Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

    Korting op 420shop
    Beste vrienden,

    Ik zou mijn volgende kweek willen een Scrog proberen en dit voor de eerste keer!

    Ik zou 4 planten willen zetten op 1 m2 en in 11L potten met een 600 HPS.

    Kan iemand mij bevestigen of dit goed is? Zoniet, alle reacties zijn welkom!
    Kortom: voor SCROG, wat is het ideale aantal planten en welke potten op 1 m2 onder 600HPS???

    Greetz

    #2
    Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

    zou voor 4 keer 45 literkuipen gaan van de gamma past net. en ze zij nog wit ook

    Comment


      #3
      Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

      Echt zo'n grote potten Tumble?
      Heb hier thuis alleen maar 11 L potten?
      Of is dat veel te klein voor een scrog?

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

        11 liter potten gaat ook maar dan moet je meer op je waterbeurten en je voedings beurten letten.een plant staat het liefts in de volle grond raar maar waarzijn echt veel meer mensen die liever iets meer betalen bij de growshop voor grond dan dat ze in week 5 problemen krijgen met hun planten in te kleine potten/

        Comment


          #5
          Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

          ok ik zal zeker grotere potten nemen maar geen 45 liters hoor.
          Bedankt Tumble!!!

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

            Met hoeveel planten je scrog-ed maakt niet heel veel uit.
            Met weinig planten ben je langer aan het scroggen om dezelfde ruimte vol te krijgen, maar dit is ook alles.

            Zelf heb ik nog wel een ander nadeel ondervonden.
            Hoe langer je bezig bent met scroggen, des te langer de (secundaire*) vertakkingen worden van de (primaire*) hoofdtakken.
            (*Ik noem het maar even zo voor het gemak.)
            Deze secundaire vertakkingen, schoten bij mij enorm de lucht in op het moment dat ik de planten in de bloei zette.
            Op zich geen probleem, dit is allemaal opgelost door hier en daar wat te knakken, maar toch...
            De primaire takken daarentegen bleven laag en sommigen heb ik zelfs afgeknipt omdat er niks meer van terecht zou komen.

            4 is een mooi getal om mee te beginnen, elke plant moet dan 50*50cm vullen.
            Op die manier kun je ook nog makkelijk bij alle planten om ze water te geven.
            Valt het je wat tegen, bijvoorbeeld de duur van het voorgroeien of vervelende uitschieters en teleurstellende laagblijvers,
            kan je de volgende ronde altijd meerdere planten plaatsen, mijn advies zou dan 9 potten zijn, elke plant vult dan 33*33cm.

            Succes met het uit proberen.
            En mocht je hebben gelezen dat er veel tijd in gaat zitten.. Dat is absoluut waar!!
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Re: SCROG - Hoeveel planten maximaal zetten op 1m2 en in welke potten?

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-50l-1m2-600w

              bekijk deze is met 2 planten moet je het ook redden deze was 2 weken voorgroeien en toppen/fimmen

              Comment

              Bezig...
              X