Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanvoer verse lucht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aanvoer verse lucht

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik ga dus een binnenkweek doen in een kamer. Dus niet in een hok of kast of tent.
    Ik ga 2 planten zetten in 120 liter kuipen. De bedoeling is dat ik ze op deze manier heel groot kan laten worden. Boven elke plant komt 600w lamp(2 dus). Nu heb ik in die kamer een raam en een katteluik. Dus kan ik via het katteluik een darm plaatsen dat op een koolstoffilter zit. Beetje aan de buren denken Nu moeten die planten natuurlijk ook verse lucht binnen krijgen. Zou het genoeg zijn dat ik het raam 1 uur per dag openzet voor de lucht? Want dat raam lichtdicht afsluiten is niet zo simpel. Iemand info of ideeen? Laat maar komen dan. Alvast bedankt

    Greets

    #2
    Re: aanvoer verse lucht

    Als je het raam niet lichtdicht kunt afsluiten moet je (zeker met 1200 watt HPS) er niet aan beginnen. Dus, je raam moet verduisterd worden. Daarnaast heb je toevoer nodig van verse lucht. Dit betekent simpelweg dat je een doorvoer moet maken in je muur. Om licht inval/uitval te voorkomen moet je achter de doorvoer een labirint maken. Overigens vind ik het onwijs om 2 planten in 120 liter kuipen binnen te kweken. De lagere toppen zijn niet op het zelfde tijdstip rijp als de hogere toppen. Tenzij je kiest voor een scrog.

    Comment


      #3
      Re: aanvoer verse lucht

      Even verduidelijken... het raam kan perfect lichtdicht gemaakt worden. Tenzij dat het openstaat. Dus ik ga natuurlijk niet beginnen kappen en boren in mijn woning. Daarom vraag ik of het genoeg is om 1 uur per dag te verluchten. Maar wel goed verluchten. Nu ik ben er redelijk gerust in dat ik een mooie opbrengst kan behalen als de planten veel aarde hebben en veel licht. In een hok haal je mss 30 a 40gr per plant. Nu omdat ze groter gaan zijn wil ik dit verdubbelen. Dus ik ga dit zeker proberen. Wish me luck.

      Greets

      Comment


        #4
        Re: aanvoer verse lucht

        Dat betekent dat je in de "groei fotoperiode, dus wanneer de lampen aanstaan" onvoldoende CO2 kunt aanvoeren. Kappen en boren valt wel mee: bij Boels kun je watergekoelde diamantboren huren van 100 tot 200 mm. Overigens, als je 2 planten onder 2 600 watters zet, dan haal je zelfs als starter zo'n 300 gram per plant, tenzij je nagenoeg alles verkeerd doet: zoals het verwaarlozen van je luchtaanvoer, die je kennelijk als ondergeschoven kind beschouwt.

        Comment


          #5
          Re: aanvoer verse lucht

          Natuurlijk als ze in groei staan alsook eerste weken bloei kan ik via een darm continue verse lucht voorzien. Want mijn darm met de koolstoffilter komt er pas bij als de geur begint te storen. Dus dat is geen probleem. Maar als ze beginnen ruiken dan kan ik niet anders. Kan mss nog wel 2e gat bijmaken in mijn deur. Dat zou ik nog knn doen. Is toch maar zo een goedkope schilderdeur. Valt mij juist binnen Lucht is iets dat ik niet onderschat hoor. Mijn eerste kweken in een kast had ik dat vergeten met gevolg kleine opbrengst : 300gr op 37 planten in een gigantische kast. Daarom nu in een grote kamer en laat ze maar reuzen worden. Minder planten en toch meer opbrengst.

          Greets

          Comment


            #6
            Re: aanvoer verse lucht

            het word winter dus gewoon snachts draaien en een rooster in de toegangs deur naar de kamer maken

            Comment

            Bezig...
            X