blijft zitten.

• Wietefras
            Wietefras commented
            Editing a comment
            Als de plant droog is kom je er veel beter bij.

Als je nat knipt dan knip je doorgaans het zichtbare deel van het blad eraf. Je ziet bij een nat geknipte top dan al die gesnoeide bladrandjes zitten. Als ik droog knip dan haal ik het hele blad met steel en al eruit. Het breekt doorgaans gewoon af als je er wat aan trekt. Met een natte top en een schaar kom je daar niet bij.

"Voordeel" is natuurlijk dat je met wat extra blad op de toppen meer gewicht over houdt en wellicht beschermt het de toppen ook beter, maar ik vind dat blad zelf vies en dat zit ik er dan weer uit te peuteren als ik het gebruik.

Lets not criticize but legalize

Comment

Geheel te drogen hangen doe ik alleen voor de onderste takken met fluffy topjes. Die kunnen dan na drogen afgebroken worden en de vriezer in. Dat noem ik knipafval en dat spaar ik op.
            Ga je het alsnog knippen of laat je het zo? Je kunt ff snel de grote fan leaves eraf trekken. Dat zou ik minimaal doen.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Thx voor de reacties denk wel dat ik die andere aan knippe voor ik ze erin hang.
              Als we genoeg knip afval hebbe gaan we er isolator van maken , hij heeft een machine daarvoor.
              Ja is allemaal nog nieuw voor mij eerste kweek zit er bijna op al veel geleerd ook uit fouten

Comment

Pfff...al dat blad om die drogende toppen, ik krijg er de kriebels van
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Kolonel Green
                  Kolonel Green commented
                  Editing a comment
                  Ik heb alleen de bladeren al af geknipt waar ik de bladsteel tot aan de stengel kon afknippen.
                  Mag ik ook gewoon blad af knippen of net achter het blad?
                  Anders krijg ik er nog wel wat afgeknipt

• Budhead
                  Budhead commented
                  Editing a comment
                  Haha ja ik had precies hetzelfde als wat QnQ hierboven zegt.
                  Maar je mag al het blad weg knippen ja, het mooiste is met een schaartje langs de top (voorzichtig tegen de top aan leunend met het schaartje) alles weg te knippen en dan trekken de bladrestjes bij het drogen vanzelf naar binnen waarna je een mooie droge top als eind resultaat over houd.
              Bezig...
              X