Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waneer mogen ze onder volle licht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waneer mogen ze onder volle licht?

Korting op 420shop

Ik heb me 2 autoflowers onder 1 lamp staan nu. Vanaf hoeveel dagen of weken mag ik ze onder de 2 lampen zetten dus allebij 1 70w spaarlamp boven hun.
    De puntjes van de blaadjes krullen een beetje omhoog dus heb er wat meer afstand tussen gelaten ik denk dat ze het een beetje te warm vonden heb ik het idee..

hoop dat iemand me kan helpen.
    alvast bedankt.

gr.

Vanaf de zaaing tot aan de oost..................
    Wel met dit weer de warmte inde kweekruimte in de gaten houden

Comment

Waar vind je spaarlampen van 70W?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2 die verkopen ze op de markt hier.
        15 eu dus dat is het geld ook niet.

gr.

Comment

Als ze niet meer onder 1 lamp passen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het zijn autoflowers qnq ze zijn nog vrij klein maar gaan ze dan niet beter als ze eerder onder meer watt staan?

Bedankt voor de reacties.

gr.

Comment

Je weet zeker dat het niet een 'staat gelijk aan 70W gloeilamp' op de verpakking is?
              Da's namelijk nogal een verschil.

Maar wat Q zegt; zodra ze niet meer onder een lamp passen, dan kun je de tweede gebruiken. Spaarlampen hebben een effectieve belichtingsafstand van, houd je vast, 15 cm.
              Alles daarbuiten komt licht te kort. Dus om nu al een tweede lamp aan te zetten, die meer dan die afstand bedraagt, dat heeft weinig zin.

In alle andere gevallen geldt: direct onder het zwaarste licht dat je hebt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Niet zo moeilijk doen, kweek hier al vele jaren me met prima resultaat!!

LED verlichting tegen de beste prijs? Dat is Budgetlight! | LED lampen & armaturen voor elk budget | Energiezuinig ✓ Gaat lang mee ✓ | Voordelig online kopen

Comment

Heb ze nu in 30cm potten gezet net en dan passen ze idd niet onder 1 lamp meer.
                  dus denk dat ik ze nu egt de 2 lampen moet geven.

nee het zijn egt 70w lampen die voor 350w licht.

nu heb ik nog een vraagje gelijk.

heb ze nu beide op aparte tijdschakelaar staan zelfde tijd uiteraard.
                  is dit geen probleem kwa brand gevaar? Het is namelijk ongeaard draad wat er aan de lampen zit.

alvast bedankt.
                  gr.

Comment

• Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Last edited by Ipie; 15 July 2018, 01:05.

Heb ze even snel verplaatst.
                  moet er wat voor over hebben he.
                  heb nu de 2 lampen naast elkaar gehangen in het midden zo komen ze binnen de 15cm grens dus kan ik het nu nog op 1 lamp houden.

wel moet ik zeggen dat de fittingen goed warm waren is dit normaal?.

gr.

Comment

Waarom gescheiden houden voor de lampen?* * * * * * * * * *
                    bedoel je kwa tijdschakelaar?
                    ik heb ze beide een eigen stekker gegeven zodat ik ze apart van elkaar kan aan zetten.

​​​​​​​gr.

Comment

• Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Beter is dat ze beiden tergelijketjid aan springen toch?

Zou je zeggen van wel klopt.
                    maar aangezien ik ze niet allebij gelijk in gebruik heb is het makkelijker om ze apart te regelen.

ik heb vanacht de lampen naast elkaar gemaakt inplaats tegen over elkaar nu zitten ze in het midden samen omdat ik las dat een spaarlamp een berijk van 15cm heeft.
                    aangezien mij potten 30 cm zijn en die lamp in het midden zit hoef ik dus dan maar 1 lamp te gebruiken tot nu toe.
                    of zie ik dit verkeerd.
                    1 spaarlamp is 70w (geef licht als een 350w lamp)

ik hoor graag wat jullie ervan denken.

alvast bedankt.
                    gr.

Comment

Licht = gewicht
                      Heb je geen foto?

Comment

Dus jullie zeggen toch tegenover elkaar en beide aan of naast elkaar en beide aan?
                        of toch 1 aan laten?

ja ik probeer het steeds met foto.s plaatsen maar eerst was het formaat niet goed en nu dat de site geen jpeg accepteerd.

iemand die me kan helpen zeer graag.

gr.

Comment

Hou je 't wel veilig ?
                          Niet met elektra knoeien eh..gewoon foolproof aansluiten, en alles kan op 1 schakelaar.
                          70W spaarlamp is niet zoveel, die mogen best allebei aan.

En of je die lampjes nou naast elkaar doet, of tegenover elkaar, dat moet je zelf weten als ze maar horizontaal hangen.
                          En als je die grens van 15cm in je achterhoofd houdt, dan doe je wat het best in je kweekruimte past.
                          En maak er een mooie reflector boven, met een plaatje aluminium of halve (grote) limonade/bierblikjes ofzo..anders ben je al 50% van je licht kwijt dat omhoog gaat.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                          X