Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje gaat dood? Help aub!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje gaat dood? Help aub!!

    Korting op 420shop
    toen in opstond van morgend vond ik dit.. weet iemand wat ik kan doen om die nog goed te krijgen? of is er niks meer aan te doen? help aub
    hij staat 18/6 onder een 400w op 70cm hoogte
    temp rond de 30 gr



    DSC02511.jpg


    andere plantje ziet er zo uit:

    DSC02515.jpg

    #2
    Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

    eerste is naar de klote , 2de is nog te doen , temp is te hoog , moet zakken , en uw LV hoog houden

    Comment


      #3
      Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

      De 2de is nog te redden
      Een boterhamzakje kan wel eens helpen om de luchtvochtigheid hoger te houden...wel af en toe eens luchten...

      Comment


        #4
        Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

        bedankt voor de reacties..
        ik zou nu graag op 12u licht willen overgaan, maar had een vraagje ivm voeding..
        voeding die ik heb is:
        1. Plagron Terra bloom
        2. No mercy Guano
        vanaf wanneer mogen die gegeven worden?
        mijn plantje die nu aan het 'overleven' is is 4 dagen oud en 4cm groot (en heb juist 2 nieuwe zaadjes in de grond gestoken)
        dus wil nu op 12/12, maar weet niet wanneer ik dan voeding kan geven?
        iemand die me kan helpen?
        bedankt

        hier nog een foto
        DSC02786.jpg

        Comment


          #5
          Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

          je plant gaat dood en je wil op 12 uurje zaadje heeft nog bijna geen wortel laat de voeding maar effe zitten.zaadplantjes direcd op 12 uur gooien heeft pas zin als je er 50 op een m2 zet.

          Comment


            #6
            Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

            wat bedoel je met het heeft pas zin..? wat zou er verkeerd gaan als ze van het begin op 12u gaan?
            plantje die dood was heb ik gisteren al weg gegooid

            deze ziet er volgens mij nog gezond uit toch?
            DSC02790.jpg

            Comment


              #7
              Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

              Ja hoor, ziet er prima uit..
              Wat tumble trimmert (denk ik) bedoelt is. Als je gelijk vanaf zaad op 12/12 licht/donker zit blijven je plantjes ENORM GIGA MEGA klein
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #8
                Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                ok ik versta het, bedankt voor de uitleg,
                mijn bedoeling was eingenlijk om 2 of 3 plantjes te laten groeien (omdat het mijn eerste keer is) gewoon voor te proberen en zien wat het wordt
                deze keer gaat het dus niet echt voor de opbrengst (zou wel leuk zijn natuurlijk)
                nu heb ik eigenlijk maar 1 plantje over van de 3, 1 is niet opgekomen en de andere is dood.
                dus heb nu 2 nieuwe in aarde gezet voor te ontkiemen, maar dan zit in met het 'licht probleem' omdat alles eigenlijk in dezelfde kast gebeurt,
                daarmee dat ik dacht aan die 12/12 systeem

                vanaf hoeveel weken kan ik nu voeding beginnen geven?

                Comment


                  #9
                  Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                  Dan zeg ik nogmaals, als je er de hoogte voor hebt, zal ik zeker voorgroeien.
                  Helemaal aangezien het de eerste keer is, is het leuk en leerzaam het hele proces te volgen (vind ik tenminste).

                  Als ik je "licht probleem" goed begrijp denk jij dat het nodig is, alle planten evenveel tijd te geven om voor te groeien.
                  Dit is niet zo, de plant die reeds staat kan best 2 of 3 weken voorgroeien terwijl de andere 2 bijvoorbeeld maar 1 week voorgroeien.
                  Dit is helemaal geen probleem!
                  Als de tijd is aangekomen om naar de bloei over te gaan, is dit voor alle planten in het kastje hetzelfde.
                  Zij krijgen op hetzelfde moment de 12/12 cyclus welke van belang is het bloeihormoon te stimuleren.
                  De bloei zet dus (ongeveer) tegelijkertijd in bij alle planten en duurt ook (ongeveer) even lang.

                  Het enige waar de voorgroei van afhankelijk is, is de hoogte van de ruimte en de kweker zelf.
                  Houdt er ook rekening mee dat de planten nog eventjes doorgroeien na de overgang van groei naar bloei.

                  Edit:
                  Het antwoord op je voedingsvraag kan jij alleen geven.
                  Alleen jij weet welke aarde je hebt gebruikt en voor hoe lang er voeding in de aarde zit.
                  Dit kan je wel terugvinden op de zak, of navragen bij de growshop waar je het gekocht hebt.

                  Zelf vind ik het fijn, als de aarde bijvoorbeeld voor 2 weken voeding bevat,
                  na anderhalf week heel voorzichtig te beginnen met voeding aan het water toe te voegen.
                  Dit doe ik om ervoor te zorgen dat de plant niet zonder voeding komt te zitten tijdens de groei/begin bloei-fase.
                  Last edited by kroket; 22 August 2010, 12:29.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #10
                    Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                    bedankt voor de duidelijke uitleg, zal die dan nog op 18/6 laten staan als het toch geen kwaad kan voor de nieuwe zaadjes.
                    ik had nog een vraagje ivm temperatuur die heel hoog is volgens mij (33 gr) met de lamp aan en een gewone ventilator op het plantje, de deur van de kast staat de hele tijd open als de lamp aan is.
                    ik dacht aan een afzuiger te kopen (als het zou helpen? ), maar heb er niet zo veel verstand van.. naar een growshop gaan is niet echt een optie voor de moment want ik woon in BE..
                    is dit bv een afzuiger? kan ik die gewoon bestellen en ophangen? of moet ik er nog is bij kopen? heb er echt geen gedacht van..

                    Comment


                      #11
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #12
                        Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                        ok zal dan zo eentje bestellen (+ koolstoffilter)? http://growshopalien.com/onlineshop/...latorfans.html
                        dit is een afzuiger toch? ventator-rvk-100kub.jpg

                        Comment


                          #13
                          Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                          Comment


                            #14
                            Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                            50 zzadjes zaaien is 50% kans op 25 vrouwtjes .zonder voorgroei zullen ze het niet allemaal redden.dus komt je hokkie net vol met 50 zaadjes

                            Comment


                              #15
                              Re: Plantje gaat dood? Help aub!!

                              dat ligt toch echt aan wat voor genetica je gebruikt. bij sativa dominante strains is gelijk op 12/12 een goede methode om goede opbrengsten te halen en zijn 20 a 25 planten per m2 wel genoeg hoor. vorig jaar zomer had ik er stuk of 36 (alleen vrouwtjes) in mn dr150 en 7 ons met 600 watter. mn beste ronde ooit..

                              indica's zijn simpelweg niet of zowiezo minder geschikt voor deze kweekmethode. in ieder geval niet met een 600watter ofzo..

                              gelijk beginnen in een grote pot is te aan te bevelen zodat de penwortel in 1 keer door kan.

                              succes met je eerste kweekje

                              greetz, knock

                              Comment

                              Bezig...
                              X