Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine binnenkweek beginner

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine binnenkweek beginner

    Korting op 420shop
    Hallo, ik zou graag willen beginnen met een kleine binnenkweek. 4-5 planten. Mijn plan was om het in een growtent op te stellen. Mijn enigste ervaring met kweken is 1 plantje onder een aquarium lamp dus ik heb geen tot weinig ervaring.

    Ik zou graag willen investeren in goede zaadjes die goed bij een beginner passen. Ik zoek dus een growhok/tent waar 4-5 planten in kunnen. Graag zou ik een hele set willen bestellen van bijvoorbeeld growshop alien zodat ik zeker alle benodigdheden bij de hand heb. Is het opstellen van een growhok (Inclusief lichten en systemen, wat mij het ingewikkelste lijkt) moeilijk voor iemand die geen enkele ervaring heeft met relais, hps lamp, balast enzovoorts?

    Al het advies dat jullie hebben is welkom maar een paar specifieke vragen waar ik nu zo 123 aan denk zijn:

    -Kunnen jullie een goeie zaadbank aanraden? (Is barney's farm overprijst of zijn deze zaden echt zoveel geld waard?)
    -Is er een goeie set die jullie kunnen aanraden voor mij als beginner? Een waar alles bij zit wat bij zo'n growtent hoort. Ik zoek er een met 400W lampen, aangezien dit mij het beste leek voor 4-5 planten.

    Ik hoop morgen alles te bestellen en dan zo snel mogelijk te beginnen natuurlijk!

    Bedankt iedereen voor de hulp!
    Last edited by GrassOfGod; 18 August 2010, 17:09.

    #2
    Re: Kleine binnenkweek beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door GrassOfGod View Post
    Hallo, ik zou graag willen beginnen met een kleine binnenkweek. 4-5 planten. Mijn plan was om het in een growtent op te stellen. Mijn enigste ervaring met kweken is 1 plantje onder een aquarium lamp dus ik heb geen tot weinig ervaring.

    Ik zou graag willen investeren in goede zaadjes die goed bij een beginner passen. Ik zoek dus een growhok/tent waar 4-5 planten in kunnen. Graag zou ik een hele set willen bestellen van bijvoorbeeld growshop alien zodat ik zeker alle benodigdheden bij de hand heb. Is het opstellen van een growhok (Inclusief lichten en systemen, wat mij het ingewikkelste lijkt) moeilijk voor iemand die geen enkele ervaring heeft met relais, hps lamp, balast enzovoorts?

    Al het advies dat jullie hebben is welkom maar een paar specifieke vragen waar ik nu zo 123 aan denk zijn:

    -Kunnen jullie een goeie zaadbank aanraden? (Is barney's farm overprijst of zijn deze zaden echt zoveel geld waard?)
    -Is er een goeie set die jullie kunnen aanraden voor mij als beginner? Een waar alles bij zit wat bij zo'n growtent hoort. Ik zoek er een met 400W lampen, aangezien dit mij het beste leek voor 4-5 planten.

    Ik hoop morgen alles te bestellen en dan zo snel mogelijk te beginnen natuurlijk!

    Bedankt iedereen voor de hulp!
    ik zelf heb een homebox 80x80x160

    als ik jou was zou ik naar www.eugrowshop.eu gaan en daar 1tje bestellen.
    - snelle levering
    - scherpe prijzen
    - grote keuze

    gr weedplant

    Comment


      #3
      Re: Kleine binnenkweek beginner

      Bedankt, ga er nu kijken

      Comment


        #4
        Re: Kleine binnenkweek beginner



        ook een erg goede en hoor veel goeds over alien vriendelijke service en schijnbaar goede koffie en een babbel als je er langs gaat

        Comment


          #5
          Re: Kleine binnenkweek beginner

          EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!


          Dit lijkt me wel wat! Wou normaal eigenlijk kleinere tent kopen maar aangezien die duurder zijn dan de kleine versies op dit moment overweeg ik om deze te kopen.

          Zit hier alles bij wat ik nodig heb? Is dit in elkaar te zetten voor iemand zonder ervaring?

          Dingen die ik dan nogsteeds erbij moet kopen:

          -Zaden
          -Voeding
          -Potten
          -Aarde
          -???

          Bedankt!

          Comment


            #6
            Re: Kleine binnenkweek beginner

            het moeilijkst word het aansluiten van je lamp.kan je mischien laten doen door iemand die lts elekro heeft gedaan.en ook moet je zorgen dat je je lamp op bepaalde tyden aan en uit kan zetten.een schakelkast heb je al voor ongeveer 80 euro.deze zijn veilig voor onze hobby.een goedkope oplossing is een omnitrex tydschakelaar die kan een lamp wel aan.zou kuipen nemen van 45 liter.en lightmix.als voeding biobloei en groei van biobizz.

            Comment


              #7
              Re: Kleine binnenkweek beginner

              Ik ben wel van plan een tijdschakelaar te gebruiken. Moet hier dan nog extra de schakelkast bij? En is het mogelijk om in die grote potten van zaad tot bloei te gaan?

              Ik ken helaas denk ik niemand hier in de buurt die iets van lts elektro af weet, ben net naar amsterdam verhuist. Ik zal het maar met het internet moeten doen vrees ik

              Comment


                #8
                Re: Kleine binnenkweek beginner

                in een schakelkast zit een apparaat om de stroompiek bij het opstarten van je lamp op te vangen.gebruik je een gewoone tydschakelaar dan gaan ze vroeg of laat naar de kloote en kan je lamp niet meer uitgaan.hierdoor kan je je oogst verzieken in de bloei.koop dus een omnitex tydschakelaar deze kunnen onze hobby wel aan.vul je potten met lightmix en maak een kuiltje in het midden .vul dat kuiltje op met zaai en stekgrond en klaar.interpolm in amsterdam is een goede zaak .koop daar je biobloei en groei van biobizz en je stekgrond en lightmix.en vraag dan of ze je lamp aan willen sluiten.ps mooie aanbieding van die tent

                Comment


                  #9
                  Re: Kleine binnenkweek beginner

                  Je zou ook een Relais schakeling kunnen maken, gamma tijdklok is dan voldoende. Maar als je niet zo handig met electro ben gewoon geld neer leggen.

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kleine binnenkweek beginner

                    Een tijdschakelaar en schakelkast installeren is dus makkelijker en duurder, dan een relais schakeling aan te leggen?
                    Als ik de omnirex tijdschakelaar + de "Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen" op eugrowshop.eu bestel, is dit dan voldoende?


                    Ik bestel dan ook meteen een schakelkast van deze site en koop de rest van mijn spullen (Grond/stekgrond/potten/voeding) in de Interpolm. Heel erg bedankt voor de hulp

                    Comment


                      #11
                      Re: Kleine binnenkweek beginner

                      kijk dat is nu mooi gewoon schakelkast kopen.als het goed is zit hier ook een schakelklok op heb je de omnitrex niet nodig.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kleine binnenkweek beginner

                        haha te laat, heb schakelkast en tijdschakelaar besteld!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kleine binnenkweek beginner

                          dan kan je er mischien je kachel opzetten in de winter of een luchtbevochtiger in de groei periode .

                          Comment


                            #14
                            Re: Kleine binnenkweek beginner

                            Nog een goed idee van Tumble! Ik heb een kleine luchtbevochtiger besteld waar ik hem nu dus op kan zetten

                            Ik heb al gehoord van iemand die het deed, maar is 10x11 liter pot in een 120 bij 120 cm silverbox te doen? Zijn hier problemen qua plek of is dit makkelijk te doen in 1,2 meter? Heb namelijk geen zin om die elektriciteit van de 600watt lamp etc te verspillen als er gewoon het dubbele aantal planten in past. Heb de tent nog niet binnen dus kan zelf nog niet kijken of het haalbaar is.

                            Bedankt!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kleine binnenkweek beginner

                              11 liter pot is 25 bij 25 dus kunnen er 16 inlicht verspil je nooit als je de bloei pas ingaat als de planten elkaar bijna raken,zie me verslag

                              Comment

                              Bezig...
                              X