Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lage kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lage kweektent

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

Momenteel ben ik met een buitenkweek bezig en het hele proces interesseert me enorm.
    Daarom zou ik na de zomer graag een binnenkweekje beginnen maar deze moet i.v.m. regelmatig bezoek in principe zo discreet mogelijk. Nu had ik de ruimte onder mijn bureau gemeten en deze kweektent zou er precies onder passen.

https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...h-propagator90

Afmetingen: 60cm breed, 60cm hoog en 90cm lang

Mijn idee: 12 stekjes van een (nog onbekende) lage indica plant in een "Sea of Green" opstelling 3 rijen van 4 potjes van 4,5l (15x15x20) de belichting meteen op 12/12 om onmiddelijke bloei te forceren.

Makkelijk is het absoluut niet, maar ik vind het het proberen enigzins waard.

Wat zijn jullie meningen hierover? En welke lamp kan ik het beste gebruiken? LED is te duur aangezien ik met een laag budget ga beginnen.

Thanks all!

12 Stekken in een tentje van 60x90x60...riight
    Probeer het eens met 1 of 2 planten en dan maak je een scrog en krijg je het ook vol.
    Zonder scrog gaat sowieso niet lukken.
    Bovendien moet er een afzuiger en een koolstoffilter in.
    De afzuiger moet ook 24/7 aan blijven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik snap dat je me meteen voor gek verklaard
      Maar stel je zet ze in relatief kleine potjes waardoor ze niet al te hoog kunnen groeien en snoeit alle zijtakken weg om zo een dikke hoofdtop te kweken, dan is dit toch mogelijk of zie ik iets compleet over het hoofd?

Comment

Ik verklaar je niet voor gek, want dan zeg ik dat gewoon.
        Gewone potten gaat al niet je zult iets moeten zoeken dat zo laag mogelijk is. 10cm of lager.
        Misschien zo'n opvangbak die je onder de wasmachine kan zetten ofzo.
        Lampen worden een stuk of 6 TL buizen of een stuk of 10 spaarlampen.
        Daś net zo duur om te maken als een 2ehands ledlamp, maar een ledlamp moet verder van de planten af dus dat gaat niet.

Natuurlijk kan het, alles kan, maar als beginner gaat het niet simpel zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zou je bezoek het dan niet vreemd vinden dat je een kast onder je bureau hebt staan i.p.v. een stoel? Ik ben zelf een IKEA-kast aan het ombouwen tot kweekhokje. Is dat voor jou geen optie? De mijne is 40x60 en 180 hoog en komt waarschijnlijk naast mijn bureau te staan.

Comment

Bezig...
          X