Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nja, ik weet niet of ik dat zo interessant vind om te delen.
Gaat niemand wat aan toch, dat ik een loods vol wiet heb op de werft ?
Dat moet je niet persoonlijk opvatten, maar ik ben hobbykweker, dus meestal weeg ik het niet eens.
Ik vind de kwaliteit veel belangrijker om in de gaten te houden.
Als ik het weeg doe ik dat om in m'n kweekverslagen te schrijven, als afronding.
hier telt kwaliteit en geen kwantiteit
ik heb liever 10 gr heerlijke oogst dan 1000 gr shopwiet
iedere plant (van dezelfde soort) is anders
iedere kweek verloopt anders
dus hierop kan niemand een zinnig of duidelijk antwoord geven zoals QnQ hierboven ook al aangeeft
Gram per kwh vind ik persoonlijk eigenlijk veel interessanter, maar uiteindelijk is het meer een zelfbevlekkingscijfertje dan dat het praktisch nut heeft als je voor de hobby kweekt. Het is hoogstens leuk om dat cijfertje in de loop der tijd te zien stijgen, dan weet je dat je steeds minder dingen verkeerd doet tijdens je kweekjes.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je de veg-tijd erbij betrekt, want korter veggen betekent dat je waarschijnlijk meer plantjes nodig hebt per vierkante meter. Dat is in de regel duurder dan een of twee weken langer veggen, tenminste, als je zaad gebruikt...
In optimale omgeving moet je er vanuit gaan..1 watt per gram max.
Zijn hier kwekers die er meer vanaf halen maar die moeten nog een opleiding knippen en drogen volgen denk ik ........
Buiten dat is dit forum bedoelt voor mensen die het leuk vinden en '' niet'' voor het gewicht!
Hoop dat ik duidelijk ben geweest!.......................................... .................................................
Ipie, wedden voor een bak duvel dat ik komende winter weer losjes over die 1 gram per watt ga? Je mag me zelf een weegschaal opsturen. Wietefras doet net hetzelfde, vrij consequent al een aantal kweken op een rij. Kennis en cobs doen het hem keer op keer. Ergens droom ik van 2 gram per watt en dat moet realiseerbaar zijn onder ideale omstandigheden met de beste genetica.
Ja, de g/W gaat natuurlijk automatisch omhoog als je minder watt nodig hebt om dezelfde hoeveelheid licht te produceren.
Als je bijvorbeeld uit een 400W led lamp net zoveel licht op de planten krijgt als uit een 600W HPS en je haalt 0,7g/W met die HPS dan ga je over de 1 g/W met leds.
Comment